Luka i Fabijan podižu granice, veslat će Kupom i Dunavom

Ovaj dvojac koji je sada već postao poznat po ekspedicijskom veslanju, Osječanin Luka Olvitz i Fabijan Đurić iz Slavonskog Broda odlučili su podići svoje granice stoga ove godine planiraju preveslati dvije duge dionice na dvije potpuno različite rijeke, u samo deset dana. Veslat će Kupom i Dunavom.

 Luka (29) i Fabijan (32), dečki koji su inače strastveni
penjači po stijenama ovaj veslački projekt započeli su još 2015.
godine kada su kroz divljinu, potpuno sami i bez ikakve
sigurnosne pratnje preveslali rijeku Dravu od Varaždina do
Osijeka, dionicu dugu 220 kilometara u trajanju od 4 dana. Nakon
toga su u proljeće 2016. godine u jednom izuzetno napornom
pothvatu uspjeli preveslati gotovo cijeli tok rijeke Save kroz
Hrvatsku
, od graničnog prijelaza Bregana ( Slovenija ) do
grada Županje, dionicu dugu 450 kilometara dvojac je veslao u
komadu punih 11 dana.

 Ove godine dečki će veslati dvije dionice a na svoj novi
pothvat krenuti će 15. lipnja u 05:00 sati iz Ozlja. Prvo
planiraju preveslati rijeku Kupu. Dionicu dugu 169
kilometara veslat će najmanje 4 dana,
od Hidroelektrane
Ozalj do grada Siska, gdje ona ujedno i završava ulijevanjem u
rijeku Savu. Nakon toga uzimaju samo jedan ili dva dana koja su
im potrebna za transport i pripremu opreme te kreću na granicu s
Mađarskom ( mjesto Batina ) odakle će pokušati preveslati Dunav
do Novog Sada. Ako sve bude po planu dionicu na Dunavu dugu 173
kilometra trebali bi završiti u nedjelju 25. lipnja. Time bi ovaj
veslački tandem uspješno završio svoj trogodišnji projekt te na
taj način ujedno i zatvorio poglavlje u kojem su uspjeli
preveslati četiri najduže i protokom najveće rijeke u
Hrvatskoj.

Veselimo se pothvatu, pogotovo na Kupi jer predivna, dok je
Dunav jedna ozbiljna i potpuno drugačija priča. Ogroman je i
nepredvidiv
” – govore nam dečki.


Dunav je druga po veličini europska rijeka nakon Volge, te
najveća rijeka u europskoj uniji. Povezuje Atlantski Ocean sa
Crnim morem i jedan je od najvažnijih plovnih puteva u europi. U
nekim dijelovima doseže širinu i do jednog
kilometra
, a u Đerdapskoj klisuri izmjerena dubina mu je
preko 95 metara. Ukratko Dunav uistinu raspolaže velikim vodenim
snagama.

Same ekspedicije poznate su i po tome što dečki za vrijeme
trajanja ne ulaze u naseljena mjesta kroz koja
prolaze. Noći provode isključivo u divljini, u šumama i na
sprudovima uz samu obalu rijeke. Potrebnu količinu hrane i vode
nositi će sa sobom te nemaju sigurnosnu pratnju. Nerijetko su
svoj kamp postavljali i na minsko sumnjivim područjima no
snalaženje u tako nepredvidivim uvjetima sigurni smo ni jednom ni
drugom doista više nije strano. I unatoč ozljedama dvojac se kroz
pola godine uspio dobro pripremiti. Pothvat će veslati u plovilu
marke “kanu explorer” dužine 4,40 m koji je namjenjen za ovu
vrstu maratona, a poznat je i po tome što vrlo lako prolazi kroz
teško prohodna područja. Dozvole potrebne za prelazak granice sa
Srbijom unaprijed su dogovorene.

Inače je riječ i o poprilično skupom pothvatu pa se dečki ovim
putem još jednom žele zahvaliti sponzorima koji već treću godinu
u cijelosti financiraju njihov projekt, a to su Red Bull,
Transcom World Wide i Coca-Cola Hrvatska.

SiB.hr

Iz naše mreže
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari