Kupac je uvijek u pravu!

U sklopu kolegija Uvod u prodajne vještine studenti treće godine Ekonomskog fakulteta u Osijeku, smjer Poduzetništvo sudjelovali su u projektu KUPAC JE UVIJEK U PRAVU u sklopu kojega su pratili i ocjenjivali razinu usluga na prodajnim mjestima u gradu.

Željeli su provjeriti jesu li dva nova trgovačka centra gradu, pored novih brandova i većeg izbora robe, donijela bolju i kvalitetniju uslugu. Ovo iskustvo iz temelja je promijenilo njihovo razmišljanje o prodaji kao o laganom poslu. Svoja zapažanja, komentare, preporuke i zaključke prezentirali su u pismenom izviješću a najzanimljivije dijelove tijekom desetominutne prezentacije ostalim kolegama.

[inset side=left]najbolje ocijenjene prodavaonice su Iris (drogerije), Franco (cipele), Konikom (kućanski aparati), Levi’s i Zara[/inset]

Zanimljivo je da studenti nisu uvijek u skupljim trgovinama naišli na bolju uslugu, a zaključili su i da novac, odnosno veća plaća nije prodavačima glavni motivator za pružanje dobre usluge. U situaciji kada prodajna mjesta nude slične proizvode po sličnim cijenama u podjednako atraktivno uređenim prostorima, usluga koju su pružali prodavači, njihov pristup i ponašanje pokazali su se kao najvažniji element koji čini razliku između prosječne i jako dobre trgovine. Kao najvažniji zaključak nameće se opažanje da u svim trgovinama koje su studenti posjetili ima još puno prostora za napredak.

Nakon uspoređivanja rezultata među najbolje ocijenjenim prodavaonicama našli su se Iris (drogerije), Franco (cipele), Konikom (kućanski aparati), Levi’s i Zara (odjeća za mlade). Studenti su bili posebno razočarani uslugom koju su dobili u četiri trgovine odjećom, a od čega dvije u jednom od novootvorenih trgovačkih centara te s jednim od starijih, ali vrlo posjećenih trgovačkih centara u Osijeku. Kao preporuku studenti su istaknuli dodatnu obuku prodavača i uvođenje sustava nagrađivanja zalaganja prodavača (zaposlenik mjeseca, bonusi na plaću i slično)

Studenti su imali osjećaj da rade nešto korisno, važno i primjenjivo. Ovaj projekt im je omogućio provjeriti naučeno, izoštriti su svoju percepciju događaja na prodajnom mjestu i shvatiti važnost dobre komunikacije između prodavača i kupaca.

“Svi studenti su pokazali da znanja stečena tijekom kolegija znaju primijeniti u praksi i što se mene tiče, svi su položili ovaj ispit. Posebno me dojmio entuzijazam i volja s kojom su studenti radili zadatak i prezentirali svoje rezultate”, kaže njihova profesorica Ljerka Sedlan König.

Sami studenti su naglasili da im je bio užitak raditi ovaj zadatak te da smatraju da su stekli zanimljivo iskustvo i korisna znanja koja će im koristiti u karijeri.

[important title=Studenti o projektu]

– Nisam imala osjećaj da je “obavezan”, odradili smo to s GUŠTOM.

– Projekt je bio zanimljiv, čak zabavan.

– Vrlo sam razočarana rezultatima.

– Sada drugačije gledam na ulogu prodavača u prodaji.

– S ovim smo uokvirili sve naučeno na kolegiju u cjelinu.

– Pravo osvježenje.

– Neobičan način prikupljanja građe za seminarski zadatak.

– Bilo je puno smijeha , zabavno, dobili smo novo iskustvo, totalno nešto drugačije.

[/important]

I za kraj: Kupac je ipak u pravu.

Tekst: Ljerka Sedlan König

 

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari