nova vozila

Evo koja marka automobila najčešće pada na tehničkom pregledu

Hrvoje Jelavić/PIXSELL

Svi ovi podaci upućuju kako su novi automobili sigurni za promet te da s njima vjerojatno nećete imati problema tijekom njegovih prvih 5 godina bez obzira na koju se od provjerenih marka automobila odlučili

Kupovina novog automobila investicija je koju treba pomno
isplanirati, a osim izgleda i osobnih preferencijama u obzir bi
se trebali uzeti i troškovi održavanja vozila, odnosno troškovi
redovnog servisa. Novim automobilima mogu se smatrati automobili
koji nisu stariji do 5 godina neovisno o njihov kilometraži, a mi
vam donosimo listu onih marki automobila koji najčešće padaju na
tehničkom pregledu, a nisu stariji od 5 godina.

Svi vlasnici motornih vozila, bilo vlasnici automobila ili nekog
drugog motornog vozila moraju jednom godišnje na stanicu za
tehnički pregled vozila gdje osim registracije moraju proći i
tehnički pregled. Bez prolaska tehničkog pregled automobil ne
može dobiti naljepnicu i žig da je tehnički ispravan, a bez toga
ne može legalno sudjelovati u prometu.

Iznimka kod tehničkog pregleda su potpuno novi automobili koji su
oslobođeni tehničkog pregleda dvije godine nakon prvog tehničkog
pregleda. U praksi to znači da ako kupite novo automobil morate
prve godine na tehnički pregled, a nakon toga tek nakon 24
mjeseca, odnosno dvije godine.

Ishod tehničkog pregled

Nakon pristupanja automobila tehničkom pregledu djelatnik stanice
za tehnički pregled koju ste odabrali provjerit će stanje vašeg
vozila. Djelatnik stanice za tehnički pregled će ispravnost
kočnica, rasvjetnih tijela i ispušnih plinova ali i ispravnost
mnogih ostalih stvari kako bi bio siguran da se vašim vozilom
može sigurno prometovati.

Ako se prilikom pregleda vozila pronađe neispravnost na automobil
tada vaš automobil neće proći tehnički pregled, a osoba koja je
pregledavala automobil reći će vam razlog zbog kojeg automobil
trenutno ne zadovoljava uvjete puštanja u promet. Za popravak
vozila imat će te 14 dana, a nakon popravka morate nazad na
stanicu za tehnički pregled kako bi se djelatnici uvjerili da je
vozilo doista popravljeno te da je tehnički ispravno.

Analiza padova na tehničkom pregledu za nove
automobile

Analizom stanja za 2023. godinu došli smo do podataka kako samo
malen broj automobila koji su mlađi od 5 godina ne prođe tehnički
pregled iz prve. Za početak treba naglasiti kako su u ovoj
analizi sudjeluju samo marke osobnih automobila čijih je
automobila više od 2000 pristupilo redovnom tehničkom pregledu u
cijeloj godini. Promatrajući podatke neki od novijih automobila
ipak su imali problema s prolaskom tehničkog pregleda iz prve, a
promatrane marke automobila na našem su se grafičkom prikazu
smjestile u rasponu od 1% do 5% padova na tehničkom pregledu.

Najbolji i najlošiji

U 2023. godini marka osobnih automobila koja je imala najmanji
postotak neispravnih vozila koja nisu starija od 5 godina je
Volvo. Vozila marke Volvo su tako u cijeloj 2023. godini ubrojila
samo 29 automobila koja nisu prošla tehničkom pregledu iz prve,
što je doista impresivan podatak.

Nakon Volva koji je imao postotak padova od 1,43% među markama
vozila koje su imale najmanje postotak padova za vozila mlađa od
5 godina su Mazda (1,68%), Nissan (1,70%) i Audi (1,83%) koje su
prema ovome istraživanju uz Volvo jedine marke ispod 2% padova na
tehničkom pregledu.

Što se tiče najlošijeg moramo naglasiti kako se i dalje radi o
malom broju automobila koji nisu prošla tehnički pregled iz prve,
ali prema ovome istraživanju najveći postotak padova na tehničkom
pregledu za vozila koja nisu starija od 5 godina u 2023. godini
imao Ford i to 5,28%. Među najlošijima po postotku našli su se
marke Citroen (4,64%) i Opel (4,46%) koje su uz Ford su jedine
dvije marke koje prelaze 4% padova na tehničkom pregledu. Osim
grafa donosimo i tablicu prema kojoj možete detaljnije istražiti
postotke i brojeve pojedinih marka vozila.

Svi ovi podaci upućuju kako su novi automobili sigurni za promet
te da s njima vjerojatno nećete imati problema tijekom njegovih
prvih 5 godina bez obzira na koju se od provjerenih marka
automobila odlučili. Veći problem kod kupnje novog automobila su
troškovi redovnog održavanja te veliki rizik smanjenja njegove
vrijednosti putem sitnih šteta i ogrebotina koji je moguće
izbjeći putem ugovaranja police kasko osiguranja.

Istraživanje je provela slobodna novinarka Lena
Mayer
.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari