
Frizerstvo je struka koja ne samo da zadovoljava estetske potrebe klijenata, već se sve više prilagođava trendovima
Frizerstvo je uslužna djelatnost koja se danas sve više razvija i obuhvaća široki spektar područja, počevši od šišanja, preko oblikovanja i njege kose, pa sve do pružanja različitih kozmetičkih usluga vezanih uz izgled i zdravlje kose. Frizeri ne samo da njeguju fizički izgled svojih klijenata, već često postaju i savjetnici za stil i osobnu estetiku.
S obzirom na navedeno, frizerstvo je s godinama uvelike napredovalo, a trendovi su se promijenili, pa spomenuto zanimanje zahtijeva visoku stručnost, kreativnost i stalno usavršavanje. Tome svjedoči i 36-godišnja Maja Petrlić koja je već 19 godina u tome poslu. Prvo je radila u salonu u Višnjevcu, da bi danas bila djelatnica tvrtke s nekoliko frizerskih salona u Osijeku.
”Poboljšale su se tehnike šišanja, došli su bolji alati i danas je sve pristupačnije, ali i dalje sve ovisi o praksi i iskustvu frizera. Kada krenete raditi, nerijetko vas ‘peru’ trema i nesigurnost, no ako uz sebe imate kolege koji će vam pomoći u tome da izbrusite svoj talent, sve s vremenom krene ići samo od sebe i postane vam kao disanje. U svakome slučaju, mnogo vam glava treba proći kroz ruke kako bi sve sjelo na svoje”, ističe Maja za SiB.hr.
Navedena je frizerka tip osobe kojoj odgovara rad u kolektivu, stoga nikada nije razmišljala o otvaranju vlastitoga frizerskoga salona. Štoviše, za mjesto na kojemu je trenutno zaposlena vežu ju brojne lijepe uspomene.
”U ovome je poslu jako važno voljeti rad s ljudima. Ja sam, primjerice, izgradila takav odnos s mušterijama da sam nekada šišala njih u njihovoj mladosti, dok danas šišam njihovu djecu. Frizirala sam i cijele ekipe s fakulteta, pa kada se jedan mladić među njima ženio, došao je meni toga jutra na šišanje i poveo kuma. Lijepo je usrećiti klijenta novom frizurom, ali je isto tako važan i individualan pristup svakome od njih”, objašnjava frizerka.
Njeguju se jednostavnost i prirodni ”look”
Dakako, ni u tome poslu nije sve uvijek najidealnije, pa tvrdi kako joj znaju doći klijenti koji ne drže do sebe, nemaju vremena za čekanje dok ne dođu na red ili pak ne znaju objasniti kakvu frizuru žele. Srećom, takve su situacije rijetke i više je onih pozitivnih. Također, i trendovi su u šišanju drugačiji nego prije, odnosno sve je traženiji prirodni ”look”.
”Muškarci su, recimo, jednostavniji jer se šišaju najmanje jedanput mjesečno. Kod njih su popularni lijepi prijelazi i tzv. ‘fade’ frizure, ali nije ni kod žena ništa znatno različitije. Štoviše, sve se više njih frizira kod kuće, a u salon dolaze nekoliko puta godišnje ili uoči posebnih prigoda za koje uglavnom ne traže toliko više lakiranje ili tapiranje, koliko jednostavne kovrče”, opisuje Maja koja najviše posla ima na proljeće te prije blagdana ili početka školske godine.

Sve se češće otvaraju inovativni frizerski saloni
U posljednje je vrijeme sve popularnije i otvaranje frizerskih salona za ciljanu populaciju i usluge. Jedan takav objekt, točnije barber shop nedavno je u Osijeku otvorio Kruno, i to na nagovor 13-godišnjega sina.
”U koji god bismo salon došli, suočili bismo se s velikom gužvom kao da čekamo specijalistički pregled. Sina sam potom pitao ‘što ćemo raditi do kraja života’, a on je rekao da je uvidio problem u manjku frizerskih salona, pa da otvorimo svoj”, prisjeća se Kruno.
U svome je salonu odlučio ponuditi klasično šišanje, feniranje i pranje kose za žene, a za muškarce kompletniji tretman, uključujući i njegu kose i brade. Dolaze mu, kaže, pripadnici različitih generacija, ali najviše tinejdžeri i oni do 30 godina.
”Najbolje mi je kada nam dijete pokaže fotografiju ili videozapis s Instagrama i kaže kako želi točno takvu frizuru, ne imajući svijest o tome koliko tu ima posla i radimo li mi to uopće, što je normalno i čak simpatično”, kaže frizer.

Problem je nedostatak radne snage
Vođenje vlastitoga frizerskoga salona svakako je izazovno, a jedan je od problema s kojima se Kruno suočava pronalazak odgovarajućega broja zaposlenika koji će, osim kvalitetno, raditi i dugoročno. Većina njih, kada se i zaposle, iskoriste rad u salonu kao svojevrsnu odskočnu dasku za izučavanje zanata i posljedično otvaranje vlastita objekta.
”Ne znate što je gore – imati posla, a nemati ga s kime odraditi, ili nemati posla uopće. Naravno, imam potrebu za radnicima, ali teško ih je pronaći i onda ste primorani primiti praktički svakoga tko vam se javi. Dok ga naučite zanatu, on će ošišati deset mušterija loše i mi ćemo ih izgubiti, a kada se bude naučio poslu, otići će dalje”, ističe Kruno.
U konačnici, drži kako mjesta na tržištu i potrebe za frizerima uvijek ima kako drugdje, tako i u Osijeku, stoga im savjetuje da svakako pokušaju s vlastitim poslovanjem, ako smatraju da imaju dovoljno znanja i sposobnosti za to. Bilo kako bilo, frizerstvo, s obzirom na svoj dinamični razvoj, ostaje struka koja ne samo da zadovoljava estetske potrebe klijenata, već se sve više prilagođava trendovima, pružajući prostor za inovacije i osobnu kreativnost u svojemu obavljanju.