
Očekivano, poskupljenje karata u novom cjeniku GPP-a koji stupa na snagu 1. veljače izazvalo je brojne negativne reakcija građana.
Direktor GPP-a Alan Brezovac pojasnio je
za
Glas Slavonije kako se novim cjenikom ide u smjeru
“usklađivanja cijene sa socijalnim statusom građana” te
korigiranju nekih starih nelogičnosti i nepravde. Također, ističe
kako određenim skupinama cijene ostaju iste, i to uz dodatne
pogodnosti, a građanima koji su uz nove, znatno niže, cijene
goriva očekivali niže cijene karata poručuje da će se eventualne
uštede usmjeriti u vozni park i poboljšanje usluga.
– Korisnici niz godina upućuju utemeljene prigovore zbog toga
što dio umirovljenika starijih od 65 godina s mirovinama većim od
tri tisuće kuna mjesečni prijevoz plaća 20 u I. i 30 kuna u II.
zoni. Istovremeno su nezaposleni s naknadom većom od 500 kuna sa
Zavoda za zapošljavanje morali su plaćati kao i zaposleni –
gotovo 12 puta veći iznos. A znamo da su plaće zaposlenih često
ispod tri tisuće kuna, pa i znatno manje. Korekcija cijena
provedena je zbog pravednije razdiobe tereta gospodarske i
društvene krize u skladu s materijalnim položajem i društvenim
statusom korisnika. Cilj je socijalno uravnoteženiji sustav s
nešto većim opterećenjem onih koji imaju više, ujednačen pristup
nezaposlenima, koji će odsad plaćati isti iznos neovisno o
naknadi Zavoda uz istodobno zadržavanje najniže cijene prijevoza
u odnosu prema drugim velikim gradovima. Očekujemo i nešto veći
prihod, koji ćemo vratiti kvalitetnijom uslugom, pojašnjava
Brezovac.
U GPP-u ističu kako je novi cjenik socijalno
osjetljiv. Umirovljenici s najnižim mirovinama i
dalje će dobivati besplatne kartice, ista cijena ostaje i za đake
te putnike s vrijednosnim karticama. Nešto više plaćat će
umirovljenici s mirovinama većim od tisuću kuna, zbog uvođenja
jedinstvenog umirovljeničkog cenzusa. Smanjit će se pogodnosti za
studente kojima prijevoz sufinancira Ministarstvo znanosti,
obrazovanja i sporta. Nezaposleni primatelji naknade sa Zavoda za
zapošljavanje mjesečno će izdvajati za oko 200 kuna manje, a oni
bez naknade za 20 kuna više.
– Prije nego što kažete da je to nelogično, želim
naglasiti da je to uvjerljivo najpovoljniji prijevoz nezaposlenih
u usporedbi s drugim velikim gradovima. Uspijevamo zadržati
najniže cijene prijevoza u državi, i to prema različitim
osnovama, jer Grad Osijek pokriva značajan dio materijalnih
troškova Gradskog prijevoza putnika, proučuje Brezovac za
Glas Slavonije.
Po prvi put uvode se i dnevne karte (35 kuna za
neograničen broj vožnji u obje zone), a vrijeme vožnje s
presjedanjem u oba smjera produženo je s 45 na 60 minuta.
Što se tiče pojeftinjenja goriva, GPP procjenjuje kako bi im to
moglo donijeti potencijalnih milijun kuna
uštede.
SiB.hr