Hvalevrijedna nagrada

Vukovarskim gimnazijalcima drugo mjesto u finalu Digitalnog inovacijskog inkubatora

PR

Projekt uspješno adresira problem nedostatka praktičnih i interaktivnih STEM aktivnosti u službenom obrazovnom sustavu i okruženjima za neformalno obrazovanje

Vukovarski gimnazijalci ove su godine prvi puta sudjelovali u online projektu Instituta za inovacije ”Digitalni inovacijski inkubator” kojemu je cilj potaknuti učenike na kreativno promišljanje i osmišljavanja ideja i razvoja projekta te ih kroz StellarPlatform.com platformu povezati oko područja i tema koje ih vesele i zanimaju.

Učenici Lara Grlić, Gabriel Kršić, Filip Marijanović, Luka Stojanović, Ivan Maltašić, Dunja Guja i Nika Paulić ujedinjeni u tim Arduino Express, pod mentorstvom nastavnika Sanje Pavlović Šijanović i Davora Šijanovića razvili su ideju i izradili proizvod – Arduino pametni vlak (Arduino Express).

Proizvod omogućuje učenje kroz igru, potiče razvoj vještina i omogućuje istraživanje svijeta STEM-na uzbudljiv i poučan način. Iako Arduino pametni vlak ima izgled igračke, njegova je osnovna namjena funkcionalnost koja omogućuje učenje, i to upravo kroz ono što djeca najviše vole, a to je igra. Svaki vagon vlaka nosi poseban zadatak i priču koja osigurava stjecanje novih znanja i razvoj vještina.

Proizvod, putem izravnog iskustvenog angažmana, omogućuje djeci bolje razumijevanje i jasniju primjenu teorijskih koncepata iz STEM područja u stvarnom svijetu. Istraživanjem svijeta pomoću kamere, radara, senzora za kvalitetu zraka i Geigerovog brojača, djeca će željeti razumjeti svijet oko sebe, a moći će učiti i istraživati i izvan školskog okruženja. 

Prvi je vagon osmišljen kao pametna kamera koja omogućuje snimanje okruženja. Drugi vagon opremljen je radarom pomoću kojega učenici otkrivaju skriveno i istražuju svoju okolinu na novi način. Treći vagon osmišljen je kao laboratorij za mjerenje kvalitete zraka. Vagon je opremljen Air Quality Monitorom koji omogućuje praćenje kvalitete zraka u okruženju, što doprinosi i razvoju svijesti o okolišu. Posljednji vagon, najsloženiji od svih, opremljen je Geigerovim brojačem, a cilj mu je potaknuti djecu i mlade na istraživanje potencijalnih rješenja za sigurniju budućnost.

Za realizaciju ideje, za bežično upravljanje vlakom, korištena je radijska povezivost putem NRF24L01 bežičnog modula, dok je za vagone korišten ESP32 CAM Development Board CH340 CH340G 5V Bluetooth+OV2640 Camera, radar (ultrasonic sensor), Air Quality Monitor – PM2.5, CO2, VOC, Ozone, Temp & Hum Arduino Meter, Geiger counter. Svi dijelovi vlaka ispisani su uz pomoć 3D pisača i radi atraktivnosti korišteni su filamenti u različitim bojama. Izrađena je i eKnjiga projekta.  

Sudjelovanjem u projektu, učenici su dobili priliku za razvoj ideje, a potom i za njezinu realizaciju kroz izradu i programiranje vlastitog modela vlaka koristeći Arduino tehnologiju. Ovo praktično iskustvo omogućilo im je primjenu teorijskih koncepta u stvarnim situacijama. Učenici su, uz poduzetničke i marketinške vještine, razvijali i vještine programiranja, inženjeringa, elektronike i rješavanja problema. Rad na projektu potaknuo je suradnju i timski rad među učenicima. Učili su kako surađivati, komunicirati i rješavati probleme kao tim. Svaki susret i svaki novi izazov i problem koji je trebalo riješiti, učenicima je osigurao prilike u kojima mogu i trebaju istraživati, učiti i razvijati svoje vještine, ali i mogu biti kreativni i inovativni i ostvarivati svoje potencijale.

Projekt uspješno adresira problem nedostatka praktičnih i interaktivnih STEM aktivnosti u službenom obrazovnom sustavu i okruženjima za neformalno obrazovanje, a projektno rješenje omogućuje djeci i mladima da na zabavan i praktičan način istražuju različite STEM koncepte.

Svojom projektnom idejom i njezinom realizacijom tim je ušao u top šest najboljih timova i plasirao se u finale Digitalnog Inovacijskog inkubatora koje je održano 4. srpnja na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu. Velika završnica okupila je najuspješnije timove učenika iz cijele Hrvatske koji su pred stručnim žirijem imali priliku prezentirali svoje inovativne ideje, predstaviti svoja rješenja u vidu proizvoda i/ili usluga te osvojiti vrijedne nagrade i iskustva.

U projektu Digitalni inovacijski inkubator sudjelovali su učenici osnovnih i srednjih škola te studenti. U ovoj 4. generaciji Digitalnog Inovacijskog Inkubatora sudjelovalo je više od 650 učenika srednjih škola iz više od 40 srednjih škola. U kategoriji srednjih škola, u veliko finale pozvano je šest srednjih škola, a Gimnazija Vukovar osvojila je drugo mjesto i novčanu nagradu od 600 eura. U žiriju su sjedili Goran Vlašić, izvanredni profesor na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu, suosnivač Instituta za inovacije te jedan od vodećih stručnjaka u području inovacija i kreativnosti, Matilda Bulić, direktorica školskog programa i izvršna direktorica u Školskoj knjizi, bivša učiteljica hrvatskog jezika i Ognjen Bagatin, suvlasnik Poliklinike Bagatin i medijske platforme Poduzetnik te pokretač brojnih inicijativa za razvoj poduzetništva.

Poput pametnog vlaka i tim vukovarskih gimnazijalaca, u skladu sa sloganom projekta ”Edukacija u pokretu” nastavlja se kretati prema naprijed. U novoj školskoj godini, planiraju raditi na daljnjem razvoju ideje i proizvoda i poticati dinamično učenje i istraživanje, uvjereni da svaki novi korak, donosi i novu priliku za rast i razvoj.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari