otvaranje tržišta
Veliko istraživanje UHAP-a: putnici žele dostupniji autobusni javno linijski prijevoz i povoljnije cijene
Zaključak istraživanja je da hrvatsko tržište autobusnih prijevoznika treba više otvoriti, s čime se slaže više od 80% ispitanih
Udruga Hrvatskih autobusnih prijevoznika (UHAP) u suradnji s renomiranom agencijom Ipsos provela je opsežno istraživanje kako bi se ispitali stavovi populacije o pitanjima vezanim uz autobusni javno linijski prijevoz putnika. Istraživanje udruge u koju su učlanjeni vodeći domaći prijevoznici kao što su FlixBus, Vincek, Slavonija Bus, Knežević i drugi, pokazalo je kako većina građana smatra da je potrebno izmijeniti zakonski okvir vezan uz autobusni javno linijski prijevoz, čime će se omogućiti veća dostupnost usluge, što će u konačnici dovesti do snažnije konkurencije. Većom konkurencijom, odnosno većim izborom autobusnih prijevoznika, smatraju ispitanici, dobit ćemo kvalitetniji autobusni prijevoz uz niže cijene karata, kao i više opcija po pitanju putovanja prema željenim destinacijama i u željeno vrijeme.
Prema rezultatima istraživanja, čak 66%
ispitanika vidi najveću korist potencijalnog otvarana
tržišta u autobusnom javno linijskom prijevozu u otvaranju linija
prema većoj ponudi novih destinacija unutar Hrvatske, te
povećanja broja polazaka na već postojećim linijama. Među
ispitanicima je visok postotak slaganja s tvrdnjom da bi se
hrvatsko tržište autobusnog javno linijskog prijevoza trebalo
liberalizirati, što je potvrdilo njih 84%. Slažu
se kako nema potrebe da zakon ograničava broj prijevoznika te da
je potrebna veća konkurencija među prijevoznicima što u konačnici
nudi veći izbor putnicima.Nadalje,
stav građana prema slobodnoj i transparentnoj kupovini karata
također je jasan. Točnije, 72% ispitanika ne
slaže se s praksom pojedinih vlasnika kolodvora koji su ujedno i
prijevoznici, a na svojim kolodvorima prodaju samo vlastite
karte. S druge strane, čak 92% ispitanika
smatraju da autobusne karte trebaju biti dostupne putem
internetske prodaje. Drugim riječima, stanovništvo na autobusnim
kolodvorima ima ograničen izbor kupovine karata te je vrlo često
i nedovoljno informirano o svim mogućnostima.
Sadržaj se nastavlja...
Upravo se čita
-
Ovoga puta nije došlo do prevare jer je naš čitatelj shvatio u kojem smjeru priča ide
-
Iz MORH-a su za Net.hr objasnili kako se radi o redovnim aktivnostima vezanim za pričuvni sastav Oružanih snaga RH
-
"Iako se moja kći ne vidi na snimku, bilo je jasno da su kopirali njen hod jer su hodali iza nje dok su to snimali. Vidjeli smo to tek nakon što jedna od djevojčica objavila video na TikToku", rekla je Osječanka za 24sata
Sklonost građana liberalizaciji potvrđuju i drugi odgovori.
Čak 66% građana smatra da putnicima treba biti
dopušteno koristiti međunarodnu autobusnu liniju za prijevoz
putnika i između hrvatskih destinacija, točnije da na putu prema
većim europskim gradovima autobusi mogu usputno prevoziti putnike
između domaćih postaja, što je trenutno nije u skladu s
regulativom te stoga nije ni omogućeno hrvatskim autobusnim
prijevoznicima. Na pitanje kome bi to najviše koristilo,
48% ispitanika smatra da bi od otvaranja tržišta
najviše profitirali studenti koji se školuju u drugim gradovima,
dok isto tako velik dio populacije (45%) smatra da bi od izmjena
u zakonu svi imali koristi.Zanimljivi
su i demografski podaci dobiveni iz istraživanja, koji uvelike
pokazuju kome je autobusni prijevoz najbitniji. Mladi su
najskloniji digitalnim uslugama koje nudi jedna od članica
UHAP-a, FlixBus. Čak 42% njihovih putnika u dobi je od 16
do 35 godina. Ispitanici ističu da im je kod FlixBusa
najbitnija mogućnost kupnje karte online (87%), a potom mogućnost
da je kao takvu u digitalnom formatu pokažu vozaču (83%). Važnima
su se pokazali i veći razmak između sjedala te besplatni Internet
u autobusu.
Zaključak istraživanja je da hrvatsko tržište autobusnih prijevoznika treba više otvoriti, s čime se slaže više od 80% ispitanih. Smatraju da se zakon treba prilagoditi kako bi se potakla veća ponuda, što će donijeti i veći broj polazaka, mogućih destinacija te povoljnije cijene putovanja općenito.
Izdvojeno
-
Svoje usluge nude na internetu ili na ulici. Većina njih se bavi najstarijim zanatom kako bi preživjele. Pokazalo je to istraživanje Instituta Ivo Pilar. Uz to, seksualne radnice nuđenje svojih usluga doživljavaju kao posao i zato traže svoja radnička prava
-
Na što sve treba paziti kod plinskog bojlera i kako spriječiti tragediju, pogledajte u videu
-
Za izbor najboljih pizzerija vodio se kriterijima lokacije, interijera/ambijenta, izbora pizza, tijesta, nadjeva, cijene, ostale ponudu i općeg dojma
-
Kolika je opasnost za čovjeka ovisi o količini solanina kojeg je osoba konzumirala
Reci što misliš!