Vijesti / Osijek

pokrenuli i peticiju

Roditelji osječke škole protiv cjelodnevne nastave: "Djeci i roditeljima se nameću izbori i oduzimaju prava"

Roditelji osječke škole protiv cjelodnevne nastave:
Duško Jaramaz/PIXSELL

Roditelji su iskazali čitam niz primjedbi na predloženi program

Nezadovoljni roditelji OŠ „Antun Mihanović” u Osijeku uputili su danas dopis protiv uvođenja Eksperimentalnog programa cjelodnevne nastave.

Kako kažu u svom dopisu, na ovakav način pokušava im se nametnuti izbor pa su pokrenuli i peticiju među roditeljima i tako žele spriječiti da njihova škola bude dio programa. Njihov dopis prenosimo u cijelosti:

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

"Potaknuti najavom uvođenja cjelodnevne nastave u Republici Hrvatskoj, mi roditelji i naša djeca, ovim putem želimo iskazati svoje jasno neslaganje.

Naš glas nije ZA MOJE DIJETE nego je ZA NAŠU DJECU i naše odabire!

Za to postoji niz opravdanih razloga od kojih ćemo na neke ovdje pokušati ukazati.

Na prvome mjestu želimo iskazati svoje nezadovoljstvo općim konceptom zadržavanja djece u školama do 17 sati na štetu djetinjstva, igre, sporta, glazbenih škola, vremena provedenog s prijateljima, svojom braćom i sestrama, izviđačima, planinarima, učenjima u svojim prilagođenim sobama, čitanjima knjiga, maženju sa svojim roditeljima i svim dosadašnjim sadržajima i aktivnostima. Sve navedeno, oslanjajući se na kućni odgoj i školsko obrazovanje, oblikuje i izgrađuje našu djecu u kvalitetne članove društva. Na ovaj način ćemo izgubiti generacije divnih glazbenika po kojima smo prepoznatljivi, a koji pohađaju glazbene škole, sportaša koji marljivo i predano treniraju po 5-6 puta tjedno i svojim sportskim uspjesima doprinose promicanju Hrvatske u svijetu, kao i svih ostalih koji stvaraju i promiču opće kulturne vrijednosti.

učionica škola
primjer iz škole u stubičkim Stiže cjelodnevna škola: Ravnatelji, nastavnici i sindikati na nogama, a učenici sretni jer nema zadaće

Nismo pronašli odgovor što je sa djecom koja imaju asistente u nastavi. Toj skupini djece je vrijeme poslije škole esencijalno bitno kako bi mogla zadržati korak sa vršnjacima.

Važno je naglasiti da smanjenjem satnice informatičkog obrazovanja u današnje vrijeme uskraćujemo mogućnosti stjecanja znanja u vodećim tehnologijama i stavljamo našu djecu u podređen položaj te im uskraćujemo mogućnosti da idu u korak sa suvremenim djelatnostima.

Kao drugu skupinu problema želimo naglasiti kako postojanje sličnih modela na zapadu podrazumijeva kompletnu infrastrukturu te stručnu popunjenost više prosvjetnih djelatnika od jedne učiteljice ili profesora koja cijeli dan uz edukaciju treba zadržati koncentraciju i animirati cijeli razred. Nažalost, u velikom broju škola Republike Hrvatske još uvijek nedostaje veliki broj stručnih suradnika (psihologa, defektologa i logopeda), a veliki broj njih radi na nepuno radno vrijeme. Jeste li promislili i pripremili podršku za mentalno zdravlje svih koji cjelodnevno borave u školi?

U tim zapadnim školama postoje restorani sa izborom 7 različitih obroka, prostorije za odmor i rekreaciju, bazeni, dodatni sadržaji prilagođeni afinitetima djece, sjedi se na ergonomski udobnim stolicama nerijetko prilagođenim visini djece, u nastavi je organiziran smjenski rad prosvjetnih djelatnika kako bi se zadržala kvaliteta, mentalna i energetska svježina svih sudionika u cjelodnevnoj nastavi.

Naše škole još uvijek nemaju adekvatne dječje školske restorane sa širokom ponudom hrane. Naša djeca ne mogu mirno sjediti i objedovati nego, na žalost objeduju stojeći u prilagođenim prostorima, često hodnicima, a rijetko uređenim i prilagođenim blagovaonama. Do sada su djeca kratko mogla i trpjeti  glad do kućnog objeda, ukoliko im taj jedini školski obrok iz nekog razloga nije odgovarao.  Svesti ponudu na HOĆEŠ ili NEĆEŠ nije ponuda kada su djeca u pitanju. Iz iskustva znamo da će eventualne promjene biti vrlo spore i skupe i ići na teret roditelja.

U našim školama djeca i dalje sjede na niskim drvenim neudobnim stolcima u klupama koje im žuljaju koljena po 8 punih sati uz ideju da upijaju i implementiraju nova znanja te za to svi skupa budu adekvatno testirani i ocjenjeni. Mi roditelji, koji sjedimo u njima jedan predugi sat roditeljskih sastanaka, ne možemo ostati imuni na misao koliko je visoke djece, pa čak i dvometraša, u osnovnim školama kojima nije ponuđeno nešto adekvatnije.

Učiteljska i profesorska zvanja su odgojno-obrazovnog karaktera i podrazumijevaju empatiju i ljubav prema djeci kao najranjivijoj skupini društva te se ubrajaju u visokoobrazovna zanimanja koja nose ljudi prepoznatljivi po otvorenošću i novim idejama. Ako je vjerovati tim ljudima, a tako smo do sada osjećali, od kud tolike njihove pobune i peticije protiv ovog pilot projekta u kojem im se čak nude bolja prava i plaće. Učitelji iz produženog boravka vrlo jasno izražavaju svoju zabrinutost za svoju ulogu i egzistenciju. Naš odgovor je da su prosvjetni djelatnici vrlo savjesni i svjesni što ova promjena znači za njih i našu djecu. Svjesni su da će kvaliteta nastave, koju treba svakodnevno pripremati,  8 sati predavati te nakon toga još valorizirati biti na štetu i njima i onima radi kojih su tu.

Važna socijalna skupina društva koja je također izravno pogođena najavljenom promjenom su naše bake i djedovi čija će uloga i povezanost sa svojim unucima rezultirati otuđenošću te kasnijoj smanjenoj socijalnoj skrbi za njih.

Cjelodnevna nastava je korak do Internatskog oblika odgoja i obrazovanja, koje ima nebrojeno mana i prednosti ali je uvjetovano ODABIROM roditelja za svoje dijete.

Cjelodnevna nastava u ustanovama OBAVEZNOG osnovnog školstva, od strane Ministarstva znanosti i obrazovanja Republike Hrvatske ima značajan utjecaj na djecu i roditelje i svakako je trebao sadržavati komponentu ODABIRA. Trebao je biti proveden uz prethodne kadrovske i infrastrukturne pripreme u konkretnoj školskoj ustanovi te se postupno uvoditi za nove generacije u transparentno naglašen program kako bi se od početka formirali razredi istih interesa.

učionica škola učenik učenica hodnik
stiže cjelodnevna nastava Nema domaćih zadaća, pet novih predmeta, rekreacijska pauza, ali i manje informatike

Ovakva iznenadna promjena, bez prethodnog višegodišnjeg upoznavanja sa planom i programom svake pojedinačne škole, uz izdašne financijske poticaje istim tim školama i njihovim ravnateljima je nametanje volje na štetu djece i roditelja i rezultirati će općim rasipanjima razreda i djece po drugim školskim ustanovama koje će zadržati dosadašnji model školstva.

Živimo u vremenu koje propagira prava na razne izbore, političke, vjerske, spolne,  jedino se djeci i roditeljima nameću izbori i oduzimaju prava na svoja djetinjstva i roditeljstva", navode nezadovoljni roditelji koji su svoje primjedbe uputili i putem e savjetovanja na predloženi program.


Izdvojeno

Reci što misliš!