Karlo König stjecao je iskustvo radeći za naš portal i za nekolicinu agencija te organizirajući brojna događanja u Osijeku, nakon čega je postao voditelj digitalnog marketinga tvrtke s jednom od najzvučnijih reklama u Hrvatskoj
U još jednom članku u sklopu serijala ”Poduzetnici u Slavoniji i Baranji” pišemo o lokalnim pojedincima koji ukazuju na to kako Slavonija i Baranja, unatoč brojnim mišljenjima i predrasudama, postaju plodno tlo za razvoj brojnih poduzetničkih inovacija.
Ove je nedjelje u pitanju 31-godišnji Osječanin Karlo König, voditelj digitalnog marketinga u tvrtki kompare.hr i nekadašnji djelatnik našega portala. Karlo je završio Marketing na osječkom Ekonomskom fakultetu, a kako je jedno vrijeme proveo u Kanadi, tako je završio i dvije srednje škole. Krajem 2022. godine vratio se u Osijek u kojemu sada živi sa suprugom i djetetom.
Njegov prvi pravi posao započeo je 2011. godine, pri čemu je radio kao spasilac na sezoni u Umagu. Po povratku u grad na Dravi, pridružio se ekipi koju je poznavao s utakmica NK Osijeka u podizanju tada potpuno novog, a danas najčitanijeg regionalnog portala u Slavoniji i Baranji.
Zahvaljujući SiB.hr-u, postao je organizator brojnih osječkih partyja
”SiB.hr bio je projekt i hobi vođen ljubavlju, a ne novcem, na kojemu sam radio sve – od pisanja članaka, do fotografiranja (tamo sam naučio koristiti DSLR fotoaparat). Iako nisam dizajner, 2012. godine dizajnirao sam mobilnu, a kasnije i desktop verziju portala, što mi je bilo odlično iskustvo. Budući da sam tada završavao srednju školu i aktivno izlazio, pokrenuo sam na portalu nightlife sekciju koja se odnosila na fotografiranje noćnih izlazaka, a koja mi je pomogla da upoznam vlasnike gotovo svih osječkih kafića, što mi je koristilo u razvoju daljnje karijere. Postojao je i plan izrade stranica za lokalne biznise, no nije zaživio jer su poduzetnici tada još uvijek slabo razumjeli potencijal interneta”, započinje Karlo razgovor za SiB.hr.
Kroz brojne aktivnosti na našemu portalu, Karlu se 2013. godine otvorila mogućnost organizacije brojnih partyja kao što su Mr. Jack, Gatsby, Ibiza, Monte Carlo NYE, DC, Brucošijada, Studentska roštiljada, Osječko ljeto mladih i “See You in Space” na koji je posebno ponosan budući da su tada prvi puta doveli LED robota u Osijek te u svega nekoliko tjedana potpuno rasprodali Kino Europa. Osim toga, vodio je društvene mreže Campus Caffea, a kasnije i American bar Dollara preko kojega je 2015. upoznao vlasnike agencije Escape te počeo predavati na Londonskoj školi za odnose s javnošću. Navedena je suradnja kasnije prerasla u partnerstvo iz kojega su zajednički otvorili agenciju King Kong s oko desetak zaposlenika te raznim klijentima poput Cedevite, Ravlića, Cammea, RTL-a, Osječke pivovare i NK Osijeka.
”Za sve sam to vrijeme bio na diplomskom studiju, dok sam se neposredno prije završetka fakulteta 2017. godine pridružio Philipu Morrisu, vodeći ključne kupce u Horeca segmentu Slavonije i Baranje, što se odlično nadovezalo na moje organizacije partyja. Nakon malo više od godinu dana, preuzeo sam vođenje IQOS shopova u Splitu koje je trajalo dvije godine, iza čega sam se prebacio u Zagreb na poziciju u komercijalnom dijelu organizacije. Sedam mjeseci nakon toga primio sam poziv Ivana Klarića (kojega sam također upoznao pišući o njegovom prvom start-upu, ScoreAlarmu na SiB.hr-u) da se pridružim njegovom novom start-upu s jako ambicioznim ciljem, a to je postati najveća globalna društvena mreža za navijače. Kako je taj proizvod spojio moje dvije strasti – nogomet i digitalne tehnologije – tako sam bez mnogo dvojbe otišao u Sportening u kojemu sam proveo više od godinu dana i jako puno napredovao u poslovnom smislu. Imao sam priliku surađivati i s Lukom Modrićem koji je bio jedan od investitora te se družiti s legendama Liverpoola kao što su Steven Gerrard, Jerzy Dudek i Sami Hyypiä”, navodi Karlo.
Voditelj digitalnog marketinga u kompare.hr postao je za svega šest mjeseci
Iako je aplikaciju Sportening koristilo više od milijun ljudi iz cijeloga svijeta, to nije bilo dovoljno za potrebnu investiciju za tako ambiciozan cilj, tako da je Sportening pivotirao u B2B segment, a Karlo je 2022. nastavio svoj put u kompaniji kompare.hr. Bila mu je to i idealna prilika za povratak kući budući da spomenuti komparator ima urede i u Osijeku.
”Baš mi je u to vrijeme i supruga dobila posao u Čepinu, a ujedno je i Invera Equity Fond većinski preuzeo kompare.hr i tražili su osobu za vođenje digitalnog marketinga. Odlučio sam prihvatiti njihov poziv, smatrajući to novim izazovom u karijeri, a veliku je ulogu odigralo i to što kompare.hr zaista pomaže svojim korisnicima uštedjeti vrijeme i novac kroz usporedbu i ugovaranje auto osiguranja, telekomunikacija i kredita. Kada sam došao tamo, bio sam jedina osoba u marketingu i, unatoč tome što je tvrtka bila uspješna, većina ljudi nikada nije čula za nju. Nakon šest mjeseci preuzeo sam ulogu voditelja marketinga te smo krenuli s implementacijom trogodišnje marketinške strategije – promijenili smo ime iz Kompare u kompare.hr, osvježili logo, dodali novi slogan ‘Usporedivo bolje’ te postepeno povećali marketinški tim s jedne na sadašnjih šest osoba, što nam je omogućilo preuzimanje aktivnosti od vanjskih agencija i izvođenje svih marketinških aktivnosti unutar internog tima. Lansirali smo i prve velike kampanje na televiziji, radiju i jumbo plakatu, a rezultati su bili zaista odlični, što potvrđuje i čak šest osvojenih nagrada – dvije MIXX nagrade (najbolja direct response i lead generation kampanja), dva SoMoborca (najbolji TikTok profil i Special Mention by Httpool), IdejaX (najkreativnija regionalna kampanja u retail/ecomm industriji) i brončanu Effie nagradu (najefikasnija kampanja u retail/ecomm industriji)”, govori Karlo.
Osim nagrada, najveća su mu priznanja trenutci u kojima drugi uspješni ljudi ili tvrtke spominju njega, njegov tim ili tvrtku kao izvrsne primjere uspjeha. Karlo je tako imao priliku održati i brojna predavanja na različitim konferencijama, među kojima se ističu samo ovogodišnja na EFOS-u, Danima komunikacija, Weekend Media Festivalu i LEAP Summitu. Uz sve to, od 2020. godine investira u dionice i nekretnine te tako zadovoljava svoj poduzetnički duh.
“Smatram da nije svatko rođen da bude poduzetnik i to je potpuno prihvatljivo. Ljudi imaju različite živote i osobnosti, što znači da poduzetništvo nije za sve. Umjesto toga, važno je priznati i cijeniti različite talente te puteve koje ljudi izaberu. Što se tiče osobina dobrog poduzetnika, istaknuo bih spremnost na prilagodbu, konstantno učenje i želju za uspjehom“, napominje Karlo.
König: “Nitko vas ne sprječava da snimite video ili složite kampanju za neki brend“
Njemu je pak svaki dan drugačiji te počinje buđenjem njegove bebe i završava uspavljivanjem iste, ali ono što se događa između ovisi o mnogo čimbenika. Većinom radi iz osječkog ureda, iako je nekoliko puta mjesečno na putu, i to uglavnom u Zagrebu gdje je ostatak njegova tima.
“Nakon dolaska u ured, imamo dnevni sastanak marketinškog tima u kojemu usklađujemo koje su aktivnosti prioritetne toga dana te prolazimo kroz status stvari na kojima trenutno radimo. Iza toga krećem s rješavanjem zadataka, odgovaranjem na mailove i sastancima. Oko 17 ili 18 sati dolazim kući i provodim vrijeme sa suprugom, djetetom i psom, a sutra sve ispočetka“, opisuje Karlo kojemu su uzori Steve Jobs (Apple), Josh Miller (The Browser Company), Aravind Srinivas (Perplexity), Rory Sutherland (Ogilvy), Alex Hormozi i Nikita Bier, a najveća podrška obitelj.
Otkako je dijete s njima, Karlo nema mnogo slobodnog vremena, ali voli putovati, slušati audio knjige u vožnji, igrati skvoš s prijateljima te s istočne tribine pratiti kako gotovo svaku utakmicu NK Osijeka, tako i utakmice hrvatske reprezentacije. U budućnosti privatno planira izgraditi obiteljsku kuću, a poslovno postići ambiciozne ciljeve s kompare.hr u sljedeće dvije godine i možda osvojiti još pokoju nagradu. Svima onima koji tek žele postati poduzetnici u digitalnom marketingu na ovim prostorima savjetuje da to pokušaju jer nemaju što izgubiti.
“Mislim da su mogućnosti u Zagrebu i dalje mnogo šire, i to vjerojatno jer je i broj tvrtki veći, a time i ‘talent pool’. Međutim, Slavonija i Baranja razvijaju se u svim segmentima, pa tako i u ovome. IT tvrtke sve više cijene digitalni marketing i postoji dosta prilika u Osijeku, a tu je i veliki broj remote globalnih funkcija koje je moguće raditi s ovoga područja. Općenito, jako je mnogo kreativnih kampanja te su i veliki i mali brendovi prepoznali vrijednost marketinga. Uz to, velika je prednost upravo digitalnog marketinga ta što u njega nisu potrebna velika ulaganja. Za početak trebate samo laptop i telefon. Svi čekamo nekoga velikoga klijenta ili posao iz snova, ali istina je da svatko od nas može raditi digitalni marketing za svoj hobi ili neki izmišljeni proizvod, odnosno uslugu te tako skupiti iskustvo i privući nove klijente. Nitko vas ne sprječava da snimite video ili složite kampanju za neki brend za koji uopće ne radite i to im pošaljete besplatno. Nitko se na to neće naljutiti, a postoji velika šansa da će vam to otvoriti neka vrata. Da se razumijemo, nisam pobornik besplatnoga rada, ali kada ste na početku, najbitnije vam je da učite, napredujete i upoznajete ljude. Kada se dovoljno dugo posvetite nečemu i radite kvalitetne stvari, novac će sigurno doći“, zaključuje Karlo.
Serijal ”Poduzetnici u Slavoniji i Baranji” otkriva inspirativne priče ljudi koji svojim radom, vizijom i inovacijama doprinose razvoju poduzetništva na našim prostorima. Karlo König stjecao je iskustvo radeći za naš portal i za nekolicinu agencija te organizirajući brojna događanja u Osijeku, nakon čega je postao voditelj digitalnog marketinga tvrtke s jednom od najzvučnijih reklama u Hrvatskoj.
Za dva tjedna nastavljamo predstavljati pojedince čije priče svjedoče o napretku i prosperitetu Slavonije i Baranje u poduzetničkom svijetu. Ako i vi znate za neku poduzetničku priču ili ste sami poduzetnik/ca u Slavoniji i Baranji, javite nam se na e-mail adresu: mirela.belaj@sib.hr.