Umjesto 7 do 9 vozila zbog neodgovornih pojedinaca prođu samo 3 do 4 vozila
Osijek se pretvorio u veliko gradilište, a to znači i puno prometnih regulacija na području cijelog grada. Stvara to nervozu kod dijela vozača, a dio njih nažalost ne poštuje postavljene regulacije pa to izaziva dodatne probleme.
Tako je primjerice jedno od najopterećenijih raskrižja ono kod Biljskog mosta gdje se iz pravca Baranje proteklih dana nerijetko stvaraju velike prometne gužve. Tako je primjerice za put od Kopike do Sjenjaka protekle subote trebalo i više od sat vremena ukoliko ste prometovali automobilom.
“I eto već više od mjesec dana i dalje su kolone stotina vozila na mostu i prilaznim cestama, a za prolazak toga puta od cca 2-3 km treba 15-tak minuta. Nakon desetak dana pojavljuje se u špicama prometni policajac moji regulira promet na raskrižju što smanjuje čekanje na mostu, ali su kolone i dalje duge; u mjesec dana naišao sam da policajac regulira promet samo pet puta. U to vrijeme (desetak dana nakon mojeg teksta) uočio sam dva postavljena prometna znaka koji zabranjuju skretanje u desno na raskrižju upućuju na obilazak. No, i dalje su neodgovorni vozači skretali u desno (unatoč zabrani) tako da je i dalje na jednom ciklusu zelenog signala semafora prolazilo 3 – 4 umjesto 7 – 9 vozila. U proteklih mjesec dana (od preko 60 mojih vožnji) u 80% slučajeva (na mojem zelenom ciklusu semafora) bar su dva vozila ispred mene skretala u desno, unatoč zabrani.”, govori nam čitatelj Milan Ivanović.
Kolone tako na cestovnom mostu i prilaznim cestama su i dalje (i dan-danas) kilometarske. Čekanje u koloni postaje sve neugodnije, jer su temperature u hladu preko 35 C, a u vozilima bez klime i penju se i do 70 C.
Kolona iz smjera Kopike FOTO: Ivica Benić/SiB.hr
>>> KARTA SVIH RADOVA U OSIJEKU
“Nema prostora za pojašnjenje svih negativnih posljedica ovakve situacije – nepotrebno uništavanje kvačila i motora vozila u režimu “kreni-stani”, nepotrebna veća potrošnja goriva, nepotrebno veće emisije stakleničkih plinova, nepotrebna nervoza kod vozača, ugrožavanje zdravlja mnogih putnika u pregrijanim vozilima, nepotrebno kašnjenje u dolasku na odredište svih sudionika prometa, zaustavljanje vozila na mostu (zakonom zabranjeno) te ugrožavanje statike mosta… Poslovično poslovni Amerikanci bi ovdje izbacili i sumu troškova ovakvo loše reguliranog prometa.”, dodaje nam čitatelj.
Sam čitatelj ponudio je i dio rješenja, a kao jedno od mogućih je i drugačiji rad semafora ili preusmjerenje dijela prometa kroz Tvrđu koja je podsjetimo nakon rekonstrukcije zatvorena za prometovanje osim za stanovnike i posebne službe.
Sami radovi na tom raskrižju potrajati će još neko vrijeme, a očekuje se kako će se stanje normalizirati s početkom nove školske godine. U budućnosti se pak prema najavama očekuje potpuno promjena izgleda nekoliko raskrižja na tom prometnom pravcu kad bi grad trebao prodisati u prometnom smislu.