
Program "Barutana 013" – kao i u svoja dva prethodna izdanja – izmješta se iz Barutane te će se održati u novom privremenom prostoru, u dvorani hotela Royal (Kapucinska 34), gdje će tijekom listopada i studenog ugostiti nove multimedijalne, plesne i scenske izvedbe, koncerte i filmske večeri.
Program će započeti 22. listopada
multimedijalnim plesno-glazbenim događanjem u izvedbi plesačice i
koreografkinje Petre Hrašćanec i glazbenika i skladatelja Nenada
Sinkauza, autora koje je publika “Barutane” već ranije imala
priliku upoznati, ali u zasebnim projektima. Kroz projekt b (kao
znak za snizilicu) oni istražuju zajedničke interese u
izvedbenim umjetnostima. Tako se intimitet bivanja zajedno, bez
obzira na uvjetovanosti vlastitog medija, izlaže pred publikom,
dok umjetnici promatraju i komentiraju što se s njima događa.
Iste večeri, u sklopu ciklusa zvučnih događaja “Sound and Vision”
¬– koji se ne ograničava na predstavljanje glazbe određenog
žanra, već ravnopravno prezentira elektroakustiku,
improvizacijsku glazbu, free jazz ili suvremenu elektroniku ¬–
publika će moći poslušati elektroakustičnu improvizaciju na
malim instrumentima multimedijalnog umjetnika Bojana Gagića pod
nazivom Fragile / Distance. Bojan Gagić osječkoj se publici prvi
puta predstavio u programu “Barutane” prošle godine, kada
je izveo rad posvećen savršenoj olovci, HB Session –
improvizaciju za osobni prostor tišine i instrumente različitog
stupnja tvrdoće zvuka.
Program Barutana 013 realizira se sredstvima Ministarstva
kulture Republike Hrvatske, u organizaciji Udruge M-art iz
Osijeka.
Tijekom listopada, nastavak programa uslijedit će u petak, 25.
listopada i potom u ponedjeljak, 28. listopada.
Ulaz je slobodan.
Dodatne obavijesti:
091/7923612
BARUTANA 013_utorak, 22. listopada u 19:30
b (kao znak za snizilicu)
Petra Hrašćanec i Nenad Sinkauz
b (kao znak za snizilicu) je multimedijalno plesno-glazbeno
događanje koje za svoj izvedbeni modus uzima odnos glazbe kao
izvedbene forme i plesa kao izvođačke prakse koji supostojeći
zajedno na sceni formiraju duet. Ovaj duet je zapravo razgovor
umjetnika u vlastitom mediju izražavanja, prilikom kojeg se
raslojavaju i suprotstavljaju pojedine specifičnosti žive izvedbe
plesa i glazbe. Ideja o zajedničkom bivanju na sceni temelji se
na proučavanju praksi zajedništva. Uspostavljanje pa i razvoj
svake scene inicira otvorenost nekog novog oblika socijalnog
dijaloga, između umjetnika, ali i između oruđa njihove prakse. To
se zajedništvo u nizu scena raspravlja kroz rad na uspostavi
zajedničkog ritma, tjelesnih gesti i prakticiranje Meisner vježbi
pred publikom. Odnos medija (umjetnika) niti u jednom trenutku ne
predlaže dominaciju jednog medija (plesanja na glazbu, sviranja
za ples) već pokušava stvoriti kompaktnu cjelinu dueta.
Predstava je nastala u koprodukciji dance_lab collectiva, 21:21 i
Kulture promjene SC-Muzičkog salona SC. Autori i izvođači
su Petra Hrašćanec i Nenad Sinkauz, dok dramaturgiju potpisuje
Saša Božić.
Autori i izvođači: Petra Hrašćanec i Nenad Sinkauz
Dramaturgija: Saša Božić
Fotografija: Martina Kenji i Danko Stjepanović
Video: Danko Stjepanović
Dizajn svjetla: Saša Božić i Dario Novosel
Dizajn plakata i knjižice: Simon Bogojević-Narath i Dinko
Uglešić
Produkcija za Muzički salon: Davorka Begović
Produkcija za 21:21: Petra Hrašćanec
Petra Hrašćanec započela je plesnu edukaciju u Zadru a nastavila
je u Školi suvremenog plesa Ane Maletić, potom je upisala i
završila Salzburg Experimental Academy of Dance. Bila je članica
ansambla Studija za suvremeni ples, suosnivačica je umjetničkih
organizacija dance lab collective i 21:21. Surađivala je s
koreografima, kao što su, Matthew William Smith, Begum Erciyas,
Sanja Petrovski, Katarina Đurđević, Sanja Tropp Fruehwald,
Matija Ferlin, Ksenija Zec i Saša Božić, s kojim kontinuirano
surađuje na plesnim i kazališnim projektima. Dobitnica je Nagrade
hrvatskog glumišta 2012. za najbolju žensku plesnu izvedbu
za solo Love will tear us apart. Vodi profesionalne satove
plesa pri Studiju za suvremeni ples, Zadarskom plesnom ansamblu,
SEAD-u te podučava na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu.
Nenad Sinkauz, skladatelj, glazbenik i performer, magistrirao je
etnomuzikologiju u Padovi, a glazbom se aktivno bavi od 1995.
godine. Suosnivač je i član eksperimentalnog benda East Rodeo s
kojim i danas djeluje, a kojem su se prilikom snimanja trećeg
albuma “Morning Cluster” pridružili i velikani svjetsje jazz i
rock scene Marc Ribot, Gerg Cohen i Warren Ellis. Od 2001. do
2009. je kao skladatelj, glazbenik i performer surađivao s
eksperimentalnim kazalištem TAM teatromusica iz Padove i
redateljem Micheleom Sambinom, nakon čega svoj kazališni rad
nastavlja s Ivanom Sajko (predstave “Rose is a rose is a rose is
a rose” i “Prizori s jabukom”), te kao koautor i izvođač
glazbeno-scenskog projekta “Malo je dovoljno”. Nastupio je na
nizu glazbenih, kazališnih i filmskih festivala i pozornica
diljem Europe. Surađuje na projektima suvremenog plesa s Petrom
Hraščanec i Malom Kline, te sklada glazbu za dokumentarne i
eksperimentalne filmove.
BARUTANA 013_utorak, 22. listopada u 20:30
Fragile / Distance
elektroakustična improvizacija na malim instrumentima
Bojan Gagić
Jasno je da svaka tonska vrijednost ima svoju protuvrijednost, po
nekakvim osnovnim zakonitostima razumijemo bipolarnost, osobine
svjetlosnog spektra, svojstva krajnosti crnoga i bijeloga.
Podrazumijevamo suprotnosti, želju za mjerom, ravnotežom i
redom.
Na prvi pogled to su samo dvije akromatske horizontale, jedna
iznad druge. Paralele.
Dvije su slike, dakle, u službi jedne stvarnosti. Zvuk te
stvarnosti nikada nije isti.
Ali nema načina da se sjećamo zajedno na isti način. Sve se
mijenja u vremenu, ostaje slika koja sama u sebe sumnja, zvukovi
i riječi kao nespretni pokušaji pamćenja. Možemo spojiti sjećanja
i naći da je negativ tek nastavak stvarnosti na koju smo navikli.
Ako se iz negativa radi neograničen broj pozitiva, koliko ovakvih
svjetova ima?
Koliko mogućnosti sjećanja?
Bojan Gagić, multimedijalni umjetnik (1969.), aktivno izlaže od
devedesetih, autor je većeg broja ambijentalnih instalacija,
performansa, kompjutorskih grafika, glazbe za eksperimentalne
videoradove i radiodrame, fonografskih zapisa i videoradova, kao
i oblikovanja svjetla za dramske i plesne predstave. Kratke
poetske zapise objavljivao je u većini književnih časopisa u
Hrvatskoj. Posljednjih nekoliko godina sustavno se bavi field
recordingom, luminoakustikom i eksperimentima vezanima uz odnose
tijelo / prostor / zvuk / sjećanje. Potpisuje i tehničko vodstvo
raznih kazališnih, filmskih i glazbenih festivala. Suorganizator
je zagrebačke platforme za nove zvučne izražaje Sinelinea, član
HDLU-a, zajedno sa M. Gladovićem dobitnik treće nagrade za izradu
novih glazbenih instrumenata na Guthmann New Musical Competition,
USA, 2012., i druge nagrade za idejno rješenje hrvatskog EXPO
paviljona iste godine (u suradnji sa B. Popovićem i M.
Gladovićem). Živi i radi u Zagrebu.
Fragile/Distance izveden je 2013. na festivalu sola Monoplay u
Zadru i u elektroakustičnom programu (Da)(Ne)s MMC Kibla u
Mariboru.