
Na ulazu u prodajni objekt ili na drugom za potrošače vidljivom mjestu unutar prodajnog objekta te na mrežnoj stranici obavezno je isticanje zamrznute cijene
Na današnjoj sjednici Vlade usvojen je Prijedlog odluke o izravnim mjerama kontrole cijena u trgovini na malo. Riječ je o prijedlogu da se reguliraju cijene 70 proizvoda, umjesto dosadašnjih 30 na način da se odredi njihova maksimalna cijena.
“Želimo dodatno pomoći onima koji su najranjiviji, a istodobno potaknuti tržišnu utakmicu da cijene proizvoda, ne samo ovih 70-ak, također krenu prema dolje. Naša očekivanja od svih aktera, od konteksta sirovina, rada, proizvođača, distributera, trgovaca i na kraju potrošač, sa svim davanjima bude takav da logika priuštivosti onima koji imaju najmanje prihode bude takva da žive dostojanstven život.”, rekao je premijer Andrej Plenković.
Ministar gospodarstva Ante Šušnjar istaknuo je da se ovom odlukom utvrđuju maksimalne cijene proizvoda, no da one mogu biti manje.
“Potrebno je u prodajnom objektu ili na drugom za potrošače vidljivom mjestu unutar prodajnog objekta, jasno, vidljivo i čitko istaknuti plakat koji će sadržavati vizualnu identifikacijsku oznaku i popis odabranih artikala s pripadajućom maloprodajnom cijenom. Prodajni objekti veći od 400 metara kvadratnih moraju osigurati zaseban dio za prodaju s artiklima ograničenih cijena, osim ako ne zahtijevaju čuvanje u rashladnim vitrinama.”
U nastavku pogledajte cijene za novih 40 proizvoda čije su cijene smrznute:




Za novih 40 proizvoda, trgovci su dužni osigurati najmanje jednu vrstu artikla iz iste kategorije proizvoda po najvišoj utvrđenoj cijeni. Kada se iscrpi određeni proizvod, obaveza je trgovca uvrstiti drugi po ograničenoj cijeni. Kako bi se omogućilo pravovremeno i jasno informiranje potrošača o cijenama proizvoda koji su obuhvaćeni odlukom, propisana im je obveza da na jasan, vidljiv i čitljiv način istaknu vizualnu identifikacijsku oznaku uz maloprodajnu cijenu.
Nova pravila za označavanje proizvoda
Na ulazu u prodajni objekt ili na drugom za potrošače vidljivom mjestu unutar prodajnog objekta te na mrežnoj stranici, ako je uspostavljena, trgovci su dužni istaknuti i plakat koji sadrži minimalno vizualnu identifikacijsku oznaku i popis odabranih artikala s pripadajućom maloprodajnom cijenom iz svake kategorije proizvoda koje nude u svom asortimanu, a obuhvaćeni su odlukom.
Dodatno se propisuje obveza za sve prodajne objekte veće od 400 četvornih metara da osiguraju zasebne dijelove u prodajnim prostorima, za prodaju artikala iz točke II. i III. ove Odluke, sukladno propisima o hrani i predmetima opće uporabe.
Kilogram pšeničnog kruha fiksnih 1,5 eura

Izdvajamo cijene nekih proizvoda s nove liste. Kila pšeničnog kruha ograničena je na 1,50 euro, kajzerica na 13 centi, dok 400 ili 500 grama palente na 95 centi.
Barem jedna vrsta čajna paštete mora se prodavati po maksimalno 95 centi, kila šunke 8,79 eura, dok kranjska kobasica 6,40 eura. Čašica kiselog vrhnja od 12% mliječne masti ograničena je na 94 centa, dok maslac od 250 grama na 2,99 eura.
Kada je u pitanju povrće, 400 grama smrznute mahune koštat će 1,60 eura, dok graška 1,50 eura, a kila kupusa u rinfuzi ograničena je na 79 centi. Za ljubitelje kave – ona mljevena u pakiranju od 400 ili 500 grama ne smije biti skuplja od 6,79 eura.
Kada govorimo o higijeni, u ponudi mora biti kruti sapun od 100 grama u iznosu do 80 centi, deterdžent za strojno pranje rublja u prahu od tri ili četiri kilograma s maksimalnom cijenom od 14,99 eura te tekući deterdžent za ručno pranje posuđa od 400 ili 500 ml u iznosu do 1,15 eura.