divljanje cijena

Plaće Hrvata će rasti, ali financijski analitičar nema nimalo lijepe vijesti

Igor Kralj/PIXSELL

Sezona je pred nama, cijene usluga rastu. Financijski analitičar Hrvoje Japunčić govorio je o akcijama, novoj valuti i cijenama na Jadranu

Inflacija nastavlja usporavati. U lipnju je iznosila 2,4
posto i to je najniža stopa inflacije u posljednje tri
godine. A u odnosu na prošli mjesec, cijene su ostale
na istoj razini – objavio je to Državni zavod za statistiku.

Više o cijenama u RTL-u Danas govorio je financijski
analitičar Hrvoje Japunčić.

Do kada će inflacija rasti? Vidimo da usporava, to traje
više od tri godine. Hoće li se sljedeće godine konačno
stabilizirati?

“Mišljenja sam da ćemo, ne samo u sljedećoj, nego i u sljedećim
godinama, imati element pritiska što se tiče dohodaka. Sve su
zemlje koje su uzimale euro kao osnovnu valutu imale taj trend da
je dohodak i porast dohotka u sljedećih nekoliko godina definirao
inflacijske pritiske”, rekao je Japunčić.

Znači li to da će plaće u Hrvatskoj još rasti?

“Upravo tako, ali s druge strane, svi ostali elementi koji su kod
nas dosta izraženi, u smislu hrane, odnosno energije, o tome je
za sada vrlo teško špekulirati iz jednostavnog razloga. Vidjeli
smo i sami da energetika u posljednjih godinu dana ima trendove
smirivanja pa i negativnih elemenata. Teško je špekulirati, ali
imat ćemo i dalje vrlo jake pritiske.”

Što nas onda čeka u sezoni, hoće li se ići previše s
cijenama, ali će kupci otrijezniti one koji nude usluge čija
cijena nije realna?

“Mišljenja sam da ćemo u srpnju i dalje biti svjedoci pritiska na
cijene usluga, da će cijene usluga i dalje ići prema gore.
Međutim, samo tržište i potrošači će djelovati. Možda ćemo biti
svjedoci da će se ti trendovi u kolovozu okrenuti na drugu
stranu.”

Već sad počinju akcije, spuštaju cijene, malo se
prilagođavaju?

“Apsolutno! Ono što, kad gledamo, u smislu kapaciteta, u
Hrvatskoj zadnjih nekoliko godina turistički kapaciteti
u hotelijerstvu ne rastu takvom brzinom kao što raste kod
privatnog segmenta. Zato hotelijeri pokušavaju prvo s akcijama
podizanja, ali onda se moraju nivelirati u odnosu na potražnju. S
druge strane, kod privatnog smo smještaja bili svjedoci da su se
svi trendovi koji su bili prisutni početkom godina jako
nivelirali prema niže.”

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari