Vijesti / Osijek

Najzeleniji grad u hrvatskoj

Kako je Osijek postao Eco City: Štedljiva rasvjeta, 5G, električni bicikli, razvrstavanje otpada...

Osijek je prestigao Rijeku, Zagreb, sad juri za Međimurjem kao zeleni grad. U javnom prijevozu nudi električne aute, električne bicikle, povlači EU novac

Osijek je osvojio titulu "Eco City 2021". Ekipa RTL-a istražila je što je Osijeku donijelo tu titulu. Pogledajte video prilog!

Mario će svakoga jutra ili noći, ovisno o smjeni sjesti, za volan, takozvane, smećarice i krenuti po gradski otpad. No u ovoj, novoj smećarici njegov je posao, kaže, milina.

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

"Puno brže, puno lakše i posao je, uglavnom, kvalitetniji", kaže nam Mario Malizan
vozač osječkog komunalca Unikom.

Suvremene smećarice samo su jedna od stvari zbog koje Osječani bolje žive, a plaćene su europskim novcem. Senzori i kamere omogućavaju lakši pristup otpadu, a samo vozilo iskorištava se maksimalno.

"Imamo ove ekrane. Puno je lakše sada vidjeti radnike na odvozu. Natjera se do kante, dignemo komunalni otpad, odvezemo na Lončaricu, operemo detaljno kamion. I poslije toga utovaramo zeleni otpad, koji odvezemo na kompostanu", pojašnjava naš sugovornik i potvrđuje da sami i razvrstavaju otpad.

No bez pomoći građana, ovaj bi posao bio uzaludan. Osječani vole svoj grad, razvrstavaju otpad pa ga takvog sami voze u reciklažna dvorišta. Osijek je po reciklaži bolji od ostalih velikih hrvatskih gradova. 

"Sve ide na svoje mjesto - karton, plastika...", rekao nam je u reciklažnom dvorištu Osječanin Toni Barišić. I njegova sugrađanka Marija Čeljuska kaže da u dvorište doveze sve što ne može kod kuće razvrstati. Ona je donijela staklo i "tvrdu" plastike.

Na nagradi za naj Eko grad, građanima, čestita i zahvaljuje i gradonačelnik. I to s bicikla, jer za ovu titulu, jedan od brendova grada bicikl, odigrao je važnu ulogu.

"Ima dosta mogućnosti za vožnju biciklom po cijelom gradu tako da je najisplativije rješenje a i najzdravije", komentiraju Osječani. 

(RTL)

Grad ima i najviše biciklističkih staza u Hrvatskoj - 58 kilometara, a njima možete voziti i ako nemate bicikl. Jer grad Osijek nudi ih u najam. Čak i one električne. Bicikli se napajaju na svojim stanicamai to preko solarnih panela. Višak struje vraća se gradu, a ona će vam trebati kako biste se spojili na 5G mrežu.

"Ja mislim da je 5G  dobra stvar. A otko se bori protiv toga? Ljudi, koji također imaju mobitele... tako da je to kontradiktorno. Može biti samo bolje, gore ne može", kaže nam Osječanin Luka Tonković.

Osijek je prvi 5G grad u Hrvatskoj, a RTL  imao je prvo 5G javljanje uživo pa Osječani, u svom stilu, već znaju i što odgovoriti na teorije o štetnosti te mreže.

"Neki kažu da su odašiljači za 5G mrežu u cjepivu i da nas kontrolira Bill Gates", pitali smo.

"Ne znam jesu li u cjepivu, ali mislim da odašiljači uvelike pospješuju moju inteligenciju i rast kose", nasmijao se Tomislav Barišić iz Osijeka i dometnuo da mu kosa raste definitivno...

Kada padne noć, pali se gradska rasvjeta, a i ona je najštedljivija u Hrvatskoj. Uz to, dat će poseban ugođaj vožnji još jednim eko prijevozom. Tramvajem. Koji je za ovu nagradu, bio dar s neba.
"Ovoga mjeseca, osječki električni tramvaji slave 95.-i rođendan. Stoga, sretan im rođendan"!

(I gradonačelnik vozi bicikl)

Za ovu vožnju, ne treba vam, djevoka, cura ili treba već samo – butra!

"Ja imam Butru i stvarno sam presretna zato što me vozi, pa cijeli grad mogu obići s tramvajem", rekla am je Marija Vučemilović koju smo sreli u tramvaju.

Suvremena tehnologija pomaže, ali ljudi su ti koji grad čine boljim. Dosta je toga na senzore, ali nešto se ipak mora i na ruke, pa tako i kante isprazniti.

A, upravo kombinacija ljudi, koji brinu o svom gradu i gradske uprave, koja mora brinuti o potrebama svojih građana te povući ama baš svaki euro iz fondova Europske unije koji su nam na raspolaganju jedina su formula da se vozi u pravcu boljeg, suvremenijeg i čišćeg grada na Dravi.


Izdvojeno

Reci što misliš!