Provjerili smo kako su putnici zadovoljni novim sadržajima koji se nude u okviru obnovljenog osječkog željezničkog kolodvora i što bi u njemu još eventualno trebalo promijeniti
Prošlo je gotovo deset mjeseci od
završetka obnove i otvorenja zgrade osječkog željezničkog
kolodvora. Njezina je restauracija trajala dvije i pol godine i vrijedila oko četiri milijuna eura bez PDV-a, a njome se građevina vratila u prvobitno stanje u kakvome je bila prije više od stotinu godina kada se tek izgradila.
”Obnovom 125 godina stare zgrade unutrašnjost je reorganizirana tako da su putnici dobili više prostora namijenjenoga njima. Uz nove tehničke sustave grijanja, hlađenja i rasvjete, u sklopu građevine nalazi se sveukupno pet modernih sanitarnih čvorova i uređeni vanjski dio ispod nadstrešnice”, objašnjavaju za SiB.hr djelatnici Korporativnih komunikacija HŽ Infrastrukture d.o.o.
Dodaju kako su pozitivne i povratne informacije od putnika o korištenju obnovljene zgrade, što se može čuti u svakodnevnoj komunikaciji s njihovim zaposlenicima. Uz to što su oduševljeni izgledom objekta, iznimno su zadovoljni i prostorom koji koriste.
”Često putujem vlakom do Osijeka u privatne svrhe. Kada sam putovao ranije, nisam se ni zadržavao na kolodvoru, već bih šetao gradom, dok bih u zgradu ušao nekoliko minuta ranije samo radi kupovine karte. S druge strane, danas čak volim provoditi vrijeme na kolodvoru i, ako nemam više što obavljati po gradu ili ako čekam vlak, ugodno mi je biti u čekaonici jer ima veliki kapacitet, udobna sjedala te uredne toalete. Ukratko, riječ je o zgradi dostojnoj grada na Dravi kojom se sigurno vesele ne samo Osječani, nego i turisti”, tvrdi 22-godišnji Petar koji je inače iz Pleternice.
Na istoj je ruti nedavno putovao stariji bračni par S. i B. K. Oni se pak ne voze često vlakom i nisu do tada nikada bili u Osijeku, no kada su vidjeli zgradu njegovog željezničkog kolodvora, oduševili su se njezinom suvremenošću koja ih podsjeća na druge europske gradove.
”Iako do sada nismo nikada bili u gradu na Dravi i nismo uživo vidjeli kako je kolodvor izgledao ranije, čuli smo da se obnovio i drago nam je radi toga. Nakon cjelonoćnog putovanja, uspjeli smo se prvo malo odmoriti i rashladiti u njegovoj čekaonici te se osvježiti u modernim toaletima prije polaska dalje”, opisuju putnici.
Budući da se vlakovima, osim umirovljenika i starijih osoba, voze većinom studenti, svoje je mišljenje o novoobnovljenom željezničkom kolodvoru u Osijeku iznijela i 19-godišnja Elena. Naime, ona svakoga vikenda tijekom akademske godine putuje na relaciji Osijek – Beli Manastir.
”Osječki željeznički kolodvor zaista mi je jako lijep i ne bih ništa na njemu mijenjala. Osim toga, otkako se obnovio, čini mi se kako su vozači i kondukteri ljubazniji i zadovoljniji nego što je to bio slučaj ranije”, navodi studentica.
Novoobnovljena
zgrada osječkog željezničkog kolodvora; FOTO: Davor
Javorović/PIXSELL
Ipak, građani i putnici potpuni će doživljaj navedenog
objekta zasigurno dobiti u trenutku u kojemu se svi njegovi
prostori budu popunili sadržajima koji još nedostaju. Tako
25-godišnji student Ivan koji često putuje od
Osijeka do Zagreba ističe kako bi bilo dobro da se u sklopu
kolodvora nalaze restoran i tisak (iako postoji jedan preko puta
zgrade). Prethodni naš sugovornik Petar tome je pridodao i
potrebu za proširenjem parkinga.
”Ljudi koji, primjerice, dolaze u grad ili u policijsku upravu
preko puta parkiraju upravo ispred zgrade kolodvora, pa se
nerijetko zna dogoditi da nema mjesta ili se isto jedva nađe za
putnike koji dolaze automobilom na kolodvor kupiti kartu ili
dovesti nekoga na vlak”, smatra Pleterničanin.
Novoobnovljena zgrada osječkog željezničkog kolodvora i parking ispred nje; FOTO: Grad Osijek
Ipak, iz Korporativnih komunikacija HŽ Infrastrukture d.o.o. poručuju kako je u planu nastavak unaprjeđivanja zgrade, i to kroz objavu
javnog poziva za zakup nekretnina za sve dopuštene djelatnosti sukladno propisima kao što su ugostiteljstvo, trgovina, automati za napitke i hranu te bankomati. Konkretni će sadržaji biti poznati nakon provedenog poziva, a planira se i ugradnja ormarića za čuvanje prtljage, kako je to već slučaj na zagrebačkom, riječkom i splitskom željezničkom kolodvoru.
Zaključak je da napokon imamo kolodvor dostojan 21. stoljeća – još samo nedostaje da dočekamo vlakove i pruge na toj razini…