Razlike u cijeni vidljive su i kod drugih svakodnevnih proizvoda poput umaka od rajčice, osvježivača za WC školjku, maslinova ulja i tekućega sapuna, ali i proizvoda za higijenu i njegu kože
Većini Slavonaca dm je jedna od omiljenih i zapravo najpoznatijih drogerija za kupovinu kako higijenskih i kozmetičkih potrepština, tako čak i pojedinih zdravih namirnica i preparata.
Ipak, mogli bi ostati zatečeni razlikom cijena njezinih određenih proizvoda u Hrvatskoj i Njemačkoj – naime, u Lijepoj Našoj pojedine su cijene i do 105 % više nego u državi u kojoj se dm osnovao. Prema tablici objavljenoj na PIXSELLU, najveća je cjenovna razlika kod Denkmit vlažnih maramica za čišćenje i DM Bio Snack od riže i tamne čokolade, i to upravo u spomenutom postotku. Dok u Hrvatskoj oba proizvoda koštaju 1,95, u njemačkom je dm-u njihova cijena za euro niža.
Dakako, to su proizvodi koji nisu potrebni za život, ali zato ćete pastu za zube koja jest nužna Signal White Now od 75 ml kod nas platiti 61 % više nego u Njemačkoj, odnosno 3,95 u usporedbi s njemačkih 2,45 eura. Za 63 % skuplje su i Denkmit Multi-Power tablete za perilicu posuđa – u Hrvatskoj koštaju 5,95, a u Njemačkoj 3,65 eura.
Razlike u cijeni vidljive su i kod drugih svakodnevnih proizvoda poput umaka od rajčice (58 %), osvježivača za WC školjku (53 %), maslinova ulja (51 %) i tekućega sapuna (46 %), ali i proizvoda za higijenu i njegu kože. Primjerice, Garnier Hyaluronic Aloe gel za čišćenje lica od 200 ml kod nas ćete platiti 6,95, a u Njemačkoj 3,95 eura, što predstavlja poskupljenje od cijelih 76 %. Čak ćete i Balea kremu za ruke od 100 ml platiti 21 % više nego u Njemačkoj, kao i Balea Sensitive Dove Hydrate gel za tuširanje od 450 ml za koji ćete morati izdvojiti 43 % više novca nego da ste ga kupili u Njemačkoj.
Najmanju razliku u cijeni među prikazanim proizvodima drži četveroslojni toaletni papir, i to od svega 4 %. Naime, u Hrvatskoj isti košta 9,95, a u Njemačkoj 9,55 eura.
Unatoč svemu, postoji objašnjenje o tome zašto su cijene dm-ovih proizvoda toliko različite između navedenih dviju zemalja, a kriju se u različitim uvjetima poslovanja na tržištu Lijepe Naše u odnosu na njemačko, točnije u manjem broju trgovina, transportnim rutama, nabavnim cijenama i deklaracijama na hrvatskome jeziku.
“Također, na cijene utječe i viši PDV u odnosu na Njemačku. Dm-ovi dobavljači moraju prilagoditi proizvode za različita tržišta prema lokalnim zakonima, što zahtijeva dodatne logističke procese. U skladu s time, kako bi stabilizirao cijene, dm je u prošloj godini uložio više od pet milijuna eura u njihovo trajno sniženje“, rekao je za Index Ivan Horvat, voditelj marketinga i OCR-a dm-a za regiju Adria.
Iako razlike u cijenama na prvu mogu iznenaditi, pa i šokirati kupce, važno je sagledati širi kontekst poslovanja na različitim tržištima. Takva cjenovna odstupanja nisu neuobičajena, posebno onda kada se uspoređuju tržišta dviju zemalja s različitim ekonomskim i operativnim uvjetima, stoga vjerujemo u to kako će dm i dalje ostati jedan od omiljenih izbora kupovine zbog kvalitete i raznolikosti svojih proizvoda.