Ugao Ilirske i Rokove ulice samo je jedna od brojnih lokacija u Osijeku na kojima su kroz proteklih desetak godina mali poduzetnici neuspješno pokušavali pokrenuti poslovanje.
Butici, trgovine mješovitom robom, pekarne i frizerski saloni,
samo su neke forme tih poslovnih pokušaja koji su se pokazali
potpunim promašajima već za nekoliko mjeseci. Stručnjaci kažu
kako je problem polagane propasti malog poduzetništva
neinovativnost, ali i pogrešno razmišljanje Osječana koji se žele
okušati kao poduzetnici.
“Mali poduzetnici propadaju jer poslovanje započinju bez
prave poslovne strategije i analize tržišta na koje izlaze.
Mnogima nedostaje edukacija o procesu uspješnog poslovanja.
Upravo zbog nedostatka znanja o poslovanju investiraju u poslove
koji im ne donose zaradu“, upozorava Bernard
Jakelić, direktor regionalnog ureda Osijek Hrvatske
udruge poslodavaca, te dodaje kako bi Osječani koji razmišljaju o
pokretanju posla
“Umjesto butika i pekarnica trebali razmisliti o otvaranju
radnji koje su podudarne s podnebljem u kojem živimo i trendovima
kojima stanovništvo naginje. U tom smjeru trenutačno se dobrim
potezom pokazuje ostvarenje trgovina sa zdravom hranom i
ekološkim proizvodima. Dakle, robom do koje se može doći na
lokalnoj razini i koja ima svoje kupce. Također, uz dobar plan i
poslovnu strategiju u Osijeku ima potencijala za uspjeh malih
poduzetnika koji se bave hortikulturalnim uređenjem“, kaže
Jakelić.
Iz Udruženja obrtnika Osijek potvrđuju kako ključ uspjeha malog
poduzetništva leži u inovaciji, te da su davno prošli dani kada
se poslovanje pokretalo samo na osnovi posjedovanja praznog
poslovnog prostora.
[blockquote]Samo privlačno i pristupačno
Otvaranje pekarnica, trgovina i frizeraja neće nikoga obogatiti.
Ljudima treba ponuditi nešto novo, deficitarno, privlačno i
pristupačno. Trenutačno se u toj kategoriji nalaze čokolaterije s
kvalitetnim proizvodima kakve, primjerice, nema ni jedne u
Osijeku. Franšize same po sebi predstavljaju prokušano uspješan
poslovni projekt. No, kod franšiza je važno dobro analizirati
tržište, jer ono što je u jednoj sredini uspješno, u drugoj ne
mora pobuditi interes ljudi”, kaže Zvonko Digula, tajnik
Udruženja obrtnika Osijek.[/blockquote]
TEKST: Ivana KUKIĆ SOLAR (Glas Slavonije)