Vijesti / Osijek

prva faza mega projekta

Osijek kreće u modernizaciju tramvajske mreže, a kroz tri godine planira imati najmoderniji gradski prijevoz

Osijek kreće u modernizaciju tramvajske mreže, a kroz tri godine planira imati najmoderniji gradski prijevoz

Ovi radovi uvod su u sljedeću fazu projekta modernizacije tramvajske infrastrukture na području grada Osijeka, odnosno nabavku niskopodnih tramvaja

Osječki Gradski prijevoz putnika potpisao je danas ugovor za izvođenje elektromonterskih i građevinskih radova s tvrtkama Končar-Inženjering za energetiku i transport te Colas Rail Hrvatska. Time započinje realizacija projekta "Modernizacije tramvajske infrastrukture na području grada Osijeka''.

Riječ je o radovima vrijednim gotovo 58 milijuna kuna kojim će se obnoviti kontaktna tramvajska mreža u duljini 9,5 kilometara, podzemna kabelska mreža, dvije postojeće ispravljačke stanice, te izgraditi jedna nova.

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

Gradonačelnik Osijeka Ivan Radić pojasnio je kako su ovi radovi preduvjet za realizaciju  mega projekta modernizacije javnog gradskog prijevoza vrijednog 267 milijuna kuna, od čega 200 milijuna kuna dolazi iz EU fondova, a ostatak osiguravaju Grad Osijek i Vlada Republike Hrvatske.

"Realizacija ovog, najvećeg projekta modernizacije javnog gradskog prijevoza u Hrvatskoj dogovorena je još 2017. na sjednici Vlade RH u Osijeku. Kao što znamo, 2019. godine nabavljeno je 12 novih autobusa, dolazi nam još 13 modernih autobusa, a sada stvaramo preduvjete da moderniziramo i tramvajsku mrežu. Do kraja godine znat ćemo izvođača građevinskih radova na novoj remizi, a nakon toga nabavljamo nove, najsuvremenije niskopodne tramvaje", rekao je gradonačelnik Radić istaknuvši kako je cilj u naredne tri godine imati najmoderniji javni prijevoz u Hrvatskoj.

Ministrica Nataša Tramišak naglasila je da 200 milijuna kuna dolazi iz Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014-2020., i to kroz suradnju Ministarstva regionalnoga razvoja i fondova EU te Ministarstva mora, prometa i infrastrukture RH. Dodala je kako Osijek može računati na europski novac i u daljnjoj realizaciji projekta.

"Tramvajski promet prepoznat je kao jedan od zelenih oblika prijevoza i uklapa se u zelene politike Europske komisije. Na tragu toga možemo očekivati i nastavak provedbe modernizacije postojeće infrastrukture kao i proširenje iste, a paralelno s tim i nabavku novih vozila", kazala je ministrica Tramišak.

Mario Šapina, direktor gradske tvrtke GPP Osijek, potvrdio je kako su ovi radovi uvod u sljedeću fazu projekta modernizacije tramvajske infrastrukture na području grada Osijeka, odnosno nabavku niskopodnih tramvaja.

"Obnavljamo gornju kontaktnu mrežu u dužini od 9,5 kilometara koja je podijeljena na tri dionice, prva je od Trga Ante Starčevića do Kanižlićeve, zatim od glavnog trga do Trpimirove te kompletna dionica 'starog kolodvorca'. Obnavljamo i dvije postojeće ispravljačke stanice odnosno trafostanice, s tim da moramo izgraditi jednu novu za stabilizaciju mreže jer se ova investicija zapravo radi kako bi se infrastruktura pripremila za nove tramvaje koji su teži i zahtijevaju više struje", izjavio je Šapina dodavši da će u cijelosti obnoviti javni gradski prijevoz kako bi podignuli uslugu javnog prijevoza na razinu najrazvijenijih zapadnoeuropskih zemalja.

Svečanome potpisivanju Ugovora nazočili su i predsjednik Uprave Končar-inženjeringa za energetiku i transport Željko Tukša, predstavnik tvrtke Colas Rail Hrvatska Andrzej Jerzy Popielski, predstavnik Ministarstva mora, prometa i infrastrukture Marinko Ajduk, te zamjenik osječko-baranjskog župana Josip Miletić


Izdvojeno

Reci što misliš!