Budući da je isti izvođač radio na cijelom osam kilometara dugom tramvajskom koridoru, ostaje otvoreno pitanje hoće li se slični problemi pojaviti i na drugim dijelovima trase
Osijek se ponovno našao usred građevinskih radova – ovaj put u srcu grada, i to svega nekoliko mjeseci nakon završetka velikog projekta obnove prometnice i modernizacije tramvajske pruge. Iako je vrijednost radova iznosila čak 45 milijuna eura, dio novoasfaltirane ceste već je zatvoren zbog pukotina i oštećenja, piše Net.hr.
Gradonačelnik Ivan Radić priznao je da su napravljeni propusti te najavio da će sanacija ići na trošak izvođača radova. Građani izražavaju nezadovoljstvo, a dodatnu nervozu stvara i ponovno postavljena građevinska ograda nadomak glavnog gradskog trga, kao i nova privremena regulacija prometa.
“Ne možemo vjerovati da se cesta koju smo tek dobili već mora raskopavati”, poručuju stanovnici, pitajući se tko će i kada preuzeti odgovornost za lošu izvedbu.
„Ja sam stvarno zatečena, šokirana, nemam koga pitati što se sada to opet radi nakon kratkog vremena“, kaže Osječanka Marija za RTL Danas. „Valjda ovisi o radnicima, ili o materijalu, ja vam ne bih znala reći“, dodaje Micika. „Puno je pitanja, a jedan je odgovor – ne radi se temeljito“, zaključuje Karlo.
Modernizacija tramvajske infrastrukture u Osijeku, koja je obuhvaćala i asfaltiranje kolnika, trebala je biti trajno rješenje. No, stanje na terenu pokazuje drugačije. „Ne možete staviti 5 centimetara asfalta, ako treba ići 20, pogotovo gdje su tračnice za tramvaje“, ističe Osječanin Dragan, ogorčen viđenim.

Struka potvrdila nepravilnosti, Grad reagirao
Propuste u izvedbi radova potvrdili su i stručnjaci. Kako pojašnjava Sanja Dimter iz Odbora za prometnu infrastrukturu Grada Osijeka, problem leži dublje od samog asfaltnog sloja. „Radi se o denivelaciji armirano-betonskih ploča i nepravilnoj obradi dilatacija. Oštećenja se preslikavaju iz donjeg sloja konstrukcije, zbog čega asfalt puca jer ne može podnijeti naprezanja“, objašnjava Dimter.
Gradonačelnik Ivan Radić potvrdio je kako su nedostaci uočeni te da će izvođač snositi trošak sanacije. „Radovi nisu dovoljno dobro izvedeni, nažalost. Uočili smo određene nedostatke“, izjavio je Radić. „Svi nedostatci će biti otklonjeni na trošak izvođača. Znam da to građanima trenutno malo znači – kao i meni – jer se ponovno zatvaraju dijelovi grada izvedeni prije dvije-tri godine. No, nažalost, nemam drugu opciju“, dodao je.
Iako su građani pokazivali razumijevanje za dugotrajne radove na modernizaciji tramvajske mreže, novi propusti izazvali su val nezadovoljstva. „To je strašno. Znam da se mora raditi da grad bude ljepši, ali ovo predugo traje, i stalno se nešto ponovno mora raditi“, kaže Mirjana. „Pogledajte ovo, ne možeš nigdje parkirati. Svi se žale“, ističe Miro.
Radovi će trajati do kraja kolovoza, moguće i novi problemi
Sanacija predviđa skidanje oštećenog sloja asfalta u dužini od 975 metara te ponovno asfaltiranje uz ugradnju armaturne mreže. Grad najavljuje da će radovi biti završeni do kraja kolovoza.
No, budući da je isti izvođač radio na cijelom osam kilometara dugom tramvajskom koridoru, ostaje otvoreno pitanje hoće li se slični problemi pojaviti i na drugim dijelovima trase. Osijek se, čini se, neće tako brzo riješiti građevinske mehanizacije ni privremenih prometnih rješenja.