
U svojim videima predstavlja lokalnu kulturu, male obrte, OPG-ove i priče starijih ljudi o nekadašnjemu životu u Slavoniji i Baranji
Da se u Slavoniju i Baranju ne vraćaju samo Hrvati koji su nekada prije odlazili ”trbuhom za kruhom” u inozemstvo, nego ju naseljavaju čak i Amerikanci, svjedoči 44-godišnji Matthew McGrath. Iako je rodom iz Pittsburgha, već šest mjeseci živi u jednom baranjskom mjestu sa suprugom Natalijom, inače Ukrajinkom te dvjema kćerima i sinom.
Njegova priča s Lijepom Našom započela je još 2004. godine kada je preselio kod nas, prvo boraveći u Križevcima, a potom u Zagrebu. Na put po istočnoj Hrvatskoj krenuo je u kolovozu prošle godine, tražeći dom u mirnome selu.
”Slavonija i Baranja nude najbolju vrijednost za novac, ali najviše su nas privukli njezini gostoljubivi, prizemljeni, srdačni i autentični stanovnici. U njoj se, stoga, osjećamo dobrodošlima i dijelom zajednice. Uz to, navedena regija ima ogroman potencijal s obzirom na autentičnu kulturu, vrhunska vina i tradicionalnu hranu. Takva iskonska europska iskustva danas su rijetka i vrlo vrijedna”, ističe Matthew za SiB.hr.
Osim toga što je Amerikanac koji živi u Baranji, Matthew je i sve poznatiji na TikToku i ostalim društvenim mrežama pod nazivom gdje_si_metju na kojemu ga prate tisuće ljudi. Tamo je prije godinu dana krenuo objavljivati videa u kojima, prije svega, predstavlja lokalnu kulturu, male obrte, OPG-ove i priče starijih ljudi o nekadašnjemu životu u Slavoniji i Baranji.
Njegov najgledaniji video ima tri milijuna pregleda
”Prvi sam video snimio slučajno u prometu u Zagrebu te, kada je dobio tisuće pregleda, shvatio sam da ima potencijala. Brzo sam osmislio i ime svojega profila budući da je ‘gdje si Metju?’ postala fraza koju stalno čujem od ljudi kada me sretnu. Cilj mi je istaknuti ljepote Hrvatske, predstaviti lokalne biznise i privući turiste u manje poznate dijelove zemlje. Međutim, ne samo da promoviram ruralnu Hrvatsku, već aktivno pomažem malim biznisima i vinarijama u dostizanju nove publike kroz digitalni marketing i društvene mreže. U videima, stoga, često surađujem s lokalnim obrtnicima, vinarima, OPG-ovima i starijim ljudima koji dijele svoja iskustva”, navodi Matthew.
Njegova videa tako bilježe preko deset milijuna pojedinačnih gledatelja godišnje, dok onaj najgledaniji prikazuje Zorana Grujića iz Karanca koji pravi kulen na tradicionalan način. Na Instagramu je pregledan tri milijuna, a na TikToku 600 tisuća puta.
”65 % mojih pratitelja dolazi iz Hrvatske, a 15 % iz dijaspore – najviše su to Šveđani, Nijemci, Austrijanci, Švicarci i Australci. U proteklih godinu dana, moje je videe pogledalo 7,5 milijuna ljudi. Imam i engleski TikTok profil naziva NewWorldFamily na kojemu također učim pratitelje o Hrvatskoj”, opisuje Matthew.
Ono što ga još čini posebnime činjenica je da, iako nema hrvatske korijene, već se za nekoliko mjeseci naučio sporazumijevati našim jezikom, dok ga danas potpuno tečno govori. Na pitanje koje su glavne razlike između Amerikaca i Slavonaca, odgovara kako ne razmišlja o njima, već se usmjerava prema onome što nas spaja.
Ostat će živjeti u Baranji s obitelji
”Svi želimo mir, blagostanje, ljubav i bolji život za svoju djecu. U skladu s time, trenutno su mi snimanje sadržaja i vođenje društvenih mreža za biznise postali glavni poslovi koje formaliziramo u agenciju za ‘social media’ marketing. Prije toga radio sam kao ‘leadership coach’ s menadžerima u vođenju timova”, govori Matthew.

Budući da su kupili kuću, Matthew i njegova obitelj planiraju ostati živjeti na ovim prostorima. No, kada djeca budu malo porasla, voljeli bi više putovati, iako će im Baranja biti baza i dom.
Također, nastavljaju stvarati sadržaj i dijeliti svoje priče na društvenim mrežama, pa vas i mi pozivamo na to da popratite njihov rad koji dokazuje to kako Slavonija i Baranja postaju sve privlačnije i stranim obiteljima koje traže mir, autentičnost i neotkrivene ljepote našega prirodnoga krajolika.