Papić: Gradimo pješačke mostove

Papić: Gradimo pješačke mostove

Umjesto novog cestovnog mosta preko rijeke Drave, kojega aktualna gradska uprava planira graditi u produžetku Dubrovačke ulice u središtu grada, lijevu i desnu obalu Osijeka treba povezati s još nekoliko pješačkih mostova.

Stručno je to mišljenje Tone Papića, diplomiranog inženjera
arhitekture i akademskog slikara te bivšeg člana Poglavarstva
grada Osijeka za urbanizam od 2005. do 2009. godine.
Papić iznosi još niz zanimljivih ideja u svrhu razvoja
grada.

– Trebalo bi ponovno aktivirati i revitalizirati presječene
prometne koridore kroz središte grada, unaprijediti sustav
parkiranja izgradnjom niza malih javnih garaža u gradskom
središtu, sustavom potpora i pomoći vratiti život u opustjele
poslovne prostore te poticati razvoj atraktivnih sadržaja u
središtu grada i obnavljati dotrajalu i zastarjelu
infrastrukturu, predlaže Papić.
Lijeva obala, po njegovu mišljenu, treba ostati zelena oaza
namijenjena razvoju športa i rekreacije (streljana, hipodrom,
tenis i golf-tereni, atletske staze i športski kampovi, staze za
cross-country, motocross, biciklizam, jahanje i drugo),
izletničkog turizma i ugostiteljstva.

Da bismo što tješnje povezali lijevu i desnu obalu
Drave i neposredno spojili stambene blokove sa športskim i
rekreacijskim sadržajima lijeve obale, nužno je izgraditi što
gušći niz jednostavnih i jeftinih visećih pješačkih
mostova
, nalik već postojećem mostu, čime bi i riječni
vodotok Drave postao okosnica gradske urbane matrice,
dodaje.
U tom cilju, ističe, već bi sada trebalo izgraditi
pješački most kod Kožare
koji bi Podravlje povezao sa
središtem Donjeg grada.

– Uvjeren sam da bi razvoj na tim osnovama svrstao Osijek u sam
vrh europskih gradova prema uređenosti urbanog prostora i
kvaliteti života njegovih građana, a niz mostova bi snažno
utjecao na izgradnju njegovog imidža i stvaranje brenda grada po
mjeri čovjeka, zaključuje Papić.

Ugrožavanje Kopačkog rita

Papić iznosi niz razloga zbog kojih je projekt novog cestovnog
mosta u ovom trenutku i na ovoj lokaciji nepotreban i
besmislen.

Činjenica je da u današnjem okruženju ovaj most u prometnom
pogledu kreće niotkud i završava nigdje. Uz to, on je preskup,
posebice u uvjetima opće gospodarske krize i gotovo uništenog
osječkog gospodarstva. Također, on za sobom povlači pojačanu
izgradnju stambenih blokova na lijevoj obali, što će rezultirati
uništenjem zaštićenog krajobraza, ugrožavanjem Kopačkog rita i
betonizacijom zelenih površina
“, navodi.
Na kraju priznaje kako će “Osijeku u skoroj budućnosti
vjerojatno trebati i novi cestovni most”
. “No, treba ga
graditi tek nakon izgradnje i uređenja lijeve obale, izgradnje
sjeverne obilaznice i probijanja transverzale koja će povezivati
južnu i sjevernu obilaznicu”, kaže.
Niz mostova bi snažno utjecao na izgradnju njegovog
imidža i stvaranje brenda grada po mjeri čovjeka

TEKST: Tomislav LEVAK,
www.glas-slavonije.hr

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari