Vozači trebaju obratiti pažnju na potrošenost kočionih obloga
Automobili zahtijevaju redovitu njegu i pažnju, a mnogi vozači nisu uvijek svjesni potencijalnih problema koji se mogu pojaviti. Iako moderni automobili često imaju napredne sustave za dijagnosticiranje kvarova, vozači se često oslanjaju na svoje instinkte ili jednostavno ignoriraju znakove upozorenja.
Ova nepažnja može dovesti do ozbiljnih problema, uključujući opasnost od nesreća ili dodatnih troškova popravka. Prepoznati simptome, poput neobičnog zvuka ili promjene u performansama, može biti izazovno, a laičko prosuđivanje često nije dovoljno.
Portal Net.hr razgovarao je automehaničarom Markom, koji im je ispričao s kojim kvarovima mu dolaze vozači te kako ih prepoznati.
“Najčešće bude istrošenost pneumatika, odnosno guma. Također neki od problema znaju biti i neredovito održavanje vozila, dotrajalost razvodnog sistema, pogonskog remenja. Dotrajalost kočnica zna biti dosta česti problem jer to ljudi ne mogu sami provjeriti, pogotovo kada neka vozila nemaju te indikatore potrošenosti.”
Objasnio je i kako znati da su kočnice dotrajale: “Vozači trebaju obratiti pažnju na potrošenost kočionih obloga. Što se tiče zvučnih – javljaju se zvukovi škripanja, struganja i metalni zvuk. Također se javlja i zanašanje vozila pri kočenju. Novija vozila uglavnom imaju dojavu, znači električni senzor u oblogama koji – kad se potroši, kad ga dotakne mehanički dio kočnice odnosno disk, onda se upali lampica da su fizički potrošene pločice. Kod starijih modela ovisi kako koji, ali elektronička dojava se pojavila od 2000-tih.”