Naime, kada tramvaj stane na stajalištu, putnik će pomoću tipkala otvoriti vrata za izlaz. U GPP-ovim vozilima prekida se praksa otvaranja svih vrata na svakom zaustavnom mjestu. Uz sva vrata u tramvaju stajat će natpis “ukoliko želite izaći na stajalištu, koristite tipkalo” i naputak će slijediti glasovna najava.
Ovih dana “gepepovci” educiraju putnike o korištenju tipkala za otvaranje vrata, a GPP-ovo poslovodstvo novu uslugu smatra racionalizacijom potrošnje energije koja će se pokazati najkorisnijom kada je hladno.
“Uporaba tipkala će koristiti u boljoj protočnosti putnika u tramvajima i bit će smanjen gubitak energije prilikom čestog otvaranja svih vrata istodobno. Problem je u malom razmaku između stajališta. U autobusima s tipkalom otvaranje vrata se najavljuje vozaču“, pojašnjava mr. Igor Medić, direktor Gradskog prijevoza putnika Osijek.
– Kupili smo tri tramvaja, doduše nisu novi već stari 40 godina, ali su bolji od polovnih koje imamo i mlađi od sadašnjih “genšera” starih 50-60 godina. To su prva tri klimatizirana tramvaja u Osijeku. Kad ih servisiramo i temeljito uredimo unutrašnjost, primjerice, stolice, izgledat će puno mlađe. Tramvaje smo kupili javnom nabavom na natječaju i jedini se javio ZET s jeftinom ponudom i kvalitetom koja udovoljava našim potrebama. Tri tramvaja GPP stoje 323.982 kuna, uključujući PDV, dovoz i servis, a bez spomenutog 263.400 kuna. Da je kupljen jedan novi tramvaj za 2 milijuna eura, Osijek više ne bi imao najjeftiniji gradski prijevoz, zaključuje Medić.
[span class=camera]FOTO: GPP kupio tri nova tramvaja[/span]
Tekst: N.Špoljarić (Glas Slavonije)
Foto: GPP