Vlakom do Zagreba sat vremena duže nego 2004.

Vlakom do Zagreba sat vremena duže nego 2004.

Slavonsko-baranjski putnici šokirani su produženjem vožnje izravnim vlakom iz Osijeka preko Đakova za Zagreb, kamo se putuje čak 4 sata i 2 minute!

Ukinut je i nagibni vlak. Kada je otvorena
obnovljena pruga preko Strizivojne-Vrpolja i pompozno 2004.
uveden nagibni vlak “Slavonija”, vožnja je trajala 2 sata i 57
minuta, a sada je Zagreb od slavonske metropole sve dalje i
dalje.

Uz ukidanje naziva “Slavonija” krajem lipnja 2006. nagibni (brzi)
vlak postao je samo IC, kojemu do Zagreba treba 185 minuta, a u
povratku 10 minuta više nego 2005. godine. Konkretno, IC 550/551
kreće iz Osijeka 35 minuta ranije, odnosno u 4.43 sati, u Zagreb
stiže u 8.45, a iz Zagreba polazi u 18.20 te u Osijek dolazi u
22.17, ili pola sata kasnije u usporedbi sa starim voznim redom.

[important title=Novi vozni red]Izravni vlakovi za Zagreb iz
Osijeka kreću: u 4.43 (dolazak u Zagreb je u 8.45), “Podravka” u
5.30 (9.49), zatim u 12.03 (16.40), 16.20 (21.05) i u 23.40
(4.46). Iz Zagreba u Osijek izravni vlakovi polaze u 6.55 (u
Osijek stižu u 11.31), 7.33 (12.48), 9.55 (14.36), 12.57 (18.30),
16.55 (21.12) i u 18.20 (22.17).[/important]

“Ne razumijem zašto vlak na putu u Zagreb stoji desetak
minuta u Strizivojni-Vrpolju te presporo vozi od Novske do Dugog
Sela, jer mu za tu dionicu treba 15 minuta više nego prošlog
tjedna, kad je vrijedio stari vozni red! Imali smo nagibni vlak,
koji je, čujem od željezničara, zbog nedostatka ispravnih vlakova
ukinut! Kakva je to računica da motorna dizelska lokomotiva vuče
tri vagona iz Osijeka do Vrpolja, što je skuplje, a onda je HŽ
zamjenjuje jeftinijom električnom vučom jer, navodno, nema
vlakova
”, negoduje Osječanin, naglašavajući da jednom
mjesečno putuje u Zagreb liječniku: “Ovakav scenarij vodi
tome da će HŽ gubitke nadoknaditi poskupljenjem prijevoza, koji
je svake godine sve duži i duži te odvraća putnike od putovanja
vlakom
”.

Novi vozni red vlakova koji su donijele Hrvatske željeznice,
posebice sporno ukidanje dvaju polazaka na liniji Osijek-Erdut,
te dulje prometovanje na relaciji Osijek-Zagreb, bili su tema i
sjednice Skupštine Osječko-baranjske županije.

Izvjesnom gospodinu u HŽ-u u Zagrebu, Renatu Humiću, poslali
smo dopise u kojima tražimo povrat tih dvaju polazaka na liniji
Osijek-Erdut te da se skrati putovanje na relaciji Osijek-Zagreb.
Sada nagibni vlak putuje bar pola sata duže, odnosno više od
četiri sata. To je previše
“, kritizirao je župan
Vladimir Šišljagić.

[blockquote]ČINJENICE
l 1910. Osijek je imao 28.500 građana, te gotovo metar pruge po
stanovniku
l Danas Osijeka ima 26 centimetara pruge po stanovniku
l Od 1910. nije napravljen ni jedan metar pruge u Osijeku
l HŽ u Osijek nije ulagao 101 godinu
l HŽ je planirao potpuno ukinuti liniju Osijek
-Zagreb-Osijek
l Grad želi biti partner HŽ-u i djelomično financirati uređenje
objekata, željezničkog kolodvora, denivelaciju prijelaza i sva
druga eventualna ulaganja, HŽ se oglušuje na ovu
ponudu[/blockquote]

N.ŠPOLJARIĆ/T.LEVAK (Glas Slavonije)

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari