Nakon ponovnog uvođenja naplate parkiranja planira se implementacija napredne tehnologije, uključujući kamere za automatsko prepoznavanje registarskih tablica vozila
Uoči promjena u sustavu parkiranja u Osijeku, dogradonačelnik Dragan Vulin istaknuo je za HRT kako će grad nastaviti s unapređenjem infrastrukture i sustava naplate kao što je to bilo najavljeno tijekom predizborne kampanje.
Uz to, naglasio je i kako je Grad Osijek naručio provođenje nekoliko studija, uključujući analize Fakulteta prometnih znanosti u Zagrebu i dvije neovisne svjetske revizorske tvrtke koje su pokazale kako su navedene promjene itekako isplative za grad.
“To je nešto što je bilo dio našeg predizbornog programa. Želim ovim putem zahvaliti koncesionaru koji je posao obavio korektno i u skladu s ugovorom”, rekao je Vulin, dodavši kako će Grad od 1. siječnja pristupiti obnovi parkirališta koja su u lošem stanju, što do sada nije bila obveza koncesionara.
“Cilj nam je temeljita obnova i modernizacija kako bismo pružili kvalitetniju parkirališnu uslugu građanima”, kazao je.
Na pitanje hoće li se u prijelaznom razdoblju stvoriti neregulirani “divlji zapad” budući da će se parkirati bez naplate, Vulin je odgovorio kako će komunalni i prometni redari biti prisutni na ulicama, ali kako Grad nema mehanizme za represiju. Zamolio je tim putem građane da parkirna mjesta koriste racionalno i odgovorno.
Nadalje, nakon ponovnog uvođenja naplate parkiranja planira se implementacija napredne tehnologije, uključujući kamere za automatsko prepoznavanje registarskih tablica vozila.
“Na primjer, ulaz i izlaz na parkiralište na Vijencu Paje Kolarića kod Ulice Hrvatske Republike bit će pokriveno kamerama s obje strane, što će omogućiti učinkovitu naplatu bez potrebe za fizičkim naplatnicima”, najavio je.
Oko 20 % parkirnih mjesta bit će pod kontrolom fizičkih naplatnika, dok će gotovo 70 % njih pokrivati vozila prometnog i komunalnog redarstva. Kada su u pitanju promjene cijena parkiranja, napomenuo je kako su iste još uvijek relativno niske u usporedbi s onima u ostalim hrvatskim gradovima, ali Grad planira izmjene i uvođenje vremenskih i financijskih ograničenja na najfrekventnijim lokacijama.
“Promjena modela naplate, odnosno proširenje zona naplate razmatraju se kako bi se zaštitili interesi stanara, što je slučaj na, primjerice, Vijencu Ivana Mestrovića na koji svoja vozila parkiraju ljudi tamo ne žive”, upozorio je Vulin.
Za kraj, naglasio je kako će se parking povezati s javnim prijevozom kako bi se smanjilo zagušenje u centru grada, što će također pomoći u smanjenju subvencija za Gradski prijevoz putnika.