Vijesti / Ostalo

primjer iz škole u stubičkim

Stiže cjelodnevna škola: Ravnatelji, nastavnici i sindikati na nogama, a učenici sretni jer nema zadaće

Stiže cjelodnevna škola: Ravnatelji, nastavnici i sindikati na nogama, a učenici sretni jer nema zadaće
Dino Stanin/PIXSELL

Plan je da od jeseni projekt probno počne u 50 škola, a RTL posjetio je onu koja cjelodnevnu nastavu provodi već tri godine

RTL-ovi novinari posjetili su osnovnu školu u Stubičkim Toplicama koja provodi cjelodnevnu nastavu već tri godine. Nastavnici su zadovoljni rezultatima, no brine ih jesen, pa od resornog ministra Fuchsa traže odgovore.

Zbog cjelodnevne škole na nogama su ravnatelji, nastavnici i sindikati. Pljušte kritike i traže se odgovori. Plan je da od jeseni projekt probno počne u 50 škola, a RTL posjetio je onu koja cjelodnevnu nastavu provodi već tri godine. Po čemu se razlikuje od plana resornog ministra Fuchsa?

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

Imaju dvije učiteljice, u školi su od 8 do 16 sati. A njih 14-ero pohađa cjelodnevnu nastavu.

"Kada dođemo u školu, imamo tjelovježbu pa sat pa idemo na doručak, onda opet sat, malo učimo i igramo se", kaže Mateo Ercegovac, učenik OŠ Vladimir Bosnar u Stubičkim Toplicama.

"Nemamo zadaće doma, pišemo ih u školi, ne radimo puno, imamo dobre odmore i puno smo aktivni", rekao je Matija Gašpar Miloš, njegov školski kolega.

Udžbenike i bilježnice od ponedjeljka do petka ostavljaju u svojim ormarićima. U školi imaju tri obroka.

Organizirano im je slobodno vrijeme, osim što ponavljaju gradivo i pišu zadaće, imaju kutak za čitanje i odmor. Izrađuju vlastite društvene igre i ukrase, uzgajaju biljke, bave se sportom. Imaju šest izvannastavnih aktivnosti.

"Najdraža mi je s Petrom Panom po svijetu, učimo o državama, njihove himne, znamenitosti, o kontinentima i gdje se države nalaze", rekla je učenica Iva Miklaušić.

učionica škola učenik učenica hodnik
stiže cjelodnevna nastava Nema domaćih zadaća, pet novih predmeta, rekreacijska pauza, ali i manje informatike

Njihova cjelodnevna škola razlikuje se od one koju uvodi ministarstvo. Osim što imaju dvije učiteljice, redovna nastava, učenje i pisanje zadaća kao i izvannastavne aktivnosti, nisu vremenski odvojene već se isprepliću.

"Svaka učiteljica ima tri nastavna predmeta i organizirano slobodno vrijeme. Tako da učenici i ujutro i popodne imaju i nastavu i organizirane aktivnosti. Ne mogu zamisliti da ovo što mi radimo, radi samo jedna učiteljica. To zahtjeva pripremu, koja je poprilična i oduzima jako puno vremena", rekla je učiteljica Lea Španiček OŠ Vladimir Bosnar u Stubičkim Toplicama.

Cjelodnevnu nastavu u toj školi uveli su prije tri godine i to samo za jedan razred. Rezultatima su zadovoljni, ali nemaju uvjete da od jeseni budu jedna od 50 eksperimentalnih cjelodnevnih škola.

"Radimo u dvije smjene, nemamo dovoljan broj učionica. Da imamo prostor, ja bih u to krenula. Nadam se da će ministarstvo i ravnateljima i učiteljima objasniti detaljnije te da ćemo sve informacije dobiti na vrijeme", požalila se Brigitte Gmaz, ravnateljica OŠ Vladimir Bosnar.

Neodgovorenih pitanja, kao i kritika na program cjelodnevne škole ima mnogo. Javni poziv za prijavu je otvoren i traje mjesec dana, prenosi Danas.hr.


Izdvojeno

Reci što misliš!