
Slavonija nije ni Slovenija ni Slovačka, ali turisti iz mnogih država često izjednačavaju ili zamjenjuju te pojmove i područja, i to je samo jedan od problema u stvaranju prepoznatljivosti, odnosno brenda Slavonije kao turističke destinacije.
Brend Slavonija zapravo ne postoji, pa su se na inicijativu
župana Osječko-baranjske županije Ivana Anušića
danas (9. veljače 2018. godine) u Osijeku sastali predstavnici
svih pet slavonskih županija, a sastanak su vodili zamjenik
župana Petar Lagator i v.d. pročelnica Upravnog
odjela za kontinentalni turizam Ivana Čandrlić
Dankoš. Bio je to inicijalni sastanak kako bi se
utvrdilo da li kod svih županija postoji spremnost za zajednički
nastup i stvaranje takvog brenda, što je u cijelosti potvrđeno,
te dogovorile daljnje aktivnosti.
Neposredan povod za udruživanje pet slavonskih županija u
stvaranju brenda potaknuto je i mogućnošću korištenja sredstava
Hrvatske turističke zajednice, koja je u financijskom planu za
ovu godinu predvidjela usmjeravanje milijun kuna za brendiranja.
Osim toga, u Osječko-baranjskoj županiji je ove godine ustrojen
Upravni odjel za kontinentalni turizam čiji je temeljni cilj
upravo prerastanje velikih turistički potencijala u realne
projekte, koji bi se mogli još uspješnije razvijati svima
korisnim zajedničkim pristupom pet slavonskih županija. Sličnih
pokušaja već je bilo, no uvijek su ostajali na početnoj
inicijativi i pojedinačnim projektima, a na današnjem sastanku je
potvrđeno da sada postoji politička volja i financijski
potencijal, ali i početni podaci i aktivnosti da se turistički
razvoj Slavonije povede po modelima sličnim bavarskom, tirolskom
i drugih razvijenih turističkih destinacija.
Sudionici sastanka suglasni su da za brendiranje
Slavonije treba koristiti znanja osječkog Sveučilišta,
osobito istraživanja i radove profesora Ekonomskog fakulteta u
Osijeku, s kojima će se ubrzo organizirati radni sastanak.
Istovremeno će se zatražiti sastanak s čelnicima Hrvatske
turističke zajednice na komu bi predstavnici svih pet županija
iznijeli zajednički prijedlog te zatražili potporu krovne
turističke organizacije Hrvatske. Naravno, uspjeh ovog projekta
ovisi i o angažiranju županijskih i gradskih turističkih
zajednica i ureda te će i njihovi predstavnici biti izravno
uključeni u daljnje aktivnosti.
Na sastanku je upozoreno i na niz detalja koje treba
sistematizirati kako bi inicijativa dobila konkretne okvire i
usmjerenje na suštinu. Potrebno je tako sadržajno utvrditi što se
i kako želi brendirati, stvara li se turistički brend regije, ili
prehrambene proizvodnje regije, koje sadržaje prezentirati i
kako, što zapravo čini identitet regije i po čemu je trenutno
prepoznatljivo područje Slavonije, Baranje i Srijema, kako
prirodne i povijesne resurse uzdići od “mrtvog kapitala” do
primamljivih turističkih sadržaja, kako prepoznatljivost
po hrani i piću proširiti i na druge sadržaje, a
istovremeno ublažiti ili promijeniti lošu sliku koju ostavljaju
napušteni i devastirani objekti, kako repozicionirati Zračnu luku
Osijek, kako iskoristiti dobre rezultate lovnog i ribolovnog
turizma, cikloturizma, kako unaprijediti smještajne kapacitete,
razviti kampove, kako se približiti turističkim agencijama…
SiB.hr