
U program je do sada uključeno više od 250 vrtićaraca u dobi od četiri do šest godina čiji su odgojitelji certificirani LabOs predavači
Matematika je stigla u vrtiće diljem Hrvatske. Riječ je o pilot projektu LabOs tvrtke Profesor iz Osijeka koja je prepoznala važnost učenja matematike od najranije dobi. Uvođenje djece u svijet matematike ključno je za njihov intelektualni razvoj i uspjeh u budućnosti.
Matematika nije samo skup brojki i formula, već razvija logičko razmišljanje, sposobnost rješavanja problema i kritičko mišljenje. Upravo je to bio motiv ekipe matematičara iz Osijeka da pokrenu projekt LabOs čiju je kvalitetu potvrdilo i Ministarstvo znanosti i obrazovanja i Agencija za odgoj I obrazovanje.
LabOsov pilot projekt krenuo je od ove godine u Zagrebu, Osijeku, Dubrovniku, Gospiću i Koprivnici, a za sada, jedina općina u Hrvatskoj u čijemu vrtiću mališani imaju priliku upoznati čarobni svijet matematike je Općina Bilje u Osječko-baranjskoj županiji.
”Kao profesori matematike često smo se susretali s djecom koja matematiku doživljavaju kao problem te kao tešku i apstraktnu i imaju negativan stav prema učenju. Stoga je važno od najranije dobi poticati pozitivan odnos prema matematici kroz igru i svakodnevne aktivnosti kako bi djeca razvila ljubav prema učenju i istraživanju. S tim ciljem pokrenuli smo naš program koji su prepoznali brojni gradovi i vrtići, ali i roditelji i djeca. I dalje širimo svoje kapacitete po Hrvatskoj jer je interes izuzetno velik”, rekla je Davorka Rebuš, autorica programa i osnivačica LabOsa.
Uvođenje matematike u vrtiće – ključ za intelektualni razvoj
U program je do sada uključeno više od 250 vrtićaraca u dobi od četiri do šest godina čiji su odgojitelji certificirani LabOs predavači.
”U prvih je nekoliko mjeseci program edukacija usvojilo oko 120 odgojitelja, što govori u korist velikog interesa odgojitelja, no i pokazuje potrebu za ovakvim sadržajem u predškolskom obrazovanju. Povratne su informacije odgojiteljica izuzetno pozitivne, s naglaskom na korisnost konkretnih primjera i mogućnost njihove brze primjene u svakodnevnom radu”, rekla je Ana Gusak Mikac, autorica programa i LabOs edukatorica, dodavši kako su edukacije interaktivne, inspirativne i poticajne za daljnje istraživanje matematičkih aktivnosti u vrtiću.
Zašto upoznati matematiku već u vrtićkoj dobi?
Prema PISA istraživanju (Program za međunarodno ocjenjivanje učenika) koje se provodi svake tri godine, Hrvatska se nalazi ispod europskog prosjeka u matematičkoj pismenosti. U izvještaju iz 2022. godine, hrvatski učenici bili su ispod prosjeka u odnosu na druge europske zemlje, kao i u globalnom kontekstu. Izazov često leži u pristupu nastavi, pa rano upoznavanje s osnovama matematike kroz zabavu i igru te koristeći nove tehnologije uvelike može olakšati pripremu za školske klupe. Uključivanjem LabOs programa u plan rada vrtića, djeca razvijaju predmatematičke vještine, logičko razmišljanje i sposobnost rješavanja problema.
Program LabOs temelji se na poticanju znatiželje kod djece, istraživanju i aktivnom učenju. Kada matematiku predstavite kroz igru, priče, pokuse i interaktivne zadatke, djeca se prirodno uključuju i rado sudjeluju u svakoj aktivnosti. Osim individualnih aktivnosti, organiziraju i grupne aktivnosti te timske igre gdje djeca razvijaju međusobnu suradnju i komunikacijske vještine.
Veseli ih svako natjecanje, ali i zajedničko rješavanje problema, pri čemu razmjenjuju ideje jedni s drugima i međusobno si pomažu. Kada se matematika poveže s njihovim svakodnevnim iskustvima poput mjerenja sastojaka pri kuhanju, brojanjem koraka ili prepoznavanjem uzoraka u prirodi, ona postaje smislenija i zanimljivija.
Matematika je u svemu oko nas
Kako bi brojeve, oblike i odnose djeca doživjela kroz vlastito iskustvo, u radu se koriste materijali poput kockica, štapića, kartica, geometrijskih oblika i prirodnih materijala jer im pomažu vizualizirati matematičke pojmove i učiniti ih opipljivima. Idealan su primjer vrtići Snjeguljica iz Osijeka i vrtić Grlica iz Bilja gdje je u tjednu uoči Valentinova i matematika bila u bojama ljubavi.
”Sve nove aktivnosti koje su na dobrobit naše djece i koje će im pomoći u razvoju i pripremi za školu kod nas su dobrodošle. Ideja o uvođenju matematike u vrtiće predstavljena je mališanima i roditeljima i oni su ti koji su, u konačnici, prepoznali kvalitetu ovoga programa”, rekao je načelnik Općine Bilje Željko Cickaj.
Program LabOs poseban je i po tome što nije namijenjen isključivo darovitoj djeci, već je otvoren za sve zainteresirane mališane. Korak je to naprijed prema razvijanju privrženosti prema matematici bez koje je život nezamisliv, ali i prema boljim rezultatima u budućim istraživanjima koja su do sada učenike u Hrvatskoj svrstavala na razinu ispodprosječnosti kada je matematika u pitanju.