Vijesti / Ostalo

rtl istražio

Koliko su električni romobili opasni, kolika je cijena za prebrzu vožnju i koliko se često moraju servisirati?

Dok su električni romobili mnogima postali omiljeno prijevozno sredstvo, drugi negoduju

U Novom Zagrebu jučer nesvakidašnja intervencija zagrebačkih vatrogasaca - gasili su zapaljeni električni romobil. Srećom ozlijeđenih nije bilo, a RTL je istražio koliko su električna vozila opasna ako se ne servisiraju.

A donosimo vam i neke nove informacije, poput onih koliko ćete policiji uskoro morati plaćati prebrzu vožnju romobilom. 

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita


Sve se dogodilo veoma brzo - Antunov romobil prvo se zadimio...a onda nakon nekoliko sekundi buknula je i vatra... Romobilu više nije bilo spasa.

Požar su na vrijeme ugasili zagrebački vatrogasci - njih šestorica u 20-tak minuta. Uzrok je bila mala, ali neispravna baterija.


Marko Adamčić, voditelj vatrogasnog odjeljenja JVP-a grada Zagreba:
"A sad zamislite električne automobile koji imaju i do desetak puta veću bateriju koliko to treba.  Ovdje je bilo sreće što je romobil bio vani na otvorenom. Da je romobil bio u stanu, u šupi ili u autu došlo bi sigurno do zapaljenja i okolnih stvari."

A da mu romobil nije izgorio, vlasnik je s njim planirao biti u dogovorenom terminu u ovome servisu.

Mirza Botonjić,serviser i potpredsjednik Hrvatske udruge vozača električnih romobila:
"Romobil je taj konkretan slučaj kupljen u Kini, direktno iz Kine i nažalost došlo je do zapaljenja baterije... može biti jako puno stvari - od mehaničkog oštećenja, loše izvedbe..."

Svim vozačima u Hrvatskoj, kojih je prema podacima udruge vozača električnih romobila, oko 15 tisuća - ovaj slučaj je upozorenje na redoviti servis, a tu su i još neki savjeti.

"Ne ostavljati dugo na suncu, ne ostavljati dugo u zaključanom autu, nakon punjenja ostaviti romobil da se ohladi nekakvih pola sata i nakon vožnje ostaviti da se ohladi prije punjenja", rekao je Mirza.

Dok su električni romobili mnogima postali omiljeno prijevozno sredstvo, drugi negoduju.

"Pa mislim da je to dobro rješenje, ali čujem da postoji problem s vozačima romobila u Zagrebu", rekla je Magdalena.

"Da su opasnost. Prebrzi su", rekao je Ivan.

"Zbilja ih treba regulirati. Nemam ništa protiv njih i dapače, ako se hoće kretati, ali ne možemo ih pustiti sa brzinom od 20, 25 pa i 40 među ljude", rekao je Alen.

A ta regulacija bi se moglo dogoditi do kraja godine - kada bi trebao biti izrađen novi nacrt izmjene Zakona o sigurnosti prometa na cestama. Osim električnih romobila, u kategoriji osobnih prijevoznih sredstava nalazili bi se i segveji te mopedi.

Josip Mataija,  voditelj Službe za sigurnost cestovnog prometa MUP-a:
"Mi smo za sad njih predvidjeli da prometuju biciklističkim stazama i trakama. Odnosno, ako one ne postoje, onda bi se smjeli kretati nogostupima odnosno zonama prometa gdje je smanjena brzina".

Prema njemu, na nogostupu električni romobil ne bi smio voziti brže od 5, odnosno više od 25 kilometara na sat na biciklističkoj stazi. Za sve brže od toga morali bi na kolnik. Jer, policija bi vam prekršaj mogla naplatiti i do 500 kuna.


Izdvojeno

Reci što misliš!