promocija kulena
Radionice o načinima i kriterijima ocjenjivanja kvalitete kulena i brendiranju tradicionalnih suhomesnatih proizvoda
Na radionici se razgovaralo i o mogućnostima suradnje među pojedinim udrugama, kako lokalno, tako i nacionalno
U petak, 23.09. 2022., u Kući Baranjskog kulena održana je prva radionica o ocjenjivanjima i brendiranju tradicionalnih suhomesnatih proizvoda koja je okupila baranjske kulenare, ali i proizvođače kulena iz Slavonije. Početak je to aktivnosti za promociju kulena u predblagdanskog razdoblju koje je inicirala udruga proizvođača Baranjski kulen.
Dr.sc. Miodrag Komlenić, predsjednik Udruge Baranjski kulen, smatra da je riječ o uspješnoj radionici na kojoj su kulenari i predstavnici lokalne zajednice dobili puno korisnih informacija od eminentnih stručnjaka iz znanstvene zajednice i gospodarstva.
Sadržaj se nastavlja...
Upravo se čita
-
Kočiš će se priključiti Mariu Mihalju i Stjepanu Vukadinu u novoj sezoni Masterchefa
-
Na predstojećem izboru Miss Universe Hrvatske 2024. natječe se 15 lijepih i pametnih djevojaka
-
„Svi sudionici naše radionice imali su prilike čuti kako se u svijetu brendiraju tradicionalni suhomesnati proizvodi, koliki je značaj oznaka kvalitete, posebno europskih oznaka ZOZP i ZOI, koje su predstavljene na primjerima Baranjskog kulena i Istarskog pršuta. Drugi dio radionice smo posvetili ocjenjivanjima kvalitete proizvoda pa su sudionici imali priliku čuti iskustva dr.sc. Gorana Kušeca koji već dugi niz godina sudjeluje na brojnim ocjenjivanjima kulena u Slavoniji i Baranji te iskustva dr.sc.
Maria Bratulića s regionalnog ocjenjivanja kobasica i salama u Istri. Rekao bih da je radionica još jednom pokazala koliko je važna razmjena znanja i iskustava te međusobna suradnja proizvođača u zajedničkoj promociji hrvatskog premium kulena.“
Dr.sc. Mario Bratulić, načelnik općine Sveti Petar u Šumi i posebni savjetnik ministrice poljoprivrede, dugogodišnji je organizator sajma S klobasicom u Europu, a svoja iskustva je prenio svim sudionicima radionice.
„Mislim da je ovo važan iskorak i pravi put prema daljnjoj edukaciji kako kulenara, tako i lokalne zajednice o važnosti kulena. Kulen sigurno zaslužuje jedno veliko nacionalno ocjenjivanje prema sustavu i modelu koji je pripremljen upravo za kulen. U ovom trenutku nam svima treba puno suradnje i povezivanja. Mi kao sajam, ali i Udruga Istarskog pršuta već dugo godina surađujemo s udrugama iz Slavonije. Bez povezivanja nema plasmana naše sirovine i proizvoda do krajnjih potrošača, a posebno turista koji dolaze u Hrvatsku.“
Dr.sc. Goran Kušec, profesor na Fakultetu agrobiotehničkih znanosti u Osijeku, smatra da je riječ o odličnoj radionici na kojoj se okupilo više panelista koji se bave ocjenjivanjima kvalitete tradicionalnih hrvatskih mesnih proizvoda. „Iznimno sam zadovoljan s odazivom proizvođača, ovo je za njih prilika da upoznaju način na koji se njihovi proizvodi ocjenjuju. Svako ocjenjivanje u pravilu ima i svoj edukativni karakter jer se proizvođačima daju povratne informacije o tome što je prevagnulo kod ocjene pojedinog proizvoda. Ovo je bila sjajna prilika da se sudionici koji žele okušaju u probnom ocjenjivanju uzoraka Baranjskog kulena i Istarskih kobasica i vide sličnosti i različitosti među tim proizvodima.“
Dr.sc. Dragan Solić, načelnik sektora za uzgoj, testiranje i genetsko vrednovanje u HAPIH-u, naglasio je „Mislim da je radionica bila korisna za proizvođače kulena jer je prikazan niz novih mogućnosti za promociju kulena i to prvenstveno za proizvođače koji su već etablirani i imaju kvalitetan proizvod. Dodana vrijednost proizvodima su oznake koje upućuju na visoku kvalitetu proizvoda. HAPIH ima vrlo razvijenu suradnju sa svim udrugama u stočarskoj proizvodnji i on je tzv. treća strana uzgajivačima i podupire njihov rad i suradnju. S udrugama proizvođača surađujemo na promociji vrhunske vrijednosti odnosno premium kvalitete i to putem naših oznaka.“
Na radionici se razgovaralo i o mogućnostima suradnje među pojedinim udrugama, kako lokalno, tako i nacionalno kako bi došlo do još boljeg povezivanja zelene i plave Hrvatske.
Izdvojeno
-
Ukupno je u Hrvatskoj 399 lokacija s kamerama, a u Slavoniji i Baranji je njih 79
-
Bez obzira na poskupljenje općenitih životnih troškova, studenti u Osijeku imaju privilegiju relativno stabilnih cijena najma stanova
-
Olga ne planira napustiti Osijek, a u Ukrajinu odlazi samo u okviru posjeta rodbini i prijateljima
-
Reci što misliš!