
Šesnaestogodišnjak dovezen iz Našica razvio je brzinu električnog romobila do nevjerojatnih 70 kilometara na sat
Prije tjedan dana je u Klinički bolnički centar Osijek zaprimljen 16-godišnjak iz Našica s teškom ozljedom lakta, uzrokovanom padom s električnog romobila. On je, prema riječima doc. dr. sc. Dalibora Divkovića, v.d. pročelnika Objedinjenog hitnog prijema KBC-a Osijek, samo jedan od desetaka ozlijeđenih zbog istog razloga, a ozljede, kaže, budu i puno gore.
“U posljednje vrijeme velik je broj ozljeda glave. To nisu samo udarci, već frakture kranijuma, a toga ranije u tom broju nije bilo. Te slučajeve možemo i povezujemo s električnim romobilima“, upozorava dr. Divković, navodeći jednu jako opasnu radnju, a to je uklanjanje limitatora s električnog romobila, kako bi vozilo šlo što je moguće brže.
U konkretnom slučaju iz Našica, navodi, 16-godišnjak je razvio brzinu od 70 kilometara na sat, a što je više nego opasno.
“Djeci je električni romobil poput adrenalinske igračke koje djeca voze bez kacige na glavi i bez nadzora roditelja. Ove nedjelje sam se u jutarnjim satima na Gornjogradskoj šetnici osobno uvjerio da u sedam slučajeva, koliko sam ih nabrojao, jure električnim romobilima bez kacige. I onda mi u bolnici dobivamo slučajeve fraktura kranijuma što na prvu ne mora izgledati opasno“, pojašnjava dr. Divković.
Frakture kranijuma nose opasne posljedice
Naime, takvi udarci, kaže, mogu ostaviti posljedice i izazvati epilepsiju, glavobolje i ostale zdravstvene poteškoće. Uz to, može doći i do frakture lica što posljedično može dovesti do infekcije. Nisu rijetkost niti prijelomi prsišta, potkoljenice i sl., a što se ubraja također u teške tjelesne ozljede. Vožnja električnog romobila, ponavlja, nosi teške tjelesne ozljede, a čemu su svjedoci liječnici koji se svaki put bore da komplikacije i posljedice prođu što uspješnije.
Nema poboljšanja dok netko fatalno ne strada
“Ne samo da se voze bez kacige i po dvoje na jednom romobilu, a još su i mlađi od 14 godina što je dobna granica za vožnju takvog vozila, već stave i slušalice i dovoljan je samo jedan trenutak nepažnje. Dok netko ne fatalno strada, neće biti poboljšanja i do promjene u nadzoru “, zaključuje dr. Divković.
U namjeri da barem pokuša smanjiti broj ozljeda, dr. Divković će, kaže, pokušati ostvariti kontakt i s Policijskom upravom osječko-baranjskom, kako bi se dodatno poradilo na prevenciji.
Apel djeci, roditeljima, ali i serviserima
Jer vožnja električnog romobila čak 70 kilometara na sat, a što je više od dozvoljenog automobilima u naseljenom području, ostavlja itekako razlog za zabrinutost. Također i upozorenje roditeljima da djeci ne onemogućavaju vožnju bez određenih preduvjeta – vožnje s navršenih 14 godina i s jednim vozačem, s kacigom na glavi i ne iznad propisane dozvoljene brzine. Tu je, dakako i apel i serviserima koji, čini se, imaju “prste“ u skidanjima limitatora s električnih romobila, a to nipošto nije dozvoljeno.
“Obično mislimo da se nesreća događa nekom drugome, a lako se može dogoditi i nama“, zaključuje dr. Divković.