Lifestyle / Ostalo

Od gaming eksperimentiranja do GameLaba

Osijek postao domaćin uspješnom projektu iz područja esporta

Osijek postao domaćin uspješnom projektu iz područja esporta

Esport predstavlja novu generaciju sporta, a može se opisati i kao natjecateljsko igranje video igara s uspostavljenim pravilima, jednakim šansama za pobjedu timova koji igraju, te organiziranim formalnim natjecanjima. Proteklih mjeseci, Osijek je postao bogatiji za jedan esport projekt. Riječ je o GameLabu, čija je misija doprinijeti da Osijek postane centar urbane kulture u dimenziji esport organizaciju

Projekt GameLab nastao je kao pilot projekt za gaming eksperimentiranje, koji spaja učenje, sport, igru i zabavu. U prvoj fazi ideja je testirati postojeće ideje i resurse, i ključno - razvijati eksperte iz različitih područja koje esport i gaming pokrivaju. Osijek se pokazao kao izvrstan centar urbane kulture, već je izrodio stručnjake i timove u ovom području. Ideja pokretača projekta jest doprinijeti percepciji Osijeka kao središta urbane kulture u Hrvatskoj i šire.

Projekt je pokrenula osječka agencija SMART. Ispred agencije u razvoju projekta sudjelovali su: Marko Žuljević (Production Manager, Video & Digital) i Alen Nađsombat (COO) - idejni začetnici i voditelji projekta, te Goran Kramarić (Designer).

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

„Interes u esport postoji već duže vrijeme. Gaming industrija u svijetu, regiji, a već i u našem  gradu doživljava ekspanziju u svim aspektima. Samo u prethodnoj godini zaradom je nadmašila filmsku i glazbenu industriju. Osim toga, ova industrija relativno je imuna i na pandemiju koja je u 2020. usporila većinu ostalih industrija“, ističe Alen Nađsombat, jedan od pokretača GameLaba.  

Obzirom na pozitivne reakcije i dobru popraćenost u ovoj testnoj fazi, navode kako projekt nastavljaju razvijati dalje. Što se tiče financiranja, već sada imaju jednog partnera iz svijeta sporta koji u njima vidi dugoročnu platformu, a postoji i veliki interes sponzora koji danas teško dopiru do mlađe i urbane populacije koju više nije moguće dosegnuti klasičnim medijskim miksom. Prepoznavanje potencijala i interes već u startnoj fazi dodatni im je impuls za daljnji razvoj.

Dugoročni cilj je pokrenuti gaming akademiju

Uz spomenute strateške ciljeve, operativni cilj GameLaba jest stvoriti uspješnu esport organizaciju koja ima svoje timove - minimalno dva tima (CS, LoL), organizirati lige na kojima bi osigurali kvalitetne nagrade, sudjelovati na regionalnim i europskim natjecanjima te kvalitetno pratiti vijesti iz svijeta esporta i gaminga općenito.

Trenutno je fokus GameLab organizacije na studentskom esportu, zbog čega će lige, odnosno natjecanja u sljedećem periodu biti usmjerena prvenstveno na osječko Sveučilište. „Krećemo sa stvaranjem timova na našem, a kasnije i na drugim sveučilištima s obzirom da i oni grade slične projekte. Dugoročno, cilj je stvoriti strukturu i pokrenuti i gaming akademiju koja će okupljati stručnjake, educirati igrače, ali i trenere.“, naglasio je Marko Žuljević.

Potpuni razvoj projekta očekuje se do kraja 2021. godine

Na razvoju projekta rade i dalje, intenzivni nastavak u vidu natjecanja kreće već na proljeće, a potpuni razvoj očekuju do kraja 2021. godine. Osim već spomenutih liga, turnira, gaming akademije, zanimljivo je istaknuti da razvijaju suradnje s gaming influencerima, od kojih su neke već i ugostili u GameLab podcastu. Osim toga, očekuju kako će se u okviru projekta stvoriti i neki novi influenceri.

Sljedeće natjecanje održat će se početkom proljeća

Trenutno natjecanje organizirano je u suradnji sa studentskim zborom Sveučilišta J. J. Strossmayera, a igrala se FIFA, League of Legends te Counter Strike Global Offensive. Na natjecanju su sudjelovali studenti FERIT-a, okupio ih je predstavnik studentskog zbora Stjepan Posavec, koji nam opisuje tijek natjecanja: „FIFA 21 igrala se uživo u GameLab studiju po sistemu double knockout. Na League of Legends turniru sudjelovalo je 4 ekipe, igralo se online po ligaškom sistemu – svatko protiv svakoga, odigrano je ukupno 6 rundi nakon kojih su se za finale izborile 2 ekipe, koje će se za prvo mjesto boriti po principu best of 5. Counter Strike također je igran po principu svatko sa svakim, gdje su se nakon 2 dobivena gamea, dvije najbolje ekipe plasirale u finale.“  

„Iako se radi o testnoj fazi - zadovoljni smo.  Studio funkcionira, gosti se ugodno osjećaju, igrači su pokazali visoku razinu podrške i pomogli da prebrodimo početničke poteškoće. Kako se radilo o pilot projektu prijave su bile zatvorene, jer je od same igre bilo važnije  dobiti što više komentara i povratnih reakcija koje će nam pomoći pri postavljanju projekta. Na ovaj način uključili smo najvažnije dionike – igrače, u testiranje postojećih opcija i mogućnosti kako bismo u prvu sezonu krenuli maksimalno pripremljeni. Sada radimo dalje na razvoju, a sljedeće natjecanje krenut će početkom proljeća.“, zaključuje Alen Nađsombat.


Izdvojeno

Reci što misliš!