Od 1. travnja skuplje cestarine

Na današnjoj sjednici vlade donesena je odluka o prihvaćanju Poslovnog i financijskog restrukturiranja cestovnog sektora. U sklopu te reforme je predviđeno povećanje cijena cestarina na autocestama kojima upravljaju Hrvatske autoceste (HAC) za 5 posto u zimskim, to jest 10 posto u ljetnim mjesecima.

Pojašnjavajući takvu odluku, resorni ministar Oleg
Butkovi
ć podsjetio je da hrvatski cestovni sektor
karakterizira visoka zaduženost i nemogućnost otplate kreditnih
obveza.

Ukupna zaduženost sektora iznosi 5,2 milijarde eura ili
približno 39 milijardi kuna, od čega samo ove godine na naplatu
dolazi 1,14 milijardi eura ili 7,8 milijardi kuna. Ukupni dug
ovog sektora čini nešto više od 13,5 posto ukupnog javnog duga
države. Uz postojeće prihode, koji su u 2016. prema 2015. rasli
za 7 posto, nije moguće isplaćivati kreditne obveze idućih 5
godina
“, kazao je Butković, ističući da se restrukturiranjem
13,5 posto ukupnog duga države stvaraju i uvjeti ukupne fiskalne
konsolidacije i makroekonomske stabilnosti države.

 Pojasnio je kako se tom modelu restrukturiranja pristupilo
kako bi se izbjeglo koncesioniranje ili privatizaciju autocesta,
kao i nekontrolirano povećanje cijena cestarina od strane
privatnih koncesionara.

 Reformu će, podsjetio je, podržati i Svjetska banka
izdavanjem jamstva koje će Hrvatska koristiti prilikom
refinanciranja ili reprogramiranja duga cestovnog sektora.

 Butković je kazao da je reforma podijeljena u tri područja.
Prvo je upravljanje sektorom, drugo je planiranje, financiranje i
provedba investicija, a treće je upravljanja i poslovanje
poduzeća.

 “Osnovni cilj reforme je dugoročna stabilnost cestovnog
sektora, što će se postići ograničavanjem budućih zaduživanja,
optimizacijom poslovanja cestovnih tvrtki te povećanjem prihoda,
sigurnosti prometa i ekoloških standarda cestovnog sektora te
standardizacijom planiranju investicija te održavanja na svim
razinama cestovnog sektora, od autocesta, državnih, županijskih i
ostalih cesta
“, istaknuo je.

Reforma će se najvećim dijelom provesti u 2017. i 2018. 
godine, a cjelokupna bi reforma trebala biti dovršena 2020.
godine, implementacijom novog, unaprijeđenog sustava naplate
cestarina.

No, najavio je Butković, “restrukturiranju ovog sektora prethodi
usklađenje cijena cestarina od 1. travnja ove godine HAC-a za 5
posto s cijenama cestarine ARZ-a, čime će cestarina nacionalnih
koncesionara i dalje biti manja približno 15 posto niža od
cestarina privatnih koncesionira”.

Reforma predviđa i spajanje HAC-a, HAC-ONC-a i “Autoceste
Rijeka-Zagreb (ARZ), ali i sezonsko povećanje cijena
cestarina.

Izvor: Vijesti.hr

Iz naše mreže
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari