Vijesti / Ostalo

poskupljenje registracije?

Vozači, od danas na snazi važna promjena ako udarite divljač na cesti

Vozači, od danas na snazi važna promjena ako udarite divljač na cesti
Ivica Galović/PIXSELL

Štete vozačima koji nalete na divljač od danas, prvog lipnja nisu pokrivene policom osiguranja i to zbog isteka police koju je s Eurohercom na godinu dana zaključilo Ministarstvo poljoprivrede. Riječ je o "ugovoru o osiguranju od građanskopravne izvanugovorne odgovornosti prema trećim osobama svih lovoovlaštenika u Hrvatskoj", piše Poslovni dnevnik.

Naime, početkom godine je Ministarstvo raspisalo natječaj za novi ugovor o spomenutoj polici, ali na natječaj nije stigla niti jedna valjana ponuda.

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

HOK osiguranje poslalo je ponudu, ali i osjetno višu cijenu bez valjanog jamstva. Njihova ponuda iznosila je 57 milijuna kuna uvećano za PDV, dok je Ministarstvo procijenilo vrijednost na 40 milijuna kuna. Natječaj je, stoga, poništen.

Mnogo je sporova

Osiguravatelji kazuju da činjenica da se nitko nije javio, osim HOK-a govori dovoljno za sebe. Objašnjavaju da je za njih taj posao neisplativ. Premda se prije nekoliko godina jedinstvena polica činila dobrim modelom, problem broja divljači koji iz godine u godinu raste, a time i štete, rezultiraju neisplativosti i brojnim sporovima u koje ulaze.

Taj je model uveden nakon dugogodišnje loše prakse prema kojoj su za nalet na divljač odgovarala pojedinačna lovačka društva, prema mjestu gdje se dogodilo nalijetanje na divljač, a što, kako se tada objašnjavalo, nije bilo dobro ni za vozače, jer su oni teško naplaćivali nastalu štetu, a nije bilo dobro niti za lovačka društva, koja su zbog odšteta ulazili u financijske teškoće.

Od 2018. kao rješenje uveden je model jedinstvene police, no sada je ponovno na pragu promišljanje novog modela. Prijeloman za to će biti ishod novog, ponovljenog natječaja za policu osiguranja od šteta od divljači, koje je Ministarstvo poljoprivrede raspisalo jučer, ponudivši i nešto viši iznos, 50 milijuna kuna.

Iz redova osiguranja su i dalje skeptični te smatraju da, ako se ponuda ne podigne, treba tražiti drugi model za pokrivanje tih šteta. U Ministarstvu poljoprivrede pak ne kriju da im je u ovom trenutku najvažnije utvrditi rješenje za slučajeve šteta koji će nastati dok se ne provede novi natječaj.

Sve više sudara

Rok za prikupljanje ponuda je 13. lipnja, a iz Ministarstva poručuju da već razgovaraju s Hrvatskim lovačkim savezom o mogućim rješenjima. Potvrđuju i rastući broj i iznos likvidiranih šteta. Od 2018. do 2021. za financiranje te police osiguranja dodijeljeno je 108,9 milijuna kuna, a iznos je pri tom iz godinu u godinu bilježio rast.

divljač jelen znak
za veću SIGURNOST NA CESTAMA Hrvatska inovacija: Proizveden uređaj koji sprječava izlijetanje divljači pred vozila

Iz natječajne dokumentacije, pak, vidljivo je da raste broj prijavljenih i likvidiranih šteta, ali i ukupni financijski iznosi.

Primjerice, 2018. prijavljeno je bilo 1647, a lani 4883, a broj likvidiranih šteta povećan je s 1213 na 2545 u istom razdoblju, dok je ukupan iznos likvidiranih šteta i pričuva povećan sa 17 milijuna kuna u 2018. na preko 46 milijuna u 2021., odnosno u četiri godine ukupno 133,7 milijuna kuna.
Ministarstvo poljoprivrede s druge strane sve je više angažirano i na osiguravanju poljoprivrednih usjeva od šteta koju nanosi divljač, pa među ostalim za njih već drugu godinu sufinancira i premije police osiguranja.

No, problem prometa i divljači, ne bude li uspjeha s osiguravateljima, po svemu sudeći naći će se ponovno na dnevnom redu između nadležnih ministarstava i lovačkih društava.

I iz samog Ministarstva poljoprivrede, na upit kako ovakve slučajeve rješavaju u drugim zemljama EU, odgovaraju da samo u dvije zemlje, među kojima je i Hrvatska, za štetu od divljači odgovara lovoovlaštenik, dok najveći broj članica dijeli pravo i praksu po kojem vozač odgovara za štetu od divljači na vozilu, a lovoovlaštenici za štetu na poljoprivredi.

Iz više izvora čuje se tako da bi moguća rješenja mogla biti tražena i kroz uvođenje posebne obvezne police osiguravanja za vozila ili nove naknade koju bi se ugradilo u trošak koji se plaća prilikom godišnje registracije auta, iz koje bi se osigurao fond za pokrivanje šteta od divljači, piše Poslovni dnevnik.


Izdvojeno

Reci što misliš!