Loši uvjeti na cestama, gužve, a posebica kiša, posljednjih tjedana paraliziraju osječke taksiste. Više od dvadeset minuta, upozoravaju putnici, nitko se ne javlja na telefon Taxi Cammea, a fiksni telefon auto-taxi stajališta kao da je zvonio u bunaru, a ne na željezničkom kolodvoru.
Oni koji češće koriste taksi prijevoz tvrde da nerijetko čekaju
vozača i više od 20 minuta, što je, smatraju, s obzirom na broj
vozila Taxi Cammea, odnosno gradskih taksija, nedopustivo.
Posebice kada se uzme u obzir da se u prvim mjesecima rada Cammea
u Osijeku čekalo rijetko kada više od pet minuta.
Da doista kiša paralizira promet priznao nam je taksist
Vlado, jedan od tri ‘stara’ taksista koji u Osijeku na
auto-taxi stajalištu putnike čeka danju. Pojašnjava da preostala
četiri taksista voze noću, a čim je kiša, tvrdi, promet taksijima
je paraliziran!
No da nije problem isključivo kišni ili snježni dan već i gust
promet na ulicama potvrđuje Klaudio Klajn,
tehnički direktor Taxi Cammea, koji kaže da u jednom danu
nerijetko prime više od 1.500 poziva! Zanimljivo je da se od toga
broja gotovo polovina odnosi na noćne sate kad je, kaže Klajn,
broj prijevoza vrlo velik.
“Automobili se kvare i ako su samo dva u servisu to je veliki
manjak, zbog čega smo naručili pet novih vozila, koja očekujemo
ovih dana. Kiša dodatno stvara problem, ali čak i da je lijepo
vrijeme, u slučaju spuštene rampe na pružnom prijelazu ili veće
gužve nije moguće smanjiti čekanje na manje od 20 minuta”,
pojašnjava Klajn, dodajući da će ova tvrtka uskoro uposliti i
deset novih vozača.
[blockquote]Grad zabranio bahatost, nema više vožnje
taksijem po trgu!
Zbog činjenice da su brojni taksisti uhvaćeni u vožnji Trgom Ante
Starčevića isključivo radi vlastite komocije ili skraćivanja
puta, gradska uprava im je ukinula tu povlasticu.
Pješačka zona Trga tako ostaje dostupna samo policiji, hitnoj
pomoći i vatrogascima, javnom gradskom prijevozu te evenutalno
dostavljačima, dok će taksisti ubuduće morati istim, obilaznim
putem kao i svi ostali vozači.
– Ukinuli smo mogućnost prelaska autotaksija preko Trga zbog
činjenice da su zlorabili ovu dozvolu. Često su se vozili sami,
bez putnika, samo da skrate put ili da brže stignu do korisnika
usluge. Ne kažem da su se svi ponašali nedolično, no zbog dobrog
dijela taksista – nije u pitanju samo jedan ili dva, viđeno je
mnogo vozila raznih registracijskih dozvola – donesena je odluka
da im se zabrani prijelaz preko Trga – kaže pročelnik za
komunalno gospodarstvo i promet Milan Kamenko.
Neutemeljenima smatra prigovore kako je time onemogućen prijevoz
putnika kojima je otežano kretanje. S obzirom na to, kaže da je
taksi služba u Osijeku počela ozbiljnije djelovati tek s pojavom
Cammea, pita se kako se do sada išlo u bolnicu, k liječniku, u
škole… Ističe i osobni stav da sve aktivnosti koje idu u smjeru
nelojalne konkurencije i nedozvoljenog ponašanja treba
zaustaviti. “Ovdje je u pitanju kretanje kroz pješačku zonu. Bude
li potrebno, zaštitit ćemo i javni gradski prijevoz ako nekim
aktivnostima taksiji budu narušavali te odnose”, kaže Kamenko te
podsjeća kako im je Odlukom o komunalnom redu već zabranjeno
korištenje stajališta GPP-a, kao i organizirani prijevoz većeg
broja putnika “s točke A na točku B”. “Ako ocijenimo da postoje
ponašanja koja su nekorektna, a još više nezakonita, znat ćemo
odgovoriti i riješiti taj problem”, zaključuje.[/blockquote]
M.Mihelić (Glas Slavonije)