Direktor GPP-a: ”Novim cjenikom se usklađuju cijene sa socijalnim statusom građana”

Očekivano, poskupljenje karata u novom cjeniku GPP-a koji stupa na snagu 1. veljače izazvalo je brojne negativne reakcija građana.

Direktor GPP-a  Alan Brezovac pojasnio je
za
Glas Slavonije
kako se novim cjenikom ide u smjeru
“usklađivanja cijene sa socijalnim statusom građana” te
korigiranju nekih starih nelogičnosti i nepravde. Također, ističe
kako određenim skupinama cijene ostaju iste, i to uz dodatne
pogodnosti, a građanima koji su uz nove, znatno niže, cijene
goriva očekivali niže cijene karata poručuje da će se eventualne
uštede usmjeriti u vozni park i poboljšanje usluga.

Korisnici niz godina upućuju utemeljene prigovore zbog toga
što dio umirovljenika starijih od 65 godina s mirovinama većim od
tri tisuće kuna mjesečni prijevoz plaća 20 u I. i 30 kuna u II.
zoni. Istovremeno su nezaposleni s naknadom većom od 500 kuna sa
Zavoda za zapošljavanje morali su plaćati kao i zaposleni –
gotovo 12 puta veći iznos. A znamo da su plaće zaposlenih često
ispod tri tisuće kuna, pa i znatno manje. Korekcija cijena
provedena je zbog pravednije razdiobe tereta gospodarske i
društvene krize u skladu s materijalnim položajem i društvenim
statusom korisnika. Cilj je socijalno uravnoteženiji sustav s
nešto većim opterećenjem onih koji imaju više, ujednačen pristup
nezaposlenima, koji će odsad plaćati isti iznos neovisno o
naknadi Zavoda uz istodobno zadržavanje najniže cijene prijevoza
u odnosu prema drugim velikim gradovima. Očekujemo i nešto veći
prihod, koji ćemo vratiti kvalitetnijom uslugom
, pojašnjava
Brezovac.

U GPP-u ističu kako je novi cjenik socijalno
osjetljiv
.  Umirovljenici s najnižim mirovinama i
dalje će dobivati besplatne kartice, ista cijena ostaje i za đake
te putnike s vrijednosnim karticama. Nešto više plaćat će
umirovljenici s mirovinama većim od tisuću kuna, zbog uvođenja
jedinstvenog umirovljeničkog cenzusa. Smanjit će se pogodnosti za
studente kojima prijevoz sufinancira Ministarstvo znanosti,
obrazovanja i sporta. Nezaposleni primatelji naknade sa Zavoda za
zapošljavanje mjesečno će izdvajati za oko 200 kuna manje, a oni
bez naknade za 20 kuna više.

–  Prije nego što kažete da je to nelogično, želim
naglasiti da je to uvjerljivo najpovoljniji prijevoz nezaposlenih
u usporedbi s drugim velikim gradovima. Uspijevamo zadržati
najniže cijene prijevoza u državi, i to prema različitim
osnovama, jer Grad Osijek pokriva značajan dio materijalnih
troškova Gradskog prijevoza putnika
, proučuje Brezovac za
Glas Slavonije.

Po prvi put uvode se i dnevne karte (35 kuna za
neograničen broj vožnji u obje zone), a vrijeme vožnje s
presjedanjem u oba smjera produženo je s 45 na 60 minuta.

Što se tiče pojeftinjenja goriva, GPP procjenjuje kako bi im to
moglo donijeti potencijalnih milijun kuna
uštede.

SiB.hr

Iz naše mreže
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@sib.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari