Vijesti / Ostalo

Objavljen javni poziv

Ubrzo kreće utrka za državnih 130 milijuna kuna subvencija za kupnju električnih automobila

Ubrzo kreće utrka za državnih 130 milijuna kuna subvencija za kupnju električnih automobila
Kristina Stedul Fabac/PIXSELL

Fond subvencionira do 40 posto vrijednosti vozila ili maksimalno 70 tisuća kuna

Umjesto na benzin, država želi da se vozimo na struju. Već u ponedjeljak kreće novi krug prijava za subvencioniranje kupnje električnih i hibridnih vozila, a država je svakome tko se odluči na takav potez, voljna dati do 70 tisuća kuna. Procedura je jednostavna i brza, a novac na račun stiže u roku od 30 dana. Detalje ima RTL-ov Marko Šiklić.

Država je dala 70.000 kuna, a 220.000 on. S jednim punjenjem baterije može proći više od 400 kilometara. Za sada, električne automobile voze rijetki, ali u budućnosti će svi.

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

Robert Pašičko iz Zagreba: "Manji auti s poticajem već od 100 tisuća kuna se mogu dobiti, to je cijena za koju ne možeš niti benzinca niti dizel naći za tu cijenu. Veći auti, ovi koji imaju veću bateriju, oni su nešto skuplji, no međutim kasnije se to vrati kroz manju cijenu energije."

Računica je jasna. Robert je samo na gorivu u godini dana uštedio 4 i pol tisuće eura. Prilika za kupnju otvara se i ove godine. Subvencije države su spremne, na raspolaganju je nešto više od 103 milijuna kuna. Prijave kreću u ponedjeljak.

Tin Koren, tajnik Udruge Strujni krug: "Fond subvencionira do 40 posto vrijednosti vozila ili maksimalno 70 tisuća kuna. Ako imate vozilo do mislim 175 tisuća kuna, onda će vam se sufinancirati 40 posto vrijednosti vozila, a ako imate vozilo koje je skuplje od 175 tisuća kuna, onda ćete dobiti poticaj od 70 tisuća kuna."

Postupak prijave je jednostavan, a uz poticaje je moguće kupiti jedno vozilo koje ne smijete prodati najmanje dvije godine. Najprodavaniji električni model u Europi – Tesla.

Igor Kolovrat, stručnjak za e-mobilnost: "Konkretno ovo vozilo koje sam doveo, ima 300 tisuća kilometara i ima oko 500 konja i sad ako to usporedite s ekvivalentom fosilnim, od recimo 120 konja i benzincem, 66 tisuća eura je ušteda ako računamo da je prosječna potrošnja 15 litara i cijena goriva od 10 kuna. Dakle, ja sam samo na benzinu s ovim autom uštedio još jedno vozilo."

Volkswagen je najavio da od 2035. više neće prodavati benzince u Europi. Za 7 godina potpuno na struju prelazi i Mercedes. Na razini Europske unije svi benzinci i dizelaši odlaze u povijest 2035. godine.

Rajko Horvat, profesor na Fakultetu prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu: "Na žalost, ako se ne uskladi cijena i ako će biti ovakva razlika, zasigurno električna vozila u Hrvatskoj neće imati budućnost."

Osim cijene struje, muku vozačima zadaju i punionice kojih je u zemlji više od 1200. Kolovrat je dodao: "U Hrvatskoj ima već sad problem, imamo jako velik broj punjača, ali njih 50 posto nije u funkciji. Recimo Grad Zagreb u zadnje tri godine nije postavio niti jedan punjač, a postavili su 3 DC punjača od kojih samo jedan radi, i to na pola."

Unatoč lošoj infrastrukturi, i ove će godine borba za državne potpore biti jednako intenzivna kao i prošle – kada je sav iznos razgrabljen u manje od 5 sati.

Prijave od 27. lipnja

Svi detalji o prijavama i potrebnoj dokumentaciji mogu se pronaći na stranicama FZOEU. Prijave na natječaj za sufinanciranje električnih vozila započinju se zaprimati 27. lipnja u 8:00 sati. Poziv traje do isteka kalendarske godine ili do iskorištenja planiranih sredstava.

Ove godine FZOEU je za bespovratne poticanje energetski učinkovitih vozila za fizičke i pravne osobe izdvojio 103,3 milijuna kuna. Fizičke osobe mogu očekivati sufinanciranje kupnje novih električnih ili elektrificiranih vozila s do 40%. Električni automobili na baterije ili vodik potiču se s najviše 70.000, a plug-in hibridi s najviše 40.000 kuna. Ovi iznosi odnose se na kategorije vozila M1 (osobna vozila). Kad je riječ o “lakim” vozilima, mopedima, motociklima i četverociklima iz kategorija L1 do L7, najviši iznos poticaja bit će 20.000 kuna.

Pravne osobe dobit će iste najviše razine poticaja, no za njih je rezervirano i poticanje lakih gospodarskih vozila iz kategorije N1 (također s do 40.000 kuna za plug-in hibride te do 70.000 kuna za električne i vodikove pogone).


Izdvojeno

Reci što misliš!