romobil - nedefinirano prijevozno sredstvo
Romobili na gradskim ulicama u istom rangu kao pješaci
Raspravu što je to romobil i kakvu opasnost predstavlja na cestama i kojom prometnicom isti smije prometovati, pokušali smo razjasniti u suradnji s policijom
Fotografija dva policajca koji vrše provjeru električnog romobila jedne Osječanke, izazvala je puno komentara pa gotovo i svađu u Facebook grupi Osijek u srcu se nosi. I dok jedni tako tvrde kako romobili nemaju što tražiti na pješačkim i biciklističkim stazama, a drugi kako su još veća opasnost na prometnicama, Zakon o sigurnosti na cestama o ovim prometalima ne kaže apsolutno ništa.
Naime, električni pa ni onaj obični romobil nije kao takav definiran zakonom niti nekim drugim aktom, pa tako nema ni određenja tko ga smije koristiti. Osim toga nije propisano niti smije li se na njemu voziti jedna ili više osoba, a također nije propisan način vožnje iako proizvođač uobičajeno deklarira nosivost romobila.
Sadržaj se nastavlja...
Upravo se čita
-
-
Na području cijele Policijske uprave osječko-baranjske 19. travnja će se provesti pojačani 24-satni nadzor brzine kretanja vozila
-
Pogledajte kako su glasali birači u Osječko-baranjskoj županiji
Paradoksalno, romobil je tako potpuno neidentificirano vozilo na hrvatskim prometnicama i to u trenutku kad neke europske zemlje zabranjuju prometovanje električnih varijati romobila ili razmišljaju o istom s obzirom da ova vozila razvijaju brzine gotovo poput mopeda ili električnih bicikala za koje su u zakonu jasno definirane obaveze vozača i način njihovog prometovanja.
Tako za vozače romobila nije definirano nošenje kacige (kao i štitnika) prilikom vožnje, ali je isto zasigurno poželjno radi izbjegavanja ozljeda prilikom eventualnog pada ili sudara sa drugim vozilom,
"Ono što je pak ključno jest podatak kako se romobilisukladno čl. 124. Zakona o sigurnosti prometa na cestama ne smiju voziti kolnikom", kažu iz PU osječko-baranjske
To praktično znači kako trenutno osim gore navedene odredbe nije definirana vožnja romobila na drugim površinama, za razliku od ostalih skupina vozila.
Bez prometnih nesreća i bez naplaćenih kazni za vozače romobila
"Vozačima romobila, kao i ostalim sudionicima u prometu, možemo savjetovati da se pridržavaju prometnih propisa, kao i da razvijaju opću prometnu kulturu uvažavajući druge sudionike prometa", kažu u PU i dodaju kako na području ove PU tijekom 2019. godine nije bilo prometnih nesreća u kojima sudjelovali vozači romobila.
PU osječko-baranjska tijekom 2019. godine nije niti sankcionirala vozače romobila, te ne postoje posebne razlike u vrsti vozila osim što se radi o vrsti pogona.
Glede tehničkih karakteristika, PU osječko-baranjska objavila je članak kojim su pojašnjene razlike električnog bicikla i mopeda, dok električni romobil nije zakonski definiran kao vozilo.
"Glede sankcija, propisane su novčane kazne za nepropisno kretanje pješaka (čl. 124. do 132. Zakona o sigurnosti prometa na cestama) u iznosu od 300 kuna", zaključuju u PU.
Izvjesno je kako će i u Hrvatskoj uskoro ova kategorija vozila bit regulirana Zakonom, a do tad savjetujemo svim vozačima dodatni oprez bez obzira kojim vozilom prometovali na cestama ili pješačkim i biciklističkim stazama.
Izdvojeno
-
Ukupno je u Hrvatskoj 399 lokacija s kamerama, a u Slavoniji i Baranji je njih 79
-
Bez obzira na poskupljenje općenitih životnih troškova, studenti u Osijeku imaju privilegiju relativno stabilnih cijena najma stanova
-
Olga ne planira napustiti Osijek, a u Ukrajinu odlazi samo u okviru posjeta rodbini i prijateljima
-
Reci što misliš!