
Upoznali su se i s nizom edukativnih igara i interaktivnih postaja koje potiču znatiželju, kreativnost i građanske kompetencije
Učiteljica fizike i tehničke kulture iz Osnovne škole Popovac Martina Vidak sudjelovala je na strukturiranome tečaju pod nazivom “ICT Tools for a Creative and Collaborative Classroom” u Rimu od 31. ožujka do 5. travnja.
Zajedno s kolegama iz Rumunjske, Portugala, Cipra i Hrvatske upoznala je brojne digitalne alate osmišljene kako bi nastavno gradivo učenicima bilo interaktivnije i poticalo njihovu aktivnu uključenost, a učiteljima donijela nove ideje, olakšala pripremu i obogatila svakodnevni rad.
Prvoga dana tečaja sudionici su se međusobno upoznali i dobili pregled aktivnosti koje ih očekuju. Voditelji su predstavili ciljeve programa, a kao prvi alat predstavljena im je platforma Miro – mrežna aplikacija za suradnički rad koja omogućuje prikupljanje ideja, vizualno planiranje i timsku suradnju u stvarnome vremenu.
Sljedećega dana fokus je bio na digitalnim alatima za suradnju. Sudionici su tako istražili mogućnosti platforme GooseChase i izradili vlastite obrazovne zadatke. Upoznali su i ChatbotApp, alat za izradu obrazovnih chatbotova te MagicSchool – platformu koja omogućuje interaktivno učenje i uključuje simulirane razgovore s poznatim osobama iz povijesti – zanimljiv i angažiran način za usvajanje znanja.
Posjetili su čak i Apple trgovinu
Trećega dana naglasak je bio na kreativnom izražavanju pomoću digitalnih alata na iPad uređajima. Posebno je obrađena aplikacija Everyone Can Code koja se temelji na jednostavnim naredbama poput “naprijed”, “unatrag” i “lijevo” te učenike vodi prema razumijevanju složenijih programskih koncepata.
Posjet Apple trgovini bio je dodatna inspiracija, nakon čega su sudionici ponovno koristili GooseChase u obliku timske igre na rimskim trgovima. Rješavali su zadatke, fotografirali lokacije i odgovarali na pitanja u interaktivnoj igri koja je potaknula istraživački duh i suradnju.
Četvrtoga dana tema je bila igrifikacija u nastavi, a iskustvo je obogaćeno posjetom Dječjemu muzeju Rima (Explora – Il Museo dei Bambini di Roma). Ondje su sudionici sudjelovali u radionici izrade čestitki s električnim krugom, simbolično prikazujući kruženje otpada i važnost njegova održivoga zbrinjavanja.
Upoznali su se i s nizom edukativnih igara i interaktivnih postaja koje potiču znatiželju, kreativnost i građanske kompetencije. Naglašena je uloga igre u razvoju rješavanja problema, suradnje i aktivnoga sudjelovanja.
Prošetali su i Rimom te vidjeli turističke znamenitosti
Peti dan bio je posvećen digitalnom pripovijedanju. Sudionici su koristili Book Creator za izradu multimedijskih e-knjiga u kojima su kroz vlastite priče obradili svoje iskustvo boravka u Rimu. Takav način rada učenicima omogućuje kreativno izražavanje te kombiniranje teksta, slika, zvuka i videa.
Završna evaluacija provedena je pomoću alata Classroomscreen koji nudi praktične funkcionalnosti za nastavu: mjerač vremena, generator QR kodova, slučajni odabir imena te alat za pisanje na zaslonu. Dan je zaključen svečanom podjelom potvrda i pripremom za završni izlet.
Zadnjega dana uslijedila je šetnja Rimom tijekom koje su sudionici posjetili baziliku sv. Marije u Trastevereu i baziliku sv. Cecilije, uz razgled rimskoga podzemlja. Uslijedila je šetnja uz rijeku Tiber obogaćena pričama o ranoj kršćanskoj povijesti. Dan je završio u opuštenom ozračju, uz zahvale i oproštaje, čime je zaokruženo jedno bogato profesionalno i osobno iskustvo.
Mobilnost je ostvarena u okviru Erasmus+ projekta pod nazivom “What’s STRONG With You” koji sufinancira Europska unija.