Kultura / Ostalo-Kultura

gimnazija vukovar

Gimnazija Vukovar predstavila svoj projekt na Maker Faire Zagreb 2021.

Gimnazija Vukovar predstavila svoj projekt na Maker Faire Zagreb 2021.

Vukovarski gimnazijalci u u društvu istaknutih izlagača poput Grafičkog fakulteta Zagreb, Sveučilišta Sjever, Alberta Gajšaka, Filipa Herciha, FabLaba Belluno, Robotičkog saveza Zagreb, FSB Racing i brojnih drugih

2019. godine prvi je puta u Republici Hrvatskoj organiziran najveći obiteljski festival izuma, kreativnosti, snalažljivosti i poduzetništva, pod pokroviteljstvom Make Community organizacije (USA) i to zahvaljujući Hrvatskoj udruzi FabLab, koja već nekoliko godina aktivno sudjeluje u Maker Faire događanjima širom EU te je prije tri godine sva ta iskustva uspjela dovesti u Zagreb. Prvi hrvatski festival Maker Faire održao se Zagrebu, u Tehničkom muzeju Nikola Tesla, 12. i 13. listopada 2019. a posjetilo ga je preko 10 000 posjetitelja koji su se divili kreacijama mnogobrojnih izlagača iz zemlje i inozemstva. Organizatori i domaćini ovog velikog događanja su znanstvenici i popularizatori znanosti Roberto Vdović i Krešimir Čanić.

2020. pandemija COVID-19 unijela je brojne promjene u našoj svakodnevici, te su promjene  bile vidljive i u održavanju javnih događanja. Stoga je i Maker Faire Zagreb 2020 organiziran u virtualnom okruženju uz virtualno prisustvo brojnih učenika, studenata, nastavnika, majstora, hobista, pripadnika znanstvene zajednice, inženjera, znanstvenih klubova, umjetnika, i komercijalnih izlagača.

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

Učenici i nastavnici Gimnazije Vukovar sudjelovali su na oba Maker Faire događanja predstavljajući svoje projekte Seizmograf, Pametni grad Vukovar i digitalnu igru EMMA (Educational Memory Musical Arduino) te su kroz nastup uživo i nastup u virtualnom izdanju svjedočili i bili dio bogate makers kulture prepune kreativnosti, inovativnosti, tehnologije i poduzetništva.

Stoga je poziv na sudjelovanje uživo u sklopu trećeg Maker Faire Zagreba 2021. na Europskom trgu u Zagrebu, u društvu istaknutih izlagača poput Grafičkog fakulteta Zagreb, Sveučilišta Sjever, Alberta Gajšaka vlasnika tvrtke CircuitMess i izumitelja globalno popularnog MAKERbuina, Filipa Herciha autora Mundusa najpametnije društvene igre na svijetu, Scientific FabLaba Trieste, Maker Educator Collective, FabLaba Belluno, Robotičkog saveza Zagreb, FSB Racing i brojnih drugih, dočekan sa oduševljenjem i nestrpljenjem. Tijekom vikenda 2. i 3. listopada Gimnaziju Vukovar predstavile su učenice 2.C razreda prirodoslovno-matematičkog usmjerenja, Ema Stankoski Hrgović i Lara Šijanović u pratnji mentora Davora Šijanovića i Sanje Pavlović Šijanović, prezentirajući rezultat projekta Assistive solutions with the help of Arduino wireless communication u vidu vlastitog malog voznog parka od tri autića daljinski upravljana putem Bluetooth glasovnog i manualnog upravljanja te NRF24L01 komunikacijskog modula i Joystick-a za koji su na INOVA MLADI 2021. osvojile zlatnu medalju. Kako su učenice i aktivne sudionice eTwinning projekta: Pristupačnost digitalne tehnologije osobama s posebnim potrebama, svoja vozila prilagodila su za  korištenje djeci s teškoćama u razvoju kako bi ih učinile ravnopravnim i aktivnim sudionicima odgojno-obrazovnog procesa koji poštuje njihove potrebe, mogućnosti i sposobnosti. Učenice su tijekom svog nastupa poticale djecu, mlade i brojne posjetitelje na rad s Arduino tehnologijama kao jednim od kreativnih načina stjecanja novih znanja i vještina.

3. Maker Faire Zagreb okupio je 50 izlagača koji su brojnim posjetiteljima pokazivali novitete u svijetu znanosti i tehnologije, a donio je i novi koncept Makers’ Faire Lounge u kojem su, uz redovne izlagače, u zasebnom šatoru razni popularizatori i edukatori provodili interaktivne radionice za djecu, mlade, ali i sve one koje je zanimalo kako banane sviraju, kako voda iz bezbojne postaje crna, zašto se zvuk u Svemiru ne čuje...

Bio je izvrstan osjećaj prošetati kroz inspirativni izložbeni prostor i razgovarati s izlagačima na štandovima, posebice učenicima iz osnovnih i srednjih škola koji su predstavljali svoje projekte baš poput Eme i Lare. Bogatstvo kreativnih i inovativnih načina uporabe tehnologije, elektronike, softvera, 3D pisača i drugih tehnologija pruža jasnu predodžbu o makers kulturi koja  izaziva želju i motivaciju na nove lude ideje!


Izdvojeno

Reci što misliš!