Vijesti / Osijek

Projekt in edu

Trening medijske pismenosti i kritičkoga mišljena

Trening medijske pismenosti i kritičkoga mišljena

U subotu 25. siječnja 2020. u sklopu projekta InEdu u Elektrotehničkoj i prometnoj školi Osijek održan je jednodnevni trening za profesore/ice srednjih škola MEDIJSKA PISMENOST I KRITIČKO MIŠLJENJE u organizaciji Centra za mir, nenasilje i ljudska prava Osijek.

Trening su održale Sandra Matijević, prof. i Daliborka Pavošević, prof. i dipl. knjiž. iz Elektrotehničke i prometne škole Osijek, koje su prošle edukaciju za trenere na međunarodnom treningu održanom u Osijeku od 1. do 3. listopada 2019.

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

Na međunarodnom su treningu sudjelovale 23 sudionice i sudionici iz Bugarske, Hrvatske, Francuske, Italije i Slovenije, osobe iz područja prosvjete, psihologije, novinarstva i upravljanja projektima. U trodnevnom su treningu učili o teoriji medijske pismenosti, praktičnim savjetima za poučavanje i prolazili kurikul nastavnog programa iz medijske pismenosti i kritičkog mišljenja kojeg je razvila organizacija IREX Europe i francuska organizacija koja se bavi medijskom pismenošću Savoir* Devenir.

Trening za trenere vodila je Irma Velez, stručnjakinja za medijsku  i informacijsku pismenost, predavačica na Sveučilištu Sorbonne i članica Savoir* Devenir.

Tijekom trodnevne edukacije, sudionice i sudionici razvijali su plan treninga koji će provoditi u svojim lokalnim zajednicama. Sati medijske pismenosti uklopit će se u redovni nastavni program ili izvannastavne aktivnosti, prema mogućnostima, i prilagoditi nastavnicima koji će moći odabrati o kojim temama žele raditi s učenicama i učenicima u svojim školama.

Ovo je početak suradnje i rada na razvoju medijske i informacijske pismenosti jer projekt InEdu ima zanimljiv nastavak.

Centar za mir, nenasilje i ljudska prava  organizira  građanski hackaton u kojem nastavnici sudjeluju sa svojim školskim timom.  Građanski je hackathon događaj koji potiče građansko djelovanje, spaja dizajnere, developere, organizacije civilnog društva i aktiviste kako bi zajednički riješili tekuće probleme i potrebe zajednice te pokazali što je sve moguće napraviti koristeći tehnologiju. Građanski hackathon kreativan je i inovativan način iznalaženja rješenja za građanske probleme te je jedan od glavnih aktivnosti ovog projekta. Održat će se na proljeće 2020. godine, u svakoj od partnerskih zemalja. Na svakom hackathonu sudjelovat će 30 – 40 učenika na nacionalnoj razini iz više škola, zajedno s nastavnicima i roditeljima. 

Temu nacionalnog hackathona odabrat će svaka škola za sebe, u suradnju s partnerima, ali tema se mora ticati online govora mržnje, prepoznavanja i raskrinkavanja lažnih vijesti, stvaranja online sadržaja s narativom koji se protivi govoru mržnje, ksenofobiji i drugim oblicima diskriminacije. Medijski i digitalni  stručnjaci vodit će timove, a pobjednici hackathona dobit će novčani iznos od 9000 eura kako bi implementirali osmišljenu kampanju ili akciju  na lokalnoj razini te imali priliku sudjelovati na četverodnevnom međunarodnom učeničkom kampu koji će se održati u Sofiji, u Bugarskoj krajem 2020. godine.

 


Izdvojeno

Reci što misliš!