Vijesti / Regija

mentalno zdravlje u školama

U projektu koji je osmislilo dvoje Slavonaca sudjeluje osam europskih zemalja

U projektu koji je osmislilo dvoje Slavonaca sudjeluje osam europskih zemalja

Međunarodni eTwinning projekt "Me, Myself & I" ("Ja i sva moja lica") nastao je s ciljem promoviranja važnosti i brige za dobro mentalno zdravlje djece i mladih

Na početku nove nastavne godine brojni učitelji prepoznali su važnost projekta i započeli provoditi projektne aktivnosti u suradnji s drugim europskim školama.

Projektne aktivnosti osmisli su psihologinja Marija Jurić iz Osnovne škole Drenje i učitelj informatike Goran Podunavac iz Osnovne škole Popovac, a preko 100 učitelja iz osam europskih država (Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Finske, Italije, Rumunjske, Slovačke, Srbije i Turske) prepoznalo je važnost projekta i odlučilo sudjelovati sa svojim učenicima.

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

Kroz projekt će se potaknuti učenike na prepoznavanje vlastitih emocionalnih stanja, kvalitetnu komunikaciju s bližnjima, suradnju i traženje podrške u vlastitoj zajednici. Učenici će učiti o mentalnom zdravlju kroz različite aktivnosti i primijeniti trenutno iskustvo. Također, dobit će priliku surađivati s učenicima iz drugih škola, čuti primjere dobre prakse i prihvatljive obrasce ponašanja koji doprinose očuvanju mentalnog zdravlja.

Baš poput obitelji, škola ima sve veću ulogu u odgoju i poučavanju po pitanju promoviranja i očuvanja mentalnog zdravlja djece i mladih. Narušeno mentalno zdravlje ima brojne negativne posljedice za socioemocionalni razvoj djeteta. Jedna od njih je i lošiji školski uspjeh, socijalno neprihvatljivo ponašanje, marginaliziranje od strane druge djece i slično. 

Projekt će se usmjeriti na jačanje socijalnih odnosa među vršnjacima, traženje dostupne podrške u vlastitoj zajednici kao i na važnost komunikacije o eventualnom narušenom funkcioniranju jer su djeca tijekom školovanja (pubertet, adolescencija) izložena brojnim stresorima i emocionalno su osjetljiva. Navedenom u prilog ide i sve češća komunikacija djece putem tehnologije, a manje licem u lice, nesrazmjer obiteljskih i profesionalnih uloga od strane roditelja.

Zabrinjava i podatak Svjetske federacije o mentalnom zdravlju (WFMH) kako je u svijetu 450 milijuna ljudi s nekim mentalnim poremećajem, kao i podatak Svjetske zdravstvene organizacije (WHO) kako 50% mentalnih poremećaja započinje prije 14. godine života.

Suradnja učenika trajat će do lipnja 2021. godine kada će završnom videokonferencijom biti predstavljeni rezultati projekta.

 

Izdvojeno


Reci što misliš!