karambol
Potpuno demolirani automobil na središnjem osječkom trgu
Danas je na središnjem osječkom trgu Ante Starčevića osvanuo potpuno demolirani automobil.
U petak, 18. listopada na osječkom Trgu Ante Starčevića postavljena je instalacija „Karambol“ autora Vinka Vidmara. Rad je nastao u produkciji Otvorenog likovnog pogona u partnerstvu s Muzejom likovnih umjetnosti Osijek.
Trgovi su mjesto druženja ali i reprezentacije, predstave koju grad ima o sebi ili ju želi odaslati u javnost. Trg Ante Starčevića je središnji gradski trg, prostrani otvoreni prostor kojeg krase dvije skulpture: „Ljudi“ (ili „Grupa građana“) ak. kipara Branka Ružića i spomenik dr. Anti Starčeviću ak. kipara Mire Vuce. Prva je skulptura pri tlu i obilježila je djetinjstvo brojnih generacija Osječana koji su se oko nje igrali, druga je postavljena visoko na postolje, na inicijativu tadašnjeg gradonačelnika Osijeka Ante Đapića.
Sadržaj se nastavlja...
Upravo se čita
-
U igri Joker igrač iz Osijeka osvojio je 6000 eura
-
Otežan je promet na zapadnoj obilaznici zbog prometne nesreće
-
Analitičari tvrde kako ponuda Mađara nema veze s biznisom, nego s politikom
Vinko Vidmar ovom će stalno postavu na nekoliko dana pridružiti nešto sasvim drugačije: karambolirano vozilo izobličeno uslijed prometne nesreće kakve se svi povremeno pribojavamo. Služeći se strategijom šoka, autor u prostor opuštenog druženja i dokolice unosi uznemirujući sadržaj. Slika vozila nakon sudara je, naime, opće mjesto crnih kronika, znak za tragediju koja može zadesiti svakoga. To je iskustvo polazište Vinkove intervencije, s njime računa i na njega se oslanja kad jedno takvo vozilo postavlja pred prolaznike. Karambolirano vozilo, kao i svaki ready made, nosi svoj prvotni kontekst kao „auru“ u novom okruženju, iz njega crpi svoje značenje i ekspresivnu snagu. U opreci s ostalim objektima javne plastike na trgu, on predstavlja „isječak iz stvarnog života“. Groteskne forme izudaranog vozila podsjećaju na čovjekovu izloženost svijetu, njegovu tjelesnu i psihičku ranjivost te funkcioniraju kao opomena ili upozorenje na traumu kao dio ljudskog iskustva. S druge strane, postavljanjem rada na reprezentativnom gradskom trgu, Vinko Vidmar građane i građanke Osijeka suočava s izobličenim vozilom kao njihovim vlastitim odrazom. U podlozi je aktivistička intencija, nastojanje da se građane trgne i osvijesti, pokrene na promjenu: „Arhitektura, institucije i društva građana su ruševna i oštećena. Vjerujem kako je krajnje vrijeme zastati, okrenuti se oko sebe i shvatiti što se događa.“, obrazlaže svoj rad Vinko Vidmar.
Instalacija će u prostoru biti postavljena do 22. listopada.
Intervencija je dio višegodišnjeg programa Umjetnički pojmovnik javnog prostora umjetničke organizacije Otvoreni likovni pogon, čiji je cilj jačanje diskursa umjetnosti u javnom prostoru i umjetnosti u zajednici putem umjetničkih intervencija mladih umjetnika i umjetnica koji se bave lokalno relevantnim temama.
Intervencija u Osijeku realizira se u partnerstvu s Muzejom likovnih umjetnosti Osijek. Tim projekta: Kristina Leko, umjetnička voditeljica, OLP, Valentina Radoš, viša kustosica Muzeja likovnih umjetnosti Osijek, Maša Štrbac, voditeljica ureda OLP. Program podržavaju Zaklada Kultura nova, Ministarstvo kulture RH, Grad Zagreb i Grad Osijek.
Izdvojeno
-
Ukupno je u Hrvatskoj 399 lokacija s kamerama, a u Slavoniji i Baranji je njih 79
-
Bez obzira na poskupljenje općenitih životnih troškova, studenti u Osijeku imaju privilegiju relativno stabilnih cijena najma stanova
-
Olga ne planira napustiti Osijek, a u Ukrajinu odlazi samo u okviru posjeta rodbini i prijateljima
-
Reci što misliš!