Može li angažiranje osječke agencija za nekretnine "Ljubek” potaknuti prodaju Supermarketa, prve moderne robne kuće u Slavoniji, kako stoji u jučer objavljenom oglasu Glasa Slavonije?
Goran Čulić, član Uprave tvrtke Corrodo,
vlasnika Supera, nada se tomu jer, priznaje, agencija je ipak
lokalnog karaktera i dobar poznavatelj prilika na tržištu. Upravo
zbog toga su se posredovanja u prodaji nekadašnjeg simbola
osječke trgovine, koji je sa svojih deset tisuća “kvadrata”
poslovnog prostora u posve podčinjenom položaju prema
novootvorenim robnim centarima (koji su, istina, na periferiji
grada), prihvatili u toj renomiranoj osječkoj agenciji.
U međuvremenu kupci imaju sve manje razloga za ulazak u Super.
U prizemlju je prazno bezbroj “kvadrata”, podrum
popunjava Konzum, cijeli prvi kat potpuno je
prazan, a na drugom katu posluje salon namještaja i trgovina
obuće. Iako je sam objekt još uvijek u solidnom stanju,
zapuštenost i neulaganje vide se na svakom koraku. Tako pokretne
stepenice, uz cviljenje i škripu, rade samo za
one koji se penju, a stepenice za spuštanje su isključene.
Nastavak je to priče o odumiranju središta grada
i preseljenju butika, poslovanja i urbane vreve s gradskih ulica
u trgovačke centre na periferiji grada.
“Žao mi je što se grad tako devastira, što je u središtu sve
manje ljudi i što se za gotovo svaku kupnju mora ići u velike
trgovačke centre na periferiji grada. U središtu se sve zatvara,
propada i odumire. Nedavno sam htjela kupiti jednu knjigu i
igračku za poklon, ali potraga po trgovinama u središtu grada
bila je uzaludna. Radim u strogom centru, u Županijskoj ulici, i
kupnju ne mogu obaviti usput, nego moram krenuti na obilaznicu.
Još nigdje nisam vidjela da poslovni subjekti, ali i građani,
imaju takav odnos prema središtu grada”, kaže Osječanka
Ljerka Šarić.
Iako u oglasu stoji da je kupoprodajna cijena na upit, saznajemo
da je riječ o iznosu od šest milijuna eura, a
Super se prodaje u cijelosti.
10 milijuna eura – nerealno
Tvrtka Corrodo je do sada u nekoliko navrata
samostalno oglašavala prodaju Supera, i to po prvotnoj cijeni od
deset milijuna eura. No vrijeme je, a još više i
nezainteresiranost potencijalnih kupaca, pokazalo da je riječ o
nerealno visokom iznosu te je on u ovom pokušaju prodaje smanjen
za čak četrdeset posto.
I.SEKOL/D.KUŠTRO (Glas Slavonije)