Jedna od najljepših turističkih atrakcija na osječkoj Promenadi izvlači se danas u prijepodnevnim satima te, kada se budu utvrdili svi njezini nedostatci, krenut će se s njihovim popravcima
Nakon više neuspjelih pokušaja, napokon je sve spremno za
izvlačenje kultne osječke Vodenice na obalu i za njezin popravak.
Osječani su već imali prilike vidjeti dizalicu za
stotinu tona tereta koja bi Vodenicu trebala dignuti na
prethodno pripremljene tračnice kako bi se prvo mogla izvući s
rijeke, a potom pregledati i popraviti.
”Vodenica je registrirana kao brod te svake godine,
stoga, mora ići na redoviti pregled. U Slavoniji je jako
teško naći tvrtku koja se bavi brodogradnjom, no zvijezde su se
konačno poklopile za njezino obnavljanje”, pojašnjava za SiB.hr
Boba Davidović, potpredsjednica Ekološke udruge
”Vodenica”.
Jedna od najljepših turističkih atrakcija na osječkoj Promenadi
izvlači se danas u prijepodnevnim satima te, kada se budu
utvrdili svi njezini nedostatci, krenut će se s njihovim
popravcima. Po završetku navedenih poslova, Vodenica će se odmah
vratiti na istu lokaciju u svom još ljepšem sjaju.
”Športski objekti d.o.o. osigurali su prostor bivše Vodogradnje
koju je preuzeo Grad Osijek i dao na upravljanje Hrvatskim
vodama. Očistili smo i priredili lokaciju za izradu nanosne skele
te osigurali električnu energiju iz razvodnih ormara i sve
potrebne dodatne radnje. Javnim smo nadmetanjem za izvlačenje
Vodenice iz Drave potom izabrali
najpovoljnijeg ponuditelja – tvrtku iz inozemstva.
Također, osigurali smo i sve dozvole od strane Lučke kapetanije
te dizalicu i čamac. Nakon izvlačenja, moći ćemo procijeniti
konkretne potrebe za remont i predvidjeti okvirne troškove”,
zaključuje direktor Športskih objekata Robert
Seligman.
Vodenica na Dravi; FOTO: Davor Javorović/PIXSELL
Inače, ovaj ploveći turistički objekt otvoren
je 2016. godine u okviru projekta ”Mlinarev put” vezanog uz prekogranični program IPA Hrvatska – Mađarska u kojemu su, uz Grad Osijek, partneri bili osječka Turistička zajednica, Ekološka udruga ”Vodenica”, Regionalna razvojna agencija Slavonije i Baranje te Muzej mlina Orfü nedaleko od mađarskog Pečuha. Ideja prijave projekta proizašla je iz nostalgije za osječkom poviješću jer se početkom 20. stoljeća na prostoru današnje Zimske luke nalazilo više od 60 vodenica, među kojima su posljednje uništene u savezničkom bombardiranju Osijeka 1945. godine.