
Skorim usklađenjem hrvatskog zakonodavstva sa zakonodavstvom Europske unije očekuju nas značajne novosti vezane za sigurnost cestovnog prometa u širem smislu riječi.
Vozači koji u periodu od tri godine ‘prikupe’ 12 bodova, dobit će
rješenje o ukidanju vozačke.
“S obzirom na činjenicu da mladi vozači i vozači s
nedovoljno vozačkog iskustva uzrokuju nesrazmjerno veći broj
prometnih nesreća u odnosu na sve ostale vozače, namjera je
posebnim pravnim režimom utjecati na ponašanje te skupine vozača.
Tako bi za njih granica za suspenziju vozačke dozvole zbog
prikupljenih negativnih prekršajnih bodova bila nešto niža, 9
bodova, od granice koja vrijedi za sve ostale vozače, 12 bodova.
U toj najosjetljivijoj fazi vozačkog staža, odnosno za vrijeme
stjecanja prvih vozačkih iskustava, očekuje se da vozači motornih
vozila u većoj mjeri poštuju prometne propise, može im se
tolerirati manje transgresija u odnosu na vozače koji već imaju
višegodišnje iskustvo u upravljanju motornim vozilima”,
rekao je voditelj Odjela za sigurnost cestovnog prometa u
Policijskoj upravi primorsko-goranskoj, Boris
Skeledžić za Novi list.
Dakle, vozači koji u periodu od tri godine ‘prikupe’ 12 bodova,
dobit će rješenje o ukidanju vozačke dozvole, ponovo će
pristupiti polaganju vozačkog ispita, pohađanje
autoškole, dakako, sve o vlastitom trošku.
To isto vrijedi i za mlade vozače, samo ako u istom trogodišnjem
razdoblju prikupe devet bodova.
Priprema se i rješenje za one koji često vole zaviriti u
čašicu dok su za upravljačem vozila. Takvi će vozači
biti podvrgnuti izvanrednom liječničkom pregledu ukoliko ih se
tri puta uhvati pijane za volanom u razdoblju od tri godine.
Količina alkohola ne igra ulogu, takvom vozaču
se oduzima vozačka dozvola sve dok ne donese liječničku potvrdu
medicine rada da je zdravstveno sposoban upravljati vozilom,
odnosno da nije riječ o alkoholičaru, rekao je Skeledžić.
Nova je definicija mladog vozača, odnosno pojam
je redefiniran. Do sada je mladi vozač bio do navršene 24. godine
života, a sada su to vozači koji su i stariji od spomenute dobne
granice, a koji nemaju vozačkog iskustva, to jest, dvije godine
od izdavanja vozačke dozvole. Tako sada mladi vozač može biti i
vozač koji je pristupio polaganju vozačkog ispita u 50. godini
života.
Novosti očekuju i vozače iznad 65 godina života. Notorna je
činjenica da nakon 65. godine života dolazi do zdravstvenih
promjena koje mogu utjecati na sposobnost upravljanja vozilima, a
prema dosadašnjem važećem zakonskom rješenju ne postoji obveza
takvih vozača da se, prilikom produljenja valjanosti vozačke
dozvole, podvrgavaju liječničkim pregledima. Nekome će možda
vozačka dozvola isteći u 67. godini života pa će se on tada
podvrgnuti liječničkom pregledu, a onome kome istekne u 65.
godini morat će odmah na liječnički pregled radi dobivanja
potvrde da je sposoban za vožnju te će mu se izdati nova dozvola.
“Novosti, usklađivanje po europskoj direktivi bit će i u
režimu autoškola. Novim zakonskim odredbama imat ćemo
učinkovitiji nadzor nad autoškolama. Do sada smo samo mogli
utvrđivati nepravilnosti, donosili zaključak bez sankcioniranja.
Sada se uvodi i sankcija, među ostalim, možemo zatvoriti
autoškolu na mjesec dana sve dok se nepravilnosti ne uklone, ali
vlasnik autoškole može i potpuno izgubiti licencu”, rekao je
Skeledžić.
“S druge strane, dolazi do liberalizacije tržišta, ukida se
ograničenje broja otvaranja autoškola. Do sada je na snazi bio
Pravilnik o minimalnom broju autoškola, konkretno do 20, no
stavljanjem Pravilnika izvan snage, zapravo se otvara tržišna
utakmica, tko zadovolji tehničke, materijalne i ljudske resurse
može otvoriti autoškolu. To će možda dovesti i do smanjenja
cijena, zdrave konkurencije među autoškolama“, rekao je
Skeledžić za Novi list.
SiB.hr