Lifestyle / Ostalo

digitalno doba trgovine

Kako zapravo funkcionira slanje paketa nakon narudžbe na Internetu?

Kako zapravo funkcionira slanje paketa nakon narudžbe na Internetu?

Web shopovi i njihove kurirske službe u potpunosti su promijenili naše navike kupovanja, zahvaljujući mogućnosti dostave željenih proizvoda na kućni prag, zbog kojih više ne morate ići do fizičkih trgovina...

Ušli smo u digitalno doba trgovine u kojem se sve više proizvoda prodaje putem web shopova, koji svojim vlasnicima donose brojne prednosti u odnosu na otvaranje fizičkih poslovnica, a olakšavaju put do željenih artikala i kupcima.

Prodaja na Internetu značajno spušta troškove poslovanja, jer više vam ne treba zaposlenik na pultu niti plaćanje skupocjenog poslovnog prostora, već tek skladište i eventualno služba za korisnike, koja će olakšati snalaženje kupaca u vašem web shopu te pomoći riješiti eventualne reklamacije.

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

A ključnu ulogu u svemu igraju kurirske službe, koje posreduju između web trgovina i njihovih korisnika te na kućni prag donose proizvode, što čini kupovinu na Internetu puno komotnijom za kupce u odnosu na odlazak u fizičke poslovnice.

Pa bilo da web trgovina nudi besplatnu dostavu ili traži za nju određenu naknadu, kurirske službe svi su prihvatili kao vrijedan faktor u svijetu prodaje, a evo nekoliko informacija kako stvari funkcioniraju u pozadini, od trenutka kad ste dobili potvrdu na email o kupljenom artiklu, do momenta kad vas kurir nazove i dostavi paket na vaš kućni prag...

Više kurirskih službi na raspolaganju

Web trgovina koja ima tisuće artikala i mjesečni promet u stotinama tisuća kuna obično surađuje s više različitih kurirskih službi pa uvijek ima na raspolaganju nekog tko će preuzeti vašu narudžbu. Troškovi slanja vašeg paketa ovisit će o njegovoj veličini i težini, kao i pređenim kilometrima između lokacije na kojoj će biti spakiran i pripremljen te vašeg doma.

Zbog toga će vam web trgovine ponuditi besplatnu dostavu samo ako vaša narudžba prelazi određenu količinu novca, jer tada trgovac ima prostor osobno platiti kuriru slanje paketa. Drugim riječima, ako naručite čestitke za rođendan i slične manje artikle, vjerojatno nećete izbjeći plaćanje dostave, no kod većih kupovina smiješi vam se popust koji isključuje podmirivanje troškova transporta vašeg paketa.

Kurirska služba obično paket pokupi u skladištu web trgovine, nakon što vaša narudžba bude obrađena, a zaposlenici proizvod spakiraju na način da ostane zaštićen od svega što bi se moglo dogoditi za vrijeme transporta.

Ako se radi o pošiljci unutar Hrvatske, paket će biti odvezen u središnjicu dostavne kompanije, u kojoj se razvrstavaju različiti paketi na način da u isti kombi ili neko drugo adekvatno dostavno vozilo budu smješteni artikli koji idu na adrese blizu jedna drugoj, kako bi se smanjili troškovi prijevoza.

Kad se jednom paket nađe u kombiju, trebali biste dobiti obavijest o vremenu dostave, a i poziv dostavljača koji će provjeriti ste li doma. Kurirske službe koje drže do sebe također vam daju priliku pratiti vaš paket od njegovog preuzimanja u skladištu do dolaska na vaš kućni prag, što cijelom poslovnom procesu daje dodatnu ozbiljnost...

Avioni i brodovi uključeni u globalnu trgovinu

U Hrvatskoj se dostava uglavnom rješava pomoću kombija, no situacija je nešto kompliciranija ako naručujete iz inozemstva.

Naime, velike internetske trgovine poput eBaya i Amazona okupljaju različite prodavače koji se mogu odlučiti hoće li sami snositi troškove dostavne službe ili će koristiti usluge same platforme, koja osigurava slanje paketa u gotovo svaki dio svijeta.

Hoćete li platiti dostavu ili će biti besplatna ovisit će o mnogo faktora, a Aliexpress kuponi pobrinut će se za niže troškove čak i ako morate platiti transport robe od nekoliko tisuća kilometara, u jednoj od najvećih e-trgovina na svijetu.

Transport proizvoda s jednog kraja svijeta na drugi zna se odvijati avionima, ali i brodovima, zbog čega ponekad više od mjesec dana čekate da nešto stigne na vašu adresu. Takve velike platforme za prodaju imaju svoje urede za prikupljanje robe na različitim svjetskim lokacijama, što im olakšava efikasno punjenje kontejnera, a samim time i smanjuje cijenu prijevoza.

U svakom slučaju, kad znamo koliko su udaljene destinacije s kojih stižu paketi iz onih web shopova koji prodaju milijune različitih artikala, čudo je da uopće postoje atraktivni Wish popusti, ponekad i do 20%, kao i popusti drugih sličnih e-commerce platformi.

No, kurirske službe danas su besprijekorno organizirane, kao i transportni pravci kojima se proizvodi kreću, zbog čega možete po vrlo povoljnoj cijeni kupovati artikle iz Azije, Sjeverne Amerike ili bilo kojeg dijela Europe.

To je razlog zašto danas e-trgovina na godišnjoj razini napravi više od pet tisuća bilijuna dolara (5.542.000.000.000.000$) prometa, a njezin rast će se samo nastaviti u budućnosti, jer digitalizacija svijeta u kojem živimo potpuno je promijenila naše navike...


Izdvojeno

Reci što misliš!