
Na treningu su sudjelovale učiteljice razredne nastave, profesorice hrvatskog jezika i povijesti i edukacijske rehabilitatorice
U Osnovnoj školi Dr. Franjo Tuđman u Belom Manastiru ove srijede,16. travnja 2025. održano je stručno usavršavanje u vidu vrlo dinamičnog kreativnog treninga pod nazivom “Likovni odgoj i dramska pedagogija”.
Ravnateljica Lidija Šumiga odlučila se za radionicu iz raznovrsne ponude Udruge Kreativan trening, čija je autorica dramska pedagoginja Ivana Marijančić koja izvodi treninge i rado se odaziva na pozive raznih institucija i organizacija koje žele u svoj kolektiv unijeti kreativne dinamične metode rada ili pozovu trening zbog svog osobnog razvoja ili kao kreativan team building za kolektiv.
Na treningu su sudjelovale učiteljice razredne nastave, profesorice hrvatskog jezika i povijesti i edukacijske rehabilitatorice. Prošli su različite igre i vježbe kojima možemo produbiti doživljaj temeljen na likovnom izričaju, poticalo se aktivno razmišljanje uz likovna djela kroz izražavanje i doživljavanje tijelom, kretanjem, pokretom.
A uz likovnu umjetnost neizostavna je i pojava performansa, pa su polaznice kroz radionicu prošle glavna obilježja i stvaranje performansa.

Osim teme ovog treninga, zbog intenzivne suradnje u vježbama i zajedničkog kreiranja zadataka, ovo je osim stručnog usavršavanja i obrade teme bio i dinamičan team building za radni kolektiv.
Sve se odvijalo uz veliko zadovoljstvo voditeljice treninga koju je oduševio vrlo aktivan i otvoren angažman polaznica, ali i ravnateljice koja je i sama sudjelovala i željela proći zadane vježbe.

Kreativci i umjetnici
Također i svih prisutnih polaznica koje su nakon treninga izjavile kako se baš kroz strukturiranu i stručno vođenu igru puno toga može naučiti o sebi i o drugima, kako su kroz ovaj trening osvijestile da u svima njima čuče kreativci i umjetnici, te smatraju iznimno važnim što su zadatke praktično iskustveno prošli i vježbajući odmah dobivali ideje za svoj rad i primjenu.
Koliko je ovim odabirom edukacije ravnateljica Lidija Šumiga napravila dobar učinak na svoj tim, govore i brojni komentari u opisnoj evaluaciji nakon održanog treninga.
“Radionica je bila zanimljiva, poučna i u budućem radu bih mogla koristiti u nastavi. U grupi je vladalo ugodno i inspirativno druženje. Povezali samo se kroz zajedničke aktivnosti, bolje smo se upoznali i oslobodili neke svoje misli i osjećaje. Svaka vježba je bila poučna i inovativna. Bilo mi je osvježavajuće. Naučila sam nove pojmove i poticajan pristup kreativnosti.”, napisano je u jednom od završnih osvrta.

Pozitivni osvrti na trening
U drugom pak polaznice navode: “Naučili smo puno toga novoga, a najbolje od svega je što smo bile poučavane iskustvom, niti jedna vježba nije ostala samo na predavanju, nego smo sve same isprobale. Na takav način najbolje možemo uvidjeti što i kako treba raditi kad budemo to radili s učenicima. Također sam vidjela kako smo sve kolegice u grupi zapravo vrlo kreativne i maštovite te smo tijekom cijele radionice razmišljale izvan okvira i snašle smo se u svemu što nam je bilo zadano.”
“Potaknuli ste nas na uvođenje novih metoda u radu s učenicima. Dodatno sam osvijestila koliko je važno sve ono neverbalno, te koliko možemo u sve uključiti svoje tijelo. Smatram to izuzetno važnim jer će to moći izvesti i moji učenici – djeca s teškoćama u razvoju.” – još je jedan od osvrta te naposljetku još jedan gdje su u prvi plan stavljene vježbe te izražavanje tijelom.

“Vježbe su pozitivno djelovale na mene, izazvale su različite nove emocije, najviše smijeh, u dobrom kontekstu, što inače nije slučaj. Smijeh je doveo do toga da su svi rado surađivali i bolje su jedni druge osluškivali, što je jako važno. Rad kroz kreativno izražavanje tijelom potaknuo me na nove ideje za korištenje iskustvenog učenja u nastavi, a vrlo inspirativan mi je bio završni zadatak u kojem smo osmišljavanjem performansa uz likovne uratke svi uvidjeli kako djelovanjem možemo pojačati doživljaj gledatelja, promatrača slike.”