HAC odustaje od gradnje mosta preko rijeke Drave

Hrvatske autoceste (čitaj: Vlada RH) opalile su još jedan šamar Slavoniji i Baranji - HAC odustaje od gradnje mosta preko Drave kod Osijeka, ali i virovitičke autoceste.

Hrvatske autoceste (čitaj: Vlada RH) opalile su još jedan šamar Slavoniji i Baranji – HAC odustaje od gradnje mosta preko Drave kod Osijeka, ali i virovitičke autoceste.

Time pada u vodu i priča o prometnoj “žili kucavici” koja će povezati Slavoniju s Europom i donijeti gopodarski napredak cijeloj regiji. Most Drava našao se u skupini, kako je navedeno, “megalomanskih projekata” Ive Sanadera. Politika nove vlasti, po starom principu “sve što je od bivših ne valja”, sada će se – nakon višegodišnjeg zanemarivanja HDZ-ovih vladara Banskih dvora – opet lomiti preko leđa Slavonije. Bez obzira na to što je u “rezanju” plana građenja s 1,9 na 1,4 milijarde kune “stradalo” još nekoliko velikih projekata (Podravski ipsilon, autocesta Lekenik – Sisak, autocesta Dubrovnik – Doli i Most Pelješac).

Priča, u koju zapravo ne treba sumnjati, kaže kako HAC nema novca za sve ugovorene radove te im je jeftinije raskinuti ugovore i platiti penale nego dizati nove kredite. Međutim, dok se kod ostalih spomenutih projekata nije daleko odmaklo, most preko Drave izravno se veže na izgrađenu Slavoniku, koja, bez veze s Mađarskom, gotovo da nema ni smisla. Mediji javljaju da je i Zagrebu najviše čuđenja izazvala odluka o odustajanju od toga projekta. Za taj je posao podignut namjenski kredit kod Njemačke razvojne banke KfW, a čak su EBRD i EIB izrazili zanimanje za financiranje gradnje autoceste prema Mađarskoj.

Ovu infomaciju jučer je oštro kritizirao osječki gradonačelnik Krešimir Bubalo (HDSSB), koji je HAC-ov plan građenja za 2012. godinu nazvao “planom ubijanja Slavonije i Baranje, uništavanja regionalne niskogradnje i povećanja nezaposlenosti“. “Još jednom se pokazuje maćehinski odnos i točnost tvrdnje SDP>HDZ. Dapače, ovim potezom Milanovića, Borzanice, Hajdaša i pajdaša iz partije pokazuju da mogu biti i gori od HDZ-a. Ovo ne samo da je udar na Slavoniju i Baranju nego i na pravnu sigurnost svih onih koji su se zadužili i investirali u opremu, ali i na pravila EU. Most ne smije biti upitan, a ovo mi izgleda kao još jedan spin Vlade, koja umjesto da ugovara gradnju kroz Baranju, govori da će i ovo zaustaviti, makar platili penale, da bi se na kraju most gradio, a Baranja zaboravila – poručio je Bubalo. Na kraju spominje i svoga donedavnog zamjenika, danas ministra: “Mislim da dobro poznajem Ivana (Vrdoljaka). On nikada ne bi digao ruku za ovakav plan“.

[blockquote]Most od milijardu kuna

Prema projektu, dužina mosta je 2.507 metara, a glavna rasponska konstrukcija preko Drave od 420 metara sastoji se od spregnute čelične grede, armiranobetonskih pilona i zatega. Nosiva čelična greda spregnuta je armiranobetonskom kolničkom pločom. Pristupni mostovi preko lijeve i desne inundacije rijeke Drave dužine 2.087 metara projektirani su kao dva odvojena mosta s rasponima od 35 metara, osim u zonama upornjaka. Širina mosta je 29,5 metara. Noseći pilon trebao bi biti visok 75 metara te bi postao druga najviša građevina u Osijeku. Ugovorena vrijednost radova iznosila je 949,38 milijuna kuna (bez PDV-a), s rokom izvođenja od 30 mjeseci. Trebalo ga je graditi i do 1.000 radnika.[/blockquote]

[blockquote]Najveća poslijeratna investicija u Slavoniji

S koridorom 5C istočni dio Hrvatske postao bi dio guste mreže paneuropskih koridora. Riječ je o prometnoj vertikali od Baltika do Jadrana – prostora koji povezuje više od sto milijuna ljudi. Dio koridora 5C kroz Slavoniju i Baranju dug je 88,6 kilometara te obuhvaća sedam čvorišta, 16 mostova i 26 nadvožnjaka. Riječ je o najvećoj poslijeratnoj investiciji u istočnoj Hrvatskoj. Gradnja autoceste u Slavoniji počela je u listopadu 2005. (Sredanci – Đakovo, dovršena u prosincu 2007.), a središnja dionica, Đakovo-Osijek, otvorena je za promet u travnju 2009. godine. Gradnja mosta kod Osijeka počela je u srpnju prošle godine[/blockquote]

Tekst: Mario MIHALJEVIĆ (Glas Slavonije)

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari